Závodník překonal v Porsche rychlostní světový rekord na písku. Stačilo 1000 koní

Šestačtyřicetiletý lamač rekordů je známý hlavně ve světě jedné stopy. Nyní se připomíná i dvoustopým nadšencům.

Zef Eisenberg, motocyklový závodník a známý lamač rekordů, se minulý týden opět zapsal do historie. Na pláži Pendine Sands v jižním Walesu totiž překonal rekord v rychlosti na písku se čtyřkolovým vozidlem. Nástrojem jeho rekordní jízdy bylo upravené Porsche 911.

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

Nejrychlejší zaznamenaná jízda na písku skončila maximální hodnotou 534 km/h. Eisenberg je tak nyní jediným člověkem na světě, který na pláži Pendine dokázal jet přes dvě stě mil za hodinu (322 km/h) na motorce i v autě.

Samotné auto je pak ještě zajímavější. Je jím upravené Porsche 911 Turbo závodního týmu Madmax, který patří Eisenbergovi. Vůz byl speciálně postaven a připraven na závod firmou ES Motors, ve spolupráci se závodním týmem. Závodní motor 4,1 litru produkuje výkon 1200 koní.

Nadšenec z Brna chce svolat 1000 Volkswagenů. Odměna bude vysoká!

Nadšenec z Brna chce svolat 1000 Volkswagenů. Odměna bude vysoká!

Pro pokoření rekordu ale nebyl potřeba všechen výkon. 1200 koní se prý až moc protáčelo, protože na písku se auta chovají přeci jen jinak. Proto prý stačilo u Porsche „odemknout“ 1000 koní.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků