Pro všechny milovníky závodní jízdy přišla opravdu výborná zpráva. Zástupci českého importéra automobilky Subaru podepsali smlouvu se společnosti STI (Subaru Tecnica International) o výhradním zastoupení na českém trhu a to jak pro základní model závodního speciálu Spec C, ale také na veškeré sportovní díly, které STI pro úpravu vozu vyrábí.
Co to pro českého motoristu znamená? V kostce hlavně to, že základní vůz pro přestavbu na závodní speciál bude cenově dostupnější, stejně jako všechny ostatní díly potřebné k úpravě. K tomu bude zajištěna dostatečná podpora ze strany STI.
Pro představu, základní speciál Subaru Impreza STI Spec C lze v nejnovějším provedení modelového roku 2006 (homologace FIA A/N 5695) pořídit již za výborných 861 301 Kč, což výrazně ekonomicky usnadní pořízení vozu. Navíc se zakoupením "evropské" verze dostane zákazník i sadu na přestavbu vozu na levostranné řízení. Impreza STI SPec C již od výroby obsahuje slušný závodní základ jako je:
- dvoulitrový turbomotor s variabilním časováním ventilů a turbodmychadlem osazeným kuličkovými ložisky
- odlišný snímač tlaku proti sériovému vozu
- zvětšenou nádržku ostřikovače intercooleru
- zesílené poloosy
- hliníkovou kapotu, střechu a víko kufru
- odlehčené a tenčí skla
- větrací otvory na střeše
- chladič motorového a převodového oleje
Pro úpravu dle homologací produkčních vozů pro rallye je Impreza osazena brzdovým systémem AP Racing s předními kotouči o průměru 355 mm a zadními 285 mm, hydraulickou ruční brzdo, závodní bezsynchronní převodovkou, závodními řídící jednotkami motoru a aktivním mezinápravovým diferenciálem.
Tímto krokem a velmi dobrou cenovou politikou chce Subaru podpořit české začínající závodníky, kteří ještě nemají vybudované dostatečné zázemí a náklady na pořízení vozu jsou pro ně prioritou. Pokud si tedy chcete užít jízdu nejen na závodech, ale i na běžných silnicích, nic vám nebrání zakoupit si speciál Imprezu Spec C za výbornou cenu.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ