Závodní speciál Subaru Impreza STI lze pořídit již za 860 tisíc Kč

Pro všechny milovníky závodní jízdy přišla opravdu výborná zpráva. Zástupci českého importéra automobilky Subaru podepsali smlouvu se společnosti STI (Subaru Tecnica International) o výhradním zastoupení na českém trhu a to jak pro základní model závodního speciálu Spec C, ale také na veškeré sportovní díly, které STI pro úpravu vozu vyrábí.

Co to pro českého motoristu znamená? V kostce hlavně to, že základní vůz pro přestavbu na závodní speciál bude cenově dostupnější, stejně jako všechny ostatní díly potřebné k úpravě. K tomu bude zajištěna dostatečná podpora ze strany STI.

Pro představu, základní speciál Subaru Impreza STI Spec C lze v nejnovějším provedení modelového roku 2006 (homologace FIA A/N 5695) pořídit již za výborných 861 301 Kč, což výrazně ekonomicky usnadní pořízení vozu. Navíc se zakoupením "evropské" verze dostane zákazník i sadu na přestavbu vozu na levostranné řízení. Impreza STI SPec C již od výroby obsahuje slušný závodní základ jako je:

  • dvoulitrový turbomotor s variabilním časováním ventilů a turbodmychadlem osazeným kuličkovými ložisky
  • odlišný snímač tlaku proti sériovému vozu
  • zvětšenou nádržku ostřikovače intercooleru
  • zesílené poloosy
  • hliníkovou kapotu, střechu a víko kufru
  • odlehčené a tenčí skla
  • větrací otvory na střeše
  • chladič motorového a převodového oleje

Pro úpravu dle homologací produkčních vozů pro rallye je Impreza osazena brzdovým systémem AP Racing s předními kotouči o průměru 355 mm a zadními 285 mm, hydraulickou ruční brzdo, závodní bezsynchronní převodovkou, závodními řídící jednotkami motoru a aktivním mezinápravovým diferenciálem.

Tímto krokem a velmi dobrou cenovou politikou chce Subaru podpořit české začínající závodníky, kteří ještě nemají vybudované dostatečné zázemí a náklady na pořízení vozu jsou pro ně prioritou. Pokud si tedy chcete užít jízdu nejen na závodech, ale i na běžných silnicích, nic vám nebrání zakoupit si speciál Imprezu Spec C za výbornou cenu.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků