Závodníkem v opravdovém závodním autě BMW na okruhu

Občanské sdružení Motorsport připravilo na příští rok novinku v podobě závodního speciálu BMW, se kterým se budou moci zájemci z řad široké veřejnosti vyzkoušet opravdový závod na okruhu. Usednou za volant, vedle nich na místě spolujezdce závodní pilot a v týmu Radicalteam absolvují spolu s dalšími piloty 8hodinový vytrvalostní závod LE BRNO.
Závodníkem v opravdovém závodním autě BMW na okruhu

Většina lidí si myslí, že závodění je naprosto nedostupné obyčejným smrtelníkům, ale to není tak docela pravda. To bychom rádi dokázali a přivedli na okruh co nejvíce lidí. Konkrétně seriál vytrvalostních závodů "LE", kterého se účastníme, je koncipován jako amatérský, byť víceméně jediným rozdílem je to, že nepotřebujete závodní licenci.“ prohlásil Martin Příhoda – předseda občanského sdružení Motorsport.

Během roku 2014 se pojedou 4 závody: 8h Brno, 24h Slovakiaring, 6h Most a opět 8h Brno. Zájemci se budou mít možnost zapojit jako piloti BMW už za 9.500 Kč za 40 minut jízdy. V průběhu závodu se piloti střídají podle zakoupeného času. Pokud zrovna vyjde řada, může jezdec zažít i tankování, výměnu pneumatik, či změnu v nastavení vozu, podle průběhu závodu.

Catering, hostesky, zázemí v depu, onboard video, časomíra a telemetrie a samozřejmě doprovod pilotů, to jsou další doplňky, které umocní zážitek.

Poznámky pro editory:

1. o.s. Motorsport si od svého založení v r. 2011 klade za cíl popularizovat motorsport a zpřístupnit jej co nejširšímu počtu zájemců. 2 roky jezdíme s Radicalem SR4 okruhové série LE a Carboniacup (Martin Příhoda s vozem získal za r. 2012 titul za celou sérii). Zakladatelé sdružení se závodění věnují dlouhodobě. V dorosteneckém věku jako motokároví závodníci a v posledních deseti letech jako okruhoví jezdci.

2. Vytrvalostní seriál „LE“ se jezdí na českých okruzích Most a Brno od roku 2003 a od roku 2010 též na Slovakiaringu u Bratislavy. Jedná se o amatérskou obdobu vytrvalostních závodů ve stylu Le Mans. 6, 8, 12 nebo 24 hodin představuje výzvu nejen pro techniku, ale i pro jezdce. Seriálu se účastní upravené cestovní vozy a závodní speciály. Výhodou oproti profesionálním sériím jsou především výrazně nižší náklady a v neposlední řadě i přístupnost pro nelicencované jezdce.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků