Závodní Cupra na baterky už jezdí. Je to první elektrický cesťák

Závodní oddělení Cupry poprvé vytáhla svůj elektrický cestovní vůz na čerstvý vzduch.

Když se na ženevském autosalonu Cupra marketingově odpoutala od Seatu, mělo to dva symboly. Krom prvního sériového kusu s novým znakem, Atecy, i první okruhové náčiní. Elektrickou Cupru e-Racer nyní sportovní oddělení poprvé vyzkoušelo v reálném světě.

Na okruhu v Záhřebu šlo především o test pohonného systému. Dosud byly všechny elektrické, elektronické, akumulátorové, chladicí a poháněcí systémy testovány jednotlivě. Nyní došlo na úspěšný test celku. Sada akumulátorů tohoto závodního cestovního vozu s elektrickým pohonem je složena z 6072 válcových akumulátorových článků, což je ekvivalentem akumulátorů pro 9000 mobilních telefonů.

Nový crossover je vyvíjen nejprve jako Cupra. Seat přidá elektrickou verzi

Nový crossover je vyvíjen nejprve jako Cupra. Seat přidá elektrickou verzi

Dojezd vozu je díky tomu dostatečný pro účast v závodech nově založeného seriálu E-TCR (Electric Touring Car Races). Data z těchto testů budou využita k další optimalizaci nastavení jednotlivých systémů. Až poté přijde řada na ladění konkrétních jízdních vlastností.

Cupra e-Racer první 100% elektrický cestovní závodní vůz na světě. Základem se stal skelet karoserie modelu Seat Leon. Karoserie byla vyztužena bezpečnostními prvky, jako je vnitřní ochranný rám, aby byl vůz připraven na závodní nasazení.

Specifikace jsou opravdu zajímavé. Závodní vůz je vybaven čtyřmi elektromotory, které jsou umístěné v zadní části karoserie. Zrychlení 0-100 km/h zvládne za 3,2 sekundy, maximální rychlost je na 270 km/h.

Žádná Cupra R! Švýcarský Seat nabízí Leon kombi s výkonem 370 koní

Žádná Cupra R! Švýcarský Seat nabízí Leon kombi s výkonem 370 koní

"Elektromotory závodního vozu Cupra e-Racer dosahují 12.000 otáček za minutu v porovnání s 6500 otáčkami za minutu u závodního vozu se spalovacím motorem na benzin," říká Xavier Serra, technický ředitel tohoto projektu. Elektrický závodní vůz se ale naproti benzínovým nemůže pochlubit výrazným zvukem. "Na rozdíl od konvenčního vozu vydává tento elektromobil bzučivý zvuk jako komár," doplňuje Serra.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků