Závodní tým Vanwall staví hothatch do běžného provozu. Výkonem nadchne, ale má být hlavně pohodlný

Na pole rychlých elektromobilů vstupuje nový hráč se závodními kořeny. Na výběr budou dvě verze s ambicemi lovit supersporty.

Dynamicky se rozvíjející trend elektromobility přináší na trh mnoho nových jmen. Vanwall znají nadšení fanoušci ze světa vytrvalostních závodů, a právě tento tým se rozhodl postavit 500kusovou sérii velice zajímavého bateriového hatchbacku.

Tým pro něj vybral příhodný název Vandervell, odkazující na Guye Anthonyho Vandervella, britského průmyslníka, investora a zakladatele závodního týmu Vanwall Formula One. Navzdory závodním genům však nemá jít o ostré okruhové náčiní. Hatchback má být rychlým, ale zároveň pohodlným společníkem s mimořádnou ergonomií orientovanou na řidiče.

Podoba jeho pracoviště zatím nebyla odhalena, ale prý nešetří kůží a karbonovým vláknem. Interiér zřejmě ještě není hotový, protože auto je stále ve vývojové fázi testování. Dodávky zákazníkům jsou naplánovány na podzim letošního roku, takže značka má ještě chvíli času.

Naštěstí exteriér tajemstvím není. Čtyřdveřový hatchback zaujme výrazným bodykitem s klenutými blatníky, které tvoří sací otvory po stranách světlometů. Nechybí četné aerodynamické prvky jako spoilery i difuzory. Široký postoj umocňují vysazená 22palcová kola. Vanwall zvolil zelený odstín, ale zákazník si může nechat namíchat jakoukoliv barvu. Vzhledem k vysokému zastoupení karbonového vlákna se očekává nízká hmotnost a velice zajímavé jízdní vlastnosti.

Základní model S totiž produkuje 315 koní a díky pohonu všech kol akceleruje na stovku za 4,9 sekundy. Maximální rychlost činí 180 km/h a na jedno nabití novinka ujede 445 kilometrů. Alternativou je verze Plus nadopovaná na 572 koní. Tím se čas ataku stovky vylepšil na 3,4 sekundy a maximální rychlost poskočila na 230 km/h. Nepatrnou obětí je dojezd snížený na 416 kilometrů. Vanwall Vandervell EV se bude vyrábět v německém zázemí společnosti poblíž Gredingu. Cena za limitovaný kus startuje v přepočtu na 3.117.000 Kč.

Váš názor Další článek: Volkswagen udrží název Golf i v elektrické éře. Zkusí to po vzoru ID.Buzzu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,