Zavedení mýta v Německu zvýší počty kamionů v Česku

Už za pár dní začne v Německu fungovat vybírání elektronického mýtného pro kamionovou dopravu nad 12 tun. Čeští dopravci, kteří přes Německo jezdí, musí mít do té doby v kamionech nainstalovánu patřičnou techniku. Po zavedení mýtného bude kilometr německé dálnice stát cca čtyři koruny. Oproti tomu v Česku zatím stále funguje systém dálničních známek - jednodenní stojí 250 Kč. Za to by kamion v Německu ujel jen něco málo přes 60 km; u nás přejede celou republiku. Evropská unie přitom brojí proti tomu, aby u nás mohla být cena známky zvýšena, což naše vláda oprávněně cítí jako nespravedlivé.

Zavedení mýta v Německu výrazným způsobem vzroste kamionová doprava na českých dálnicích. Mýto se platí už od loňského roku i v Rakousku, takže Česko se tak stává výrazně levnějším tranzitním územím. Zatímco dříve mohl jet kamion z Rakouska do Polska přes Německo, nyní už pojede přes ČR - je to o dost levnější. Přitom už po vstupu do EU vzrostla kamionová doprava na dálnicích postupně až o padesát procent a nyní to bude ještě horší. Ucpané dálnice budou kvůli tomu na denním pořádku.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků