Závodní Cupra na baterky už jezdí. Je to první elektrický cesťák

Závodní oddělení Cupry poprvé vytáhla svůj elektrický cestovní vůz na čerstvý vzduch.

Když se na ženevském autosalonu Cupra marketingově odpoutala od Seatu, mělo to dva symboly. Krom prvního sériového kusu s novým znakem, Atecy, i první okruhové náčiní. Elektrickou Cupru e-Racer nyní sportovní oddělení poprvé vyzkoušelo v reálném světě.

Na okruhu v Záhřebu šlo především o test pohonného systému. Dosud byly všechny elektrické, elektronické, akumulátorové, chladicí a poháněcí systémy testovány jednotlivě. Nyní došlo na úspěšný test celku. Sada akumulátorů tohoto závodního cestovního vozu s elektrickým pohonem je složena z 6072 válcových akumulátorových článků, což je ekvivalentem akumulátorů pro 9000 mobilních telefonů.

Nový crossover je vyvíjen nejprve jako Cupra. Seat přidá elektrickou verzi

Nový crossover je vyvíjen nejprve jako Cupra. Seat přidá elektrickou verzi

Dojezd vozu je díky tomu dostatečný pro účast v závodech nově založeného seriálu E-TCR (Electric Touring Car Races). Data z těchto testů budou využita k další optimalizaci nastavení jednotlivých systémů. Až poté přijde řada na ladění konkrétních jízdních vlastností.

Cupra e-Racer první 100% elektrický cestovní závodní vůz na světě. Základem se stal skelet karoserie modelu Seat Leon. Karoserie byla vyztužena bezpečnostními prvky, jako je vnitřní ochranný rám, aby byl vůz připraven na závodní nasazení.

Specifikace jsou opravdu zajímavé. Závodní vůz je vybaven čtyřmi elektromotory, které jsou umístěné v zadní části karoserie. Zrychlení 0-100 km/h zvládne za 3,2 sekundy, maximální rychlost je na 270 km/h.

Žádná Cupra R! Švýcarský Seat nabízí Leon kombi s výkonem 370 koní

Žádná Cupra R! Švýcarský Seat nabízí Leon kombi s výkonem 370 koní

"Elektromotory závodního vozu Cupra e-Racer dosahují 12.000 otáček za minutu v porovnání s 6500 otáčkami za minutu u závodního vozu se spalovacím motorem na benzin," říká Xavier Serra, technický ředitel tohoto projektu. Elektrický závodní vůz se ale naproti benzínovým nemůže pochlubit výrazným zvukem. "Na rozdíl od konvenčního vozu vydává tento elektromobil bzučivý zvuk jako komár," doplňuje Serra.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků