Závodíme s Astrou OPC

Astra OPC vychází z u nás dnes dobře známého třídveřového hatchbacku Astra. Astra OPC se na první pohled odlišuje mohutným zadním přítlačným křídlem, předním spoilerem, sportovními zrcátky a především 17” litými koly BBS obutými do pneumatik o rozměru 225/45.
Závodíme s Astrou OPC
Opel Astra OPC byl oficiálně představen veřejnosti na loňském IAA ve Frankfurtu nad Mohanen. Astra OPC přebírá úlohu nejvýkonnějšího vozu Opel v nižší střední třídě. Svým způsobem navazuje na oblíbené vozy Kadett GSI, Astra F GSI, Astra G GSI.

Astra OPC vychází z u nás dnes dobře známého třídveřového hatchbacku Astra. Astra OPC se na první pohled odlišuje mohutným zadním přítlačným křídlem, předním spoilerem, sportovními zrcátky a především 17” litými koly BBS obutými do pneumatik o rozměru 225/45. V interiéru zaujmou kvalitní sportovní sedadla Recaro v designu “sky-line”. Tyto sedadla poskytují vynikající držení těla i velmi dobrý komfort cestování.

Další změnou oproti “normálním” Astrám je bílé podbarvení přístrojů v chromovaných rámečcích. V Astrě najdeme dále kožený tříramenný volant, koženou rukojeť ruční brzdy. Další perličkou je znak OPC s výrobním číslem vozu od 0001 až do 3000, právě toto číslo reprezentuje plánovanou výrobu tohoto modelu, před řadicí pákou. Vybavení interiéru obsahuje všechny dnes dostupné prvky jmenujme například klimatizaci, palubní počítač a kontrolní systém Opel, autorádio s ovládáním na volantu, vzduchové nafukovací vaky, dálkové centrální zamykání.

Podvozek nové Astry OPC, využívající systém DSA, je snížen vpředu o 20 mm vzadu, pak o 10 mm. Astra je standardně vybavena protikluzovým systém TC-PLUS a ABS.

O pohon Astry OPC se stará čtyřválcový dvoulitrový šesnáctiventilový motor Ecotec, vyladěný na výkon 118 kw., tedy 160 ks při 6 500 ot./min. Vrchol točivého momentu 188 Nm se nachází v 4 300 ot/min. Ve spojení se sportovně odstupňovanou 5ti stupňovou převodovkou uděluje vozu maximální rychlost 220 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 s. O bezpečné zastavení se starají kotoučové brzdy na všech kolech s kotouči o průměru 308 mm vpředu a 240 mm vzadu.

Českým zájemcům o Astru OPC, však nezbývá než navštívit sousední Německo a svého oblíbence individuálně dovést, protože Astra OPC se u nás oficiálně neprodává.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků