Závodní Porsche 911 GT3 R stojí téměř 12 milionů

Závodní 911 GT3 R pohání prakticky stejný motor, který najdete v silničním autě, tedy atmosférický plochý šestiválec o objemu 4,0 l.
Seznam kapitol
  1. Porsche 911 GT3 R
  2. Fotogalerie: Porsche 911 GT3 R

Jestli máte na hraní bezmála 12 milionů korun (429 000 eur, abychom byli přesní), můžete si koupit závodní Porsche 911 GT3 R. Novinka pro letošní rok vychází ze sériového Porsche 911 GT3 RS a může soutěžit v kategorii FIA GT3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jistě, karoserie se dočkala proti sériovému autu výrazných změn. Ale Porsche tvrdí, že auto přímo vychází z silniční 911 GT3 RS. Motor se prý změnil jen minimálně

Závodní Porsche 911 GT3 R pohání prakticky stejný motor, který najdete v silničním autě, tedy atmosférický plochý šestiválec o objemu 4,0 l. Přesto má prý i s restriktorem více než 500 koní, ale přesnou hodnotu automobilka neuvádí. Sílu pak přenáší na zadní kola šestistupňová sekvenční převodovka s přímým ozubením s řazením pod volantem.

Závodní Porsche 911 ukazuje přetáčivost na okruhu ve Spa (video)

Závodní Porsche 911 ukazuje přetáčivost na okruhu ve Spa (video)

Oproti minulé generaci má auto delší rozvor, což prý zaručuje větší stabilitu a usnadňuje řiditelnost hlavně v rychlých zatáčkách. Snížilo se těžistě a odlehčena byla i karoserie a okna. Poprvé je i čelní okno vyrobené z tvrzeného polykarbonátu.

Porsche zapracovalo i na brzdách a nyní má systém s nastavitelným vyvážením brzdné síly mezi nápravy vydržet ještě déle. To má prý zlepšit výkonnost během vytrvalostních závodů. Motor si pak ze 120litrové nádrže vezme v průměru méně paliva.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Závodní Porsche 911 GT3 R má podle pravidel hmotnost 1220 kg, je samozřejmě vybaveno ochrannou klecí a používá i ABS a kontrolu trakce. Tyto elektronické pomocníky FIA při závodech dovoluje. Zákazníci dostanou první auta v prosinci.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche 911 GT3 R
  2. Fotogalerie: Porsche 911 GT3 R
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků