Závodní Cupra na baterky už jezdí. Je to první elektrický cesťák

Závodní oddělení Cupry poprvé vytáhla svůj elektrický cestovní vůz na čerstvý vzduch.

Když se na ženevském autosalonu Cupra marketingově odpoutala od Seatu, mělo to dva symboly. Krom prvního sériového kusu s novým znakem, Atecy, i první okruhové náčiní. Elektrickou Cupru e-Racer nyní sportovní oddělení poprvé vyzkoušelo v reálném světě.

Na okruhu v Záhřebu šlo především o test pohonného systému. Dosud byly všechny elektrické, elektronické, akumulátorové, chladicí a poháněcí systémy testovány jednotlivě. Nyní došlo na úspěšný test celku. Sada akumulátorů tohoto závodního cestovního vozu s elektrickým pohonem je složena z 6072 válcových akumulátorových článků, což je ekvivalentem akumulátorů pro 9000 mobilních telefonů.

Nový crossover je vyvíjen nejprve jako Cupra. Seat přidá elektrickou verzi

Nový crossover je vyvíjen nejprve jako Cupra. Seat přidá elektrickou verzi

Dojezd vozu je díky tomu dostatečný pro účast v závodech nově založeného seriálu E-TCR (Electric Touring Car Races). Data z těchto testů budou využita k další optimalizaci nastavení jednotlivých systémů. Až poté přijde řada na ladění konkrétních jízdních vlastností.

Cupra e-Racer první 100% elektrický cestovní závodní vůz na světě. Základem se stal skelet karoserie modelu Seat Leon. Karoserie byla vyztužena bezpečnostními prvky, jako je vnitřní ochranný rám, aby byl vůz připraven na závodní nasazení.

Specifikace jsou opravdu zajímavé. Závodní vůz je vybaven čtyřmi elektromotory, které jsou umístěné v zadní části karoserie. Zrychlení 0-100 km/h zvládne za 3,2 sekundy, maximální rychlost je na 270 km/h.

Žádná Cupra R! Švýcarský Seat nabízí Leon kombi s výkonem 370 koní

Žádná Cupra R! Švýcarský Seat nabízí Leon kombi s výkonem 370 koní

"Elektromotory závodního vozu Cupra e-Racer dosahují 12.000 otáček za minutu v porovnání s 6500 otáčkami za minutu u závodního vozu se spalovacím motorem na benzin," říká Xavier Serra, technický ředitel tohoto projektu. Elektrický závodní vůz se ale naproti benzínovým nemůže pochlubit výrazným zvukem. "Na rozdíl od konvenčního vozu vydává tento elektromobil bzučivý zvuk jako komár," doplňuje Serra.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků