Závodní Ferrari ze 70. let jde do aukce. Existuje jen 14 kusů, stát bude miliony

Předmětem blížící se aukce v Paříži bude unikátní Ferrari 308 GTB. Vůz se dočkal řady speciálních úprav a tomu odpovídá i odhadovaná cena.

Ferrari svůj speciál 308 GTB poprvé představilo na pařížském autosalonu v roce 1975. Netradiční je už samotný design, o který se postarala společnost Pininfarina. To ale oproti sériovému modelu není jediný rozdíl...

Jediné Ferrari FXX upravené pro silniční provoz je teď na prodej

Jediné Ferrari FXX upravené pro silniční provoz je teď na prodej

Závodní vůz byl totiž již od svého vzniku určen pro soutěžení v legendární Group 4 a vzniklo jen 14 exemplářů. Nikdo ale neví, kolik z nich se dochovalo až do dnešního dne. My víme zatím o jednom, a právě ten bude předmětem aukce v pařížském Grand Palais už tento měsíc.

Roku 2015 byl speciál svěřen do rukou společnosti JMR Motorsport, která obstarala řadu nových komponent. Ferrari dostalo lepší podvozek, nové dveře, kapotu i okna. Nárazníky byly odlehčeny a vůz dostal závodní brzdy.

Vrátí se Alfa Romeo do Formule 1? Prezident Ferrari to nevyloučil

Vrátí se Alfa Romeo do Formule 1? Prezident Ferrari to nevyloučil

Úprav se dočkal také třílitrový agregát, který po aktualizaci nabízí výkon 221 kW. Omlazení se podepsalo také na hmotnosti. Ta je nyní 1 085 kilogramů, což je o 200 kg méně než v případě sériové vyráběné 308.

Motor byl od renovace v provozu jen 20 hodin. Vůz se zúčastnil několika prestižních soutěží, včetně závodů do vrchu. Pořadatelé aukce věří, že konečná cena následujícího modelu se bude pohybovat mezi pěti až osmi miliony korun.

Prohlédněte si fotogalerii Ferrari 308 GTB, které míří do aukce...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků