Závodníkem v opravdovém závodním autě BMW na okruhu

Občanské sdružení Motorsport připravilo na příští rok novinku v podobě závodního speciálu BMW, se kterým se budou moci zájemci z řad široké veřejnosti vyzkoušet opravdový závod na okruhu. Usednou za volant, vedle nich na místě spolujezdce závodní pilot a v týmu Radicalteam absolvují spolu s dalšími piloty 8hodinový vytrvalostní závod LE BRNO.

Většina lidí si myslí, že závodění je naprosto nedostupné obyčejným smrtelníkům, ale to není tak docela pravda. To bychom rádi dokázali a přivedli na okruh co nejvíce lidí. Konkrétně seriál vytrvalostních závodů "LE", kterého se účastníme, je koncipován jako amatérský, byť víceméně jediným rozdílem je to, že nepotřebujete závodní licenci.“ prohlásil Martin Příhoda – předseda občanského sdružení Motorsport.

Během roku 2014 se pojedou 4 závody: 8h Brno, 24h Slovakiaring, 6h Most a opět 8h Brno. Zájemci se budou mít možnost zapojit jako piloti BMW už za 9.500 Kč za 40 minut jízdy. V průběhu závodu se piloti střídají podle zakoupeného času. Pokud zrovna vyjde řada, může jezdec zažít i tankování, výměnu pneumatik, či změnu v nastavení vozu, podle průběhu závodu.

Catering, hostesky, zázemí v depu, onboard video, časomíra a telemetrie a samozřejmě doprovod pilotů, to jsou další doplňky, které umocní zážitek.

Poznámky pro editory:

1. o.s. Motorsport si od svého založení v r. 2011 klade za cíl popularizovat motorsport a zpřístupnit jej co nejširšímu počtu zájemců. 2 roky jezdíme s Radicalem SR4 okruhové série LE a Carboniacup (Martin Příhoda s vozem získal za r. 2012 titul za celou sérii). Zakladatelé sdružení se závodění věnují dlouhodobě. V dorosteneckém věku jako motokároví závodníci a v posledních deseti letech jako okruhoví jezdci.

2. Vytrvalostní seriál „LE“ se jezdí na českých okruzích Most a Brno od roku 2003 a od roku 2010 též na Slovakiaringu u Bratislavy. Jedná se o amatérskou obdobu vytrvalostních závodů ve stylu Le Mans. 6, 8, 12 nebo 24 hodin představuje výzvu nejen pro techniku, ale i pro jezdce. Seriálu se účastní upravené cestovní vozy a závodní speciály. Výhodou oproti profesionálním sériím jsou především výrazně nižší náklady a v neposlední řadě i přístupnost pro nelicencované jezdce.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků