Závodní okruhy definitivně ovládly naftové monoposty

28 komentářů

emha
18. dubna • 9:37

Odkdy se říká dvoumístným GT monoposty?

Donald
18. dubna • 8:13

Já bych rozhodně nepomlouval Audi. Prostě jen využili stupidně postavený pravidla. To že to někdo bere jako jasný důkaz převahy nafty nad benzínem v motorsportu je jen neznalost a hloupost. Když se Audi pyšní výtězstvím v LeMans s TDI,tak mi to zas tak nevadí,protože Audi beru jako automobilku zaměřenou na techniku a sport. Spíš mi přijde směšny vidět Clio s ohromnou samolepkou mistři světa v F1.

alambert
19. dubna • 17:47

clio s nápisem mistři světa F1 taky skončí....alonso odešel a renault je v řiti, fisichela je neschopnej a kovalien (nevim jak se to piše) se zatim taky moc nepředved...a pochybuju, že se to zlepší...

delph
17. dubna • 20:26

když tvrdíte že neuměj vyhrávat v sobě rovných kategoriich tak co třeba mistrovství cestovních vozů? tma audi vyhrálo nad medvědama a oplama a nevím jestly tam ještě něco jezdí ale prostě DTM vyhrálo v srovnatelné kategorii...

Skyline
17. dubna • 9:43

..nikdo necekal.:-D Jsem zvedav, co bude dal, zatim se marketing dela pres ropaky, za par let mozna pres elektromobily, vsak ona se ta pravidla uz nejak upravi podle toho, kdo da vic:-)

Vavroch
17. dubna • 12:44

Ve výkladní skříňi nových technologií F1, japonci naprosto propadají. Jsou na dně žebříčku konstruktérů. Prostě neumí. ;-)

Vavrochova mícha
17. dubna • 15:39

Kolín nad Rýnem se nachází na kterém z japonských ostrovů? Znalosti o zákulisí F1, potažmo o týmu Panasonic Toyota F1, jsou v případě pana Vavrocha zdrcující!

Vavroch
17. dubna • 16:53

Samozřejmě obrazně řečeno.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Mistrovstv%C3%AD_sv%C4%9Bta_konstrukt%C3%A9r%C5%AF_F1
Žádnou nadvládu japonců tu nevidím B-]

Saman
17. dubna • 10:29

no treba v zavodech WTCC budou jezdit kary na Ethanol, takze reklamu urcite postavej i na Ethanolu :-D

Radek Ondrášík
17. dubna • 9:49

Copak? Japonci nevyhrávají? :-P;-)

asimov
17. dubna • 10:01

Vždyť je to vrchol demence jak jsou postavena pravidla o motorech..... Jak je vlastně možné, že spolu závodí naftové vozy s benzinovými ? Audi - náskok díky prachům. To je jako postavit na start běhu na 100 metrů polovinu žen a mužů......

Roman
17. dubna • 11:06

Přesně tak :-(

Radek Ondrášík
17. dubna • 10:06

Jsou různé třídy, naftové jezdí v P1. Tam je sice směs benzín - nafta, ale zase pravidla také dávají dohromady turbo-atmosféra.Jistě nejlepší by bylo mít 100 kategorií, aby spolu závidly jenom úplně stejné motory. Tedy jeden objem, jeden počet válců, jeden typ plnění a jeden typ paliba - to by byla jedna skupina.

asimov
17. dubna • 10:32

Jakých 100 kategorií ?? To je přece nesmysl. Ale plácat naftu s benzínem dohromady.... navíc za použití absolutně odlišných možností plnění motoru a objemu.... Proto mi taky tahle serie je celá u zadnice. Ve Formuli 1 jsou alespoň jasně daná pravidla a pro každého stejná. Když už tady chcete porovnávat možnosti paliv, tak jak chcete dostat z 2,4 nafty a bez přeplňování přes 700 koní ? :-D Nijak. Nafta se prostě na 19000 rpm nikdy neroztočí.:-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
17. dubna • 13:29

A ty si myslis, ze kdyby F1 nebyla tak draha, tak Audi neuplati FIA i tam? Proste kde neni konkurence, tam se pod prislibem "ucasti tovarniho tymu za ucelem zvednuti sledovanosti a urovne" da protlacit ledacos. Ale u F1 to (aspon zatim) nepripada v uvahu. Jestli nekdy bude, tak ver, ze se vytvori kategorie ropak, velikost motoru 4 litry a turbo s variabilni geometrii zadny problem, nebo rovnou dve. Jak vidis v diskusi kolem, skodifkarum a ropomilovnikum se takova pravidla libi a nechaji zblbnout cimkoliv, takze tento druh marketingu je velmi perspektivni.
Ostatne, Audi to tak dela odjakziva, soudruzi z Nemecka ferovou konkurenci prilis nemiluji. Napriklad pred lety nastoupili do cestovnich aut s 4x4 a kdyz pak byla nutnost mit jen dve hnane napravy (nebo vahovy limit pro 4x4 byl prilis vysoky, uz nevim, co FIA presne udelala), chvili se placali na konci vysledkove listiny a pak se potichu vytratili.

Petr
17. dubna • 10:27

co udelat jen dve skupiny. S turbem a klasika atmosfera, bez ohledu na pocet valcu, palivo. Jen dat omezeni objemem ci podobne a je to.

Mirko
17. dubna • 10:16

A naklonovaní jezdci! Jinak je to přece nečestné a nefér! :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asimov
17. dubna • 10:26

Lidé mají stejný genetický základ, pijí stejnou vodu a dejchaj stejnej vzduch, rozdíl je ve vyladění. Audi se mi tímhle šaškováním docela zprotivilo. Dejte benzinu stejný možnosti plnění, když už ne stejný objem válců.... a bude mít celej ten jejich zázrak po pr**li B-]

Vavroch
17. dubna • 12:34

Audi vyhrávalo i se svými benzíny, prakticky je jedno s čím jezdí, stejně vyhrávají. B-]

asimov
17. dubna • 13:23

Audi hlavně leze tam, kde není žádná šance prohrávat... soupeří pouze s tím koho uzbrojí prachama :-P Jestli se chtějí předvádět, tak prosím. WRC, WTCC, F1.... leda kulový. Tam by skončili za Spykerem :-D

Vavroch
17. dubna • 13:29

Myslím, že se mýlíš. Audi má za sebou úspěšnou historii na poli motorsportu, rozhodně nelze paušálně tvrdit, že Audi neumí. Vždy dokázalo, že umí. Teď jen záleží na marketingu, kam ho pošlou a do jakého zívodního seriálu peníze investují. Marketing chce totiž vidět i onen přínos, který se promítne třeba ve zvýšení prodejů naftových motorů.

asimov
17. dubna • 13:56

Historii nepopírám a Quattro přineslo do motorsportu mnoho nového, ale aktuálně se 20 let nikde Audi nepředvedlo. Pouze prasata na silnici. Silná konkurence pro Octavie TDI.

Vavroch
17. dubna • 14:18

Audi se předvádí i teď, ale mnohým tento způsob příliš nevoní. Já bych dokázal vyjmenovat hromadu jiných značek, které se sportovně sice tváří, ale nikde nezávodí. Audi dělá aspoň něco, ale vždy se najde hromada pokrytců, kteří mají na vše desítky "argumentů".

Lovap
18. dubna • 7:24

Samozrejme, že nevonia. zober to tak, že Audi v posledných rokoch nesúťaží (okrem DTM) v nijakých závodoch, kde by mal rovnocennú konkurenciu. je pekné, že toľkokrát vyhralo Le Mans ale v triede, kde závodil, to bol v podstate jediný továrny tím. To je akokeby profesionálny športovec šiel na amatérske majstrovstvá.

Skyline
18. dubna • 8:51

Lovap: trefils to presne. Problem ale neni v tom, ze si profik jde vylepsit sebevedomi proti amaterum (delalo se to tak bezne, na velke maratony pro verejnost si profibezci chodili vylepsit rozpocet). Problem je v tom, kdyz je nekdo natolik hloupy a/nebo zaslepeny, ze to nehodla uznat.
Ja nemam problem uznat, ze ze strany Audi (a ted Peugeotu) se jedna o dobry marketingovy tah, ale z hlediska sportovniho ma pro me jejich vitezstvi nulovou hodnotu. Na druhou stranu, docela to vypovida o cilove skupine a jejim mysleni. Jsem si jisty, ze kdyby Mercedes machroval, ze porazil Spyker, vetsina mistnich audifilu by se tomu smala, pritom by slo o stejnou situaci, jakou tady obhajuji. A jeste se divi, ze jsou k smichu.

Vavroch
18. dubna • 8:13

Takže by bylo lepší, kdyby Audi nejezdilo raději nic, že? Směšné.

Josef
17. dubna • 10:29

A jaký objem bys povolil u elektromotorů, vodíkových motorů, spalovacích turbín nebo třeba wankelů? Taky u všech stejný?????

asimov
17. dubna • 10:34

Nechápu dotaz. Je postavený na hlavu. Elektromotorum bych dal svoji kategorii, kde bych zadal parametry pro elektromotory ty hlavo :-D

Doporučujeme

Články odjinud