Závodní okruhy definitivně ovládly naftové monoposty

Stejně jako Audi v loňské sezóně ovládlo okruhy vytrvalostních závodů s naftovým monopostem R10, tak i letos přichází další naftový prototyp, který začal sezónu ve stejném duchu.

Peugeot o tomto víkendu poprvé postavil do závodu svůj naftový speciál Peugeot 908 V12 HDI a hned první start proměnil ve vítězství. A to nejen v rámci své třídy prototypů P1, ale také v celkovém pořadí.

Tip: Představení Peugeotu 908 V12 HDI naleznete zde.

Na rozdíl od Audi se ovšem v letošní sezóně monoposty Peugeotu zúčastní jenom závodů v Evropě. Pokud vše půjde dobře, pak si to oba speciály rozdají na všech tratích příští sezónu a jasně se ukáže, kdo umí udělat lepší naftové vozy.

Letos ovšem dojde k velkému klání a to při slavném závodu 24 hodin Le Mans, kde se objeví nejen francouzský Peugeot 908, ale také německé Audi R10. Kdo asi zvítězí v prvním ostrém srovnání naftových technologií?

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků