Závodní koncept má škodovce poskytnout důležité poznatky z vývoje a testování nových materiálů pro motorsport.
O zajímavém projektu ostrého elektromobilu Enyaq RS Race inspirovaného soutěžními speciály informovala Škoda již letos na jaře. Stavba plně funkčního konceptu, který má ukázat cestu k udržitelnějšímu motorsportu, nadále probíhá a automobilka nyní nabízí pohled do zákulisí přímo u jejího závodního oddělení. Především se tedy zaměřuje na nové materiály využité při stavbě vozu.
V podstatě závodní elektromobil na základě sériového Enyaqu Coupé RS se bude chtít co nejvíce přiblížit charakteru soutěžní Fabie RS Rally2. Standardně 2,2 tuny vážící model tedy podstupuje rozsáhlou odtučňovací kůru. Klasické „vykuchání“ interiéru, který zůstane pouze dvoumístný, doplní nejen FIA certifikovaný ochranný rám a skořepinové sedačky ale také nová zjednodušená palubní deska vyrobená z bio kompozitu.
Vylepšení aerodynamiky a rozšíření karoserie zajistí bodykit, u něhož se také hledělo na nové materiály. „Hodně hmotnosti jsme ušetřili i využitím kompozitních materiálů ze lnu. Používáme je na střeše, blatnících či prazích, ale také na mnoha dalších dílech jako křídlo, podlážky, zrcátka a podobně,“ vysvětluje Miloš Vrba, člen týmu Škoda Motorsport. Další kilogramy pak elektromobil shodí nasazením karbon-keramické brzdové soustavy a lehkých závodních kol o průměru 20 palců.
K soutěžnímu charakteru přidává škodovka také rozšířený a snížený podvozek s upraveným uložením náprav, závodními tlumiči a pružinami, dále hydraulickou ruční brzdu a mimo jiné přední a zadní samosvorný diferenciál. Pohonné ústrojí auta nicméně zůstane v sériové podobě. Pohon všech kol tak zajistí dvojice elektromotorů o systémovém výkonu 250 kW (340 koní), napájených standardní baterií o využitelné kapacitě 77 kWh.
Další informace o projektu drží Škoda pod pokličkou. Zatím tedy neznáme ani datum oficiálního představení dokončeného projektu. Každopádně ale půjde v akci o zajímavou podívanou.