Zavedení bodového systému se zřejmě opozdí

Od 1. července tohoto roku má na českých silnicích platit nový systém sankcí za dopravní přestupky, tzv. bodový systém. O tomto tématu jsme na AutoRevue psali nespočetněkrát a názor na něj jste si jistě udělali sami. Ze starších článků vás tak odkáži pouze na kompletní přehled bodových i finančních sankcí za jednotlivé prohřešky.

Bodový systém by tedy měl vejít v platnost již za dva měsíce, jak se ale ukazuje, mnohé obecní úřady nejsou na jeho zavedení zdaleka připraveny. Právě obecní úřady totiž budou mít na starosti evidenci veškerých přestupků, k čemuž potřebují nutné personální i technické vybavení. Podle chytrých tabulek je třeba přijmout 1,75 úředníka na každých 15 tisíc míst správního obvodu, což např. v jihočeském kraji představuje 73 nových míst. A ty prý obce nestihnou do července obsadit. Vzhledem k tomu, jak zásadní je technické personální zázemí pro schopnost systému fungovat, je pravděpodobné, že start systému bude opožděn. Ministerstvo dopravy ale stále ujišťuje, že vše proběhne podle plánu.

V souvislosti se touto "kauzou" je zajímavé také poslední prohlášení ředitele služby dopravní policie České republiky, pana Zdeňka Bambase, který je přesvědčený, že celá konstrukce bodového systému omezí možnost korupce. "Všechna hlášení o přestupcích půjdou na úřady elektronickou cestou. To je významné protikorupční opatření. Co se jednou dostane do počítače, už těžko nějaký zkorumpovaný úředník vymaže," říká Bambas. To je vcelku zajímavý pohled na věc. I kdybychom připustili, že technické řešení předávání informací o přestupcích neumožní jejich odstranění, zůstává zde fakt, že o krok dříve řeší samotný přestupek pouze lidé s lidmi. Že poté proběhne nějaké "hlášení do systému", je jen čirým doufáním pana Bambase. Samotný bodový systém, vzhledem k mnohdy neadekvátně přísným postihům, totiž oheň korupce pouze rozdmýchává - čím větší je možný postih, tím větší je moc policie, tím větší je ochota přestupce vyřešit věc "nějak jinak". A nebuďme naivní, mnozí policisté "větší poptávky" po takovém řešení jistě rádi využijí...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků