Závodit může každý

Počátkem loňského roku byl v prostorách Černovické pískovny vybudován motoristický areál, ve kterém je mimo zkušebního motokrosového polygonu a tratí pro OFF ROAD, vystavěna trať, jež je určena závodům v hobby rallye crossu nebo chcete-li, závodům Plecháčů.
Závodit může každý

Tradice naposledy zmíněných závodů na Jižní Moravě je sice staršího data, leč v Brně - Černovicích v loňském roce odstartoval první ročník seriálu závodů pod názvem BRNO 2000. V roce letošním již organizátoři „poskočili“ a v březnu byl odstartován desetidílný seriál pod názvem Partner ELIT Cup Mistrovství Jižní Moravy 2001.

A závodit může každý? Jistě. Vzhledem k tomu, že se jedná o amatérské závody, tak se jich opravdu může zúčastnit každý, kdo splní požadavky, které udávají propozice vydané pořadatelem. (info. http.//arc.box.cz). Tyto jsou zaměřeny především na bezpečnost účastníků, tzn. že vybavenost vozů ochranným rámem, hasícím přístrojem, vypínačem el. okruhu, bezpečnostními sedačkami vč. pásů, ale i jezdců (bezpečnostní přilba, rukavice) je samozřejmostí. A je celkem pochopitelné, že se na trati objevují vozy zvučných značek, od Škody 1000 MB přes Favority, Lady až po vozy Peugeot 1,9 GTI, Alfa Romeo a VW Golf VR6. Vždyť nejeden táta schovává na dvoře vzácný „klenot“.

Dnes nejenže závodí jednotlivci, kteří si poctivě připravují svou upravenou Škodu 110 L, ale i teamy, jež do závodů nasazují více vozů a třeba i do každé divize - kubatury (divize 1 do 1200ccm, divize 2 1200 - 1500ccm, divize 3 nad 1500ccm, a nově i divize 4 pohonu 4x4 bez omezení obsahu). Takže soukromé autoservisy, opravny a vrakoviště se předhánění nejen cenou a kvalitou poskytovaných služeb, ale i na závodní trati svými speciály.

Atraktivní pro diváky? Samozřejmě. Za svých 30 Kč má divák na celý den postaráno o zábavu a nemusíme připomínat, že na trati o délce cca 920 m (pro rok 2001 je připravována trať s délkou přes 1km) si často prohlédne jak podvozky vozidel válejících se na střeše, tak i naštvaného závodníka kopajícího do svého miláčka - plecháče, když z něj chvíli před tím vystoupil předním oknem. Co dodat? Nejbližší sportovní podnik se jede 1.9.,22.9. a 13.10.2001.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků