Závodit může každý

Počátkem loňského roku byl v prostorách Černovické pískovny vybudován motoristický areál, ve kterém je mimo zkušebního motokrosového polygonu a tratí pro OFF ROAD, vystavěna trať, jež je určena závodům v hobby rallye crossu nebo chcete-li, závodům Plecháčů.
Závodit může každý

Tradice naposledy zmíněných závodů na Jižní Moravě je sice staršího data, leč v Brně - Černovicích v loňském roce odstartoval první ročník seriálu závodů pod názvem BRNO 2000. V roce letošním již organizátoři „poskočili“ a v březnu byl odstartován desetidílný seriál pod názvem Partner ELIT Cup Mistrovství Jižní Moravy 2001.

A závodit může každý? Jistě. Vzhledem k tomu, že se jedná o amatérské závody, tak se jich opravdu může zúčastnit každý, kdo splní požadavky, které udávají propozice vydané pořadatelem. (info. http.//arc.box.cz). Tyto jsou zaměřeny především na bezpečnost účastníků, tzn. že vybavenost vozů ochranným rámem, hasícím přístrojem, vypínačem el. okruhu, bezpečnostními sedačkami vč. pásů, ale i jezdců (bezpečnostní přilba, rukavice) je samozřejmostí. A je celkem pochopitelné, že se na trati objevují vozy zvučných značek, od Škody 1000 MB přes Favority, Lady až po vozy Peugeot 1,9 GTI, Alfa Romeo a VW Golf VR6. Vždyť nejeden táta schovává na dvoře vzácný „klenot“.

Dnes nejenže závodí jednotlivci, kteří si poctivě připravují svou upravenou Škodu 110 L, ale i teamy, jež do závodů nasazují více vozů a třeba i do každé divize - kubatury (divize 1 do 1200ccm, divize 2 1200 - 1500ccm, divize 3 nad 1500ccm, a nově i divize 4 pohonu 4x4 bez omezení obsahu). Takže soukromé autoservisy, opravny a vrakoviště se předhánění nejen cenou a kvalitou poskytovaných služeb, ale i na závodní trati svými speciály.

Atraktivní pro diváky? Samozřejmě. Za svých 30 Kč má divák na celý den postaráno o zábavu a nemusíme připomínat, že na trati o délce cca 920 m (pro rok 2001 je připravována trať s délkou přes 1km) si často prohlédne jak podvozky vozidel válejících se na střeše, tak i naštvaného závodníka kopajícího do svého miláčka - plecháče, když z něj chvíli před tím vystoupil předním oknem. Co dodat? Nejbližší sportovní podnik se jede 1.9.,22.9. a 13.10.2001.

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků