Závodit může každý

Počátkem loňského roku byl v prostorách Černovické pískovny vybudován motoristický areál, ve kterém je mimo zkušebního motokrosového polygonu a tratí pro OFF ROAD, vystavěna trať, jež je určena závodům v hobby rallye crossu nebo chcete-li, závodům Plecháčů.
Závodit může každý

Tradice naposledy zmíněných závodů na Jižní Moravě je sice staršího data, leč v Brně - Černovicích v loňském roce odstartoval první ročník seriálu závodů pod názvem BRNO 2000. V roce letošním již organizátoři „poskočili“ a v březnu byl odstartován desetidílný seriál pod názvem Partner ELIT Cup Mistrovství Jižní Moravy 2001.

A závodit může každý? Jistě. Vzhledem k tomu, že se jedná o amatérské závody, tak se jich opravdu může zúčastnit každý, kdo splní požadavky, které udávají propozice vydané pořadatelem. (info. http.//arc.box.cz). Tyto jsou zaměřeny především na bezpečnost účastníků, tzn. že vybavenost vozů ochranným rámem, hasícím přístrojem, vypínačem el. okruhu, bezpečnostními sedačkami vč. pásů, ale i jezdců (bezpečnostní přilba, rukavice) je samozřejmostí. A je celkem pochopitelné, že se na trati objevují vozy zvučných značek, od Škody 1000 MB přes Favority, Lady až po vozy Peugeot 1,9 GTI, Alfa Romeo a VW Golf VR6. Vždyť nejeden táta schovává na dvoře vzácný „klenot“.

Dnes nejenže závodí jednotlivci, kteří si poctivě připravují svou upravenou Škodu 110 L, ale i teamy, jež do závodů nasazují více vozů a třeba i do každé divize - kubatury (divize 1 do 1200ccm, divize 2 1200 - 1500ccm, divize 3 nad 1500ccm, a nově i divize 4 pohonu 4x4 bez omezení obsahu). Takže soukromé autoservisy, opravny a vrakoviště se předhánění nejen cenou a kvalitou poskytovaných služeb, ale i na závodní trati svými speciály.

Atraktivní pro diváky? Samozřejmě. Za svých 30 Kč má divák na celý den postaráno o zábavu a nemusíme připomínat, že na trati o délce cca 920 m (pro rok 2001 je připravována trať s délkou přes 1km) si často prohlédne jak podvozky vozidel válejících se na střeše, tak i naštvaného závodníka kopajícího do svého miláčka - plecháče, když z něj chvíli před tím vystoupil předním oknem. Co dodat? Nejbližší sportovní podnik se jede 1.9.,22.9. a 13.10.2001.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků