Závodní Porsche 911 GT3 R stojí téměř 12 milionů

Závodní 911 GT3 R pohání prakticky stejný motor, který najdete v silničním autě, tedy atmosférický plochý šestiválec o objemu 4,0 l.
Seznam kapitol
  1. Porsche 911 GT3 R
  2. Fotogalerie: Porsche 911 GT3 R

Jestli máte na hraní bezmála 12 milionů korun (429 000 eur, abychom byli přesní), můžete si koupit závodní Porsche 911 GT3 R. Novinka pro letošní rok vychází ze sériového Porsche 911 GT3 RS a může soutěžit v kategorii FIA GT3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jistě, karoserie se dočkala proti sériovému autu výrazných změn. Ale Porsche tvrdí, že auto přímo vychází z silniční 911 GT3 RS. Motor se prý změnil jen minimálně

Závodní Porsche 911 GT3 R pohání prakticky stejný motor, který najdete v silničním autě, tedy atmosférický plochý šestiválec o objemu 4,0 l. Přesto má prý i s restriktorem více než 500 koní, ale přesnou hodnotu automobilka neuvádí. Sílu pak přenáší na zadní kola šestistupňová sekvenční převodovka s přímým ozubením s řazením pod volantem.

Závodní Porsche 911 ukazuje přetáčivost na okruhu ve Spa (video)

Závodní Porsche 911 ukazuje přetáčivost na okruhu ve Spa (video)

Oproti minulé generaci má auto delší rozvor, což prý zaručuje větší stabilitu a usnadňuje řiditelnost hlavně v rychlých zatáčkách. Snížilo se těžistě a odlehčena byla i karoserie a okna. Poprvé je i čelní okno vyrobené z tvrzeného polykarbonátu.

Porsche zapracovalo i na brzdách a nyní má systém s nastavitelným vyvážením brzdné síly mezi nápravy vydržet ještě déle. To má prý zlepšit výkonnost během vytrvalostních závodů. Motor si pak ze 120litrové nádrže vezme v průměru méně paliva.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Závodní Porsche 911 GT3 R má podle pravidel hmotnost 1220 kg, je samozřejmě vybaveno ochrannou klecí a používá i ABS a kontrolu trakce. Tyto elektronické pomocníky FIA při závodech dovoluje. Zákazníci dostanou první auta v prosinci.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche 911 GT3 R
  2. Fotogalerie: Porsche 911 GT3 R
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků