Zavazadlové prostory: nejmenší, nejlevnější, nejdražší

Do města skvělé, ale pro velké rodinné nákupy a převoz rodiny i s vybavením na chalupu to není. I když kategorie single obyvatel Česka i Evropy sílí a ve městech se to miniaturními vozy jen hemží, my Češi si přece jen libujeme ve vozech, kde lze převézt pohodlně pár kufrů, tašek, hole na golf, nebo psa, či sekačku na trávu.
Zavazadlové prostory: nejmenší, nejlevnější, nejdražší
Seznam kapitol
  1. Citigo válcuje i vyšší kategorii, Auta s nejmenším objemem zavazadlového prostoru
  2. Lodgy 90krát levnější, Top 5 nejdražší 1 litr kufru, Top 5 nejlevnější 1 litr kufru

Jakou hodnotu vezmete za základ při hledání nejvhodnějšího vozu? Spotřebu? Servisní náklady? Nadstandardní výbavu? A co velikost kufru, nebo výsledná cena zavazadlového prostoru? Shromáždili jsme údaje o běžných autech, která jsou dostupná na českém trhu a porovnali, jak jsou na tom s velikostí, či spíše s nevelikostí zavazadlového prostoru. Pro zajímavost jsme pak u sledovaných aut přidali i porovnání, na kolik vlastně převážení tašek, kufrů a „krámů“ vůbec českého řidiče vyjde.

Testy | Škoda

Test: Škoda Citigo 1.0 MPI – nový favorit

Citigo válcuje i vyšší kategorii

Co se velikosti týká, nejmenší kufry mají bezpochyby především auta z třídy mini, ale i mezi nimi je často znatelný rozdíl. Zcela jasně zde kraluje Škoda Citigo (a její sourozenci Seat Mii a VW Up) – mají oficiálních 251 litrů, čímž se ale objemem blíží některým vozů třídy malých vozů (Opel Corsa, Nissan Micra), nebo je i překonávají (Suzuki Swift, Fiat Panda). Zajímavé taky je, že na špici naší malé srovnávací tabulky není žádný prcek, ale supersportovní Porsche Carrera. To má dokonce menší zavazadelník než Smart Fortwo!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Králem mezi malými automobily je Škoda Citigo, na opačném konci najdeme Suzuki Alto. Jen pro zajímavost, vůbec nejmenším zavazadelníkem se pyšní Porsche 911 Carrera 4S.

Pokud bychom do přehledu zahrnuli například ještě vloni prodávané sportovní kupé-kabriolet Renault Mégane a vzali v potaz pouze objem kufru se střechou složenou v zavazadelníku, nijak by se svými 211 litry neoslnilo. Ani obdobný Peugeot 308 CC nedosahuje s 266 litry kufru se složenou pevnou střechou žádného rekordu.

Auta s nejmenším objemem zavazadlového prostoru

1 Porsche 911 Carrera 4S – 125 litrů
2 Suzuki Alto - 129 litrů
3 Toyota Aygo - 139 litrů
4 Renault Twingo – 165 litrů
5 Chevrolet Spark, Peugeot iOn – 170 litrů
6 Fiat 500 – 185 litrů
7 Citroën C1, Peugeot 107 – 170 litrů
8 Kia Picanto 200 litrů
9 Suzuki Splash – 202 litry
10 Smart Fortwo – 220 litrů
11 Ford Ka – 224 litry
12 Fiat Panda, Hyundai i10 225 litrů
13 Mazda 2 – 250 litrů
14 Škoda Citigo, VW Up, Seat Mii – 251 litr

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Citigo válcuje i vyšší kategorii, Auta s nejmenším objemem zavazadlového prostoru
  2. Lodgy 90krát levnější, Top 5 nejdražší 1 litr kufru, Top 5 nejlevnější 1 litr kufru
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků