Zavedení bodového systému se zřejmě opozdí

Zavedení bodového systému se zřejmě opozdí

Od 1. července tohoto roku má na českých silnicích platit nový systém sankcí za dopravní přestupky, tzv. bodový systém. O tomto tématu jsme na AutoRevue psali nespočetněkrát a názor na něj jste si jistě udělali sami. Ze starších článků vás tak odkáži pouze na kompletní přehled bodových i finančních sankcí za jednotlivé prohřešky.

Bodový systém by tedy měl vejít v platnost již za dva měsíce, jak se ale ukazuje, mnohé obecní úřady nejsou na jeho zavedení zdaleka připraveny. Právě obecní úřady totiž budou mít na starosti evidenci veškerých přestupků, k čemuž potřebují nutné personální i technické vybavení. Podle chytrých tabulek je třeba přijmout 1,75 úředníka na každých 15 tisíc míst správního obvodu, což např. v jihočeském kraji představuje 73 nových míst. A ty prý obce nestihnou do července obsadit. Vzhledem k tomu, jak zásadní je technické personální zázemí pro schopnost systému fungovat, je pravděpodobné, že start systému bude opožděn. Ministerstvo dopravy ale stále ujišťuje, že vše proběhne podle plánu.

V souvislosti se touto "kauzou" je zajímavé také poslední prohlášení ředitele služby dopravní policie České republiky, pana Zdeňka Bambase, který je přesvědčený, že celá konstrukce bodového systému omezí možnost korupce. "Všechna hlášení o přestupcích půjdou na úřady elektronickou cestou. To je významné protikorupční opatření. Co se jednou dostane do počítače, už těžko nějaký zkorumpovaný úředník vymaže," říká Bambas. To je vcelku zajímavý pohled na věc. I kdybychom připustili, že technické řešení předávání informací o přestupcích neumožní jejich odstranění, zůstává zde fakt, že o krok dříve řeší samotný přestupek pouze lidé s lidmi. Že poté proběhne nějaké "hlášení do systému", je jen čirým doufáním pana Bambase. Samotný bodový systém, vzhledem k mnohdy neadekvátně přísným postihům, totiž oheň korupce pouze rozdmýchává - čím větší je možný postih, tím větší je moc policie, tím větší je ochota přestupce vyřešit věc "nějak jinak". A nebuďme naivní, mnozí policisté "větší poptávky" po takovém řešení jistě rádi využijí...

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 65 750 km
Cena: 140 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků