Zavedení mýta v Německu zvýší počty kamionů v Česku

Už za pár dní začne v Německu fungovat vybírání elektronického mýtného pro kamionovou dopravu nad 12 tun. Čeští dopravci, kteří přes Německo jezdí, musí mít do té doby v kamionech nainstalovánu patřičnou techniku. Po zavedení mýtného bude kilometr německé dálnice stát cca čtyři koruny. Oproti tomu v Česku zatím stále funguje systém dálničních známek - jednodenní stojí 250 Kč. Za to by kamion v Německu ujel jen něco málo přes 60 km; u nás přejede celou republiku. Evropská unie přitom brojí proti tomu, aby u nás mohla být cena známky zvýšena, což naše vláda oprávněně cítí jako nespravedlivé.

Zavedení mýta v Německu výrazným způsobem vzroste kamionová doprava na českých dálnicích. Mýto se platí už od loňského roku i v Rakousku, takže Česko se tak stává výrazně levnějším tranzitním územím. Zatímco dříve mohl jet kamion z Rakouska do Polska přes Německo, nyní už pojede přes ČR - je to o dost levnější. Přitom už po vstupu do EU vzrostla kamionová doprava na dálnicích postupně až o padesát procent a nyní to bude ještě horší. Ucpané dálnice budou kvůli tomu na denním pořádku.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků