Party skončila a teď už míří rallyová Puma do ostré akce v Monte Carlu.
V továrně Fordu v rumunské Craiově nyní oslavili pořádný výrobní milník. Na místě již automobilka vyrobila rovný milion vozů. K této příležitosti se závodem v akčním stylu prohnala nová Puma Rally1, která lehce narušila přichystanou oslavu místních pracovníků. Dokonce i dort byl zničen při efektním driftu.
Příhodně k videu, v Craiově se vyrábí právě i nejnovější silniční Puma. Ostatně miliontým vozem byla Puma ST-Line s mild-hybridem EcoBoost (114 kW/155 k). Milníku dosáhl Ford 12 let poté, co v Rumunsku vyrobil svůj první automobil. Zpočátku se v Craiově vyráběl kompaktní užitkový model Transit Connect, později zde vznikalo MPV B-Max a SUV EcoSport.
Elektrifikace je také výrazným motivem krátkého kaskadérského snímku, jelikož i nová rallyová Puma už nastoupí do závodů s hybridní technikou – premiéru bude mít na lednové Rallye Monte Carlo. Na nástupci Fiesty WRC, která po svém uvedení v roce 2017 získala tři mistrovské tituly, opět pracovali specialisté týmu M-Sport.
Srdcem závodního speciálu je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 EcoBoost ve spojení s elektromotorem o výkonu 100 kW a 3,9kWh baterií. Přejezdy mezi rychlostními zkouškami a servisními zónami tak může Puma Rally1 provádět čistě na elektřinu. Na vyhrazených servisních místech pak bude akumulátor dobíjen z externího zdroje, přičemž plné nabití zabere přibližně 25 minut.
Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.
Ford Puma druhé generace oficiálně • První skica • První generace