Zavazadlové prostory: jak se měří a jak se snaží výrobci fixlovat

58 komentářů

Karel
16. října • 18:02

Kde bych sehnal vanu do kufru svého auta? podle modelu auta?

Vojtěch
17. října • 20:56

Do jakého auta o hledáte? většinou se to dá všude rozdělit podle výrobce a typu auta. Doporučím vybírat vanu, která je z kvalitní gumy

Karel
18. října • 21:00

Kde se to dá vybrat podle modelu auta? a i na starší auta?

René
19. října • 11:25

Já si kupuji veškeré auto doplňky v na eshopu www. autohotarek.cz nebo v Náchodě na jejich pobočce. Mají kvalitní zboží za dobré ceny, takže tam jezdím nejraději.

x
19. září • 9:51

Velký kufry jsou fajn, obrovsky to šetří čas a člověk se může víc věnovat tomu, za čím jede a ne zdlouhavě přemýšlet nad balením, jestli mu vyjde oblečení, jestli nebude moc velká zima, jestli se mu vejde ještě jedna mikina, kdyby náhodou promokl atd. Jasně, když jsme měli pidiauto (Maluch), naskládali jsme se tam ve čtyřech na celý týden a nestěžovali jsme si. Holt jsme měli míň oblečení a když se člověk příliš zaprasil, tak si to prostě přemáchnul a sušil, kde se dalo. Z odstupem času na to člověk vzpomíná s úsměvem, ale zas taková diskotéka to nebyla.Dneska jezdíme dál s partou lidí, půjčíme si občas nějakou chatu na horách, každý přijedeme svým autem, většina v kombíku. Z pohledu tehdejšího cestování v Maluchu táhneme spoustu zbytečností. Netušíme předem, jak vypadá kuchyně na té chatě, tak rovnou přihodíme do kufru nějaké nádobí, ať to nemusíme nikde shánět. Někdo jiný zase bere automaticky propanbutanový vařič. Pro jistotu. Já zase mám celoročně připravenou jednu velkou tašku plnou společenských her - Dominion, Carcassone, Osadníci z Katanu... Neřeším, jak místo ušetřit, prostě ji doma vezmu a hodím do auta. Část věcí pochopitelně nepoužijeme, ale na druhou stranu nemusíme řešit, kde narychlo koupit náhradu, nemusíme trávit zbytečný čas sušením jediného oblečení, ale místo toho chodíme po kopcích, zahrajeme si nějakou hru... Stihneme toho mnohem víc a bez nějakých starostí. A že se mi nějaký zastydlý puberťák v internetové diskusi směje, že mám páprdovského kombíka a né vytuzenou leštěnku, je mi úplně jedno. Na postávání na parkovišti u supermarketu auto nemám, je to užitkový předmět na cestování. Podstatné je, aby mne to pohodlně dovezlo z bodu A do bodu B a naložil jsem tam dost věcí, abych si nemusel lámat hlavu s tím, co by mi mohlo chybět.

Martin
3. srpna • 19:15

Kde bych koupil levně novou vanu do kufru prosím?

Tom
4. srpna • 13:34

Vany do kufru mají za dobré ceny na eshopu https://www.neumax.cz/vany-do-kufru/... jinde jsem je levněji fakt nenašel.

Martin
7. srpna • 9:58

Díval jsem se i jinde po netu a levnější jsem jinde nenašel, takže díky za tuto radu, už jsem to objednal. Za jak dlouho vám to došlo?

Tom
11. srpna • 11:23

Došlo mi to cca za dva dny, ale hlavně velice pečlivě zabalené, tak aby se to po cestě nepoškodilo.

Tom
4. srpna • 13:34

Vany do kufru mají za dobré ceny na eshopu https://www.neumax.cz/vany-do-kufru/... jinde jsem je levněji fakt nenašel.

monika
18. září • 14:52

Keď som bola malá, mali sme Fiat 125. Išli sme na dovolenku do Juhoslávie - Dubrovník. Dvaja dospelý a tri deti (14,13,4r.). K tomu stan pre 4 osoby, kempingový stôl so stoličkami, Plynový varič, nafukovačky, oblečenie a jedlo komplet na 10 dní pre týchto 5 osôb (10 1kilových chlebov k tomu). Cestou sme spali jednu noc kdesi v poli, neboli autosedačky... nič. Doteraz nechápem ako sme to prežili, zvládli a napratali do auta. Ešte jedna zaujímavosť - na streche nebolo nič. V dnešnej dobe by bola dodávka málo.

Zd
18. září • 10:55

Já si myslím, že nejvíc fixlují korejci

emko
18. září • 12:55

To jo :-D, hlavně že škodovka počítá do kufru i prostor na rezervu :).
Pak machrují, že O3 má tak velký kufr.Škodovka by spíš měla machrovat, že konečně se v O3 dá sedět pohodlně i vzadu.

Rover623
17. září • 16:47

Občas když tak čtu ty řeči o velikosti kufru a vidím to v reálu. Tak si říkám, že pro některé lidi, jejichž děti mají první rok života 10 let a manželky slaví dvacetiny už 15 rok v řadě, existují auta, která tu nikdo nezmínil, říká se jim dálkové tahače. Tam je místa hromada, vzadu je dokonce ložnice a místo obyčejného zavazadlového prostoru máte hangár.Ale jinak v zásadě souhlasím, u některých aut je velikost kufru vyhnaná buď do výšky (tam je docela zábava když po jízdě otevřete kufr a starožitný porcelán po babičce, uložený až nahoře, se vám vysype na chodník) nebo pomocí jakýchsi prostor pod podlahou (klíče od baráku mám zrovna v té nákupní tašce co jsem dal pod podlahu a ono sněží a všude kolem je metr sněhu).K těm Škodám 1000, 100 a 120. Nejlepší na cestování byla Škoda 100, rezerva totiž byla pod vyjímatelnou podlahou, takže se spousta věcí dala naskládat k ní (to u 1000 ani 120 nešlo) a navíc pod zadními sedáky byl hodně velký prostor, ten sice u 120 a 1000 byl také, ale byl o hodně menší. Navíc u 120 po modernizaci (typ M) část prostoru za zadními opěradly zabírala vystupující skříňka baterie.

Atnarfus
17. září • 20:42

Zmenšení prostoru pod sedáky vzadu bylo důsledkem přesunu nádrže zepředu dozadu. Š100 měla opravdu mělký kufr, protože v něm pod sololitovou deskou byla rezerva a pod plechovým dnem ještě nádrž. Š120 už měla nádrž vzadu a díky tomu větší kufr. Jen to otevírání do boku vymyslel nějaký expert.

Rover623
17. září • 22:07

Otevírání do boku řešilo u řady 105/120 dva problémy. Prvním byl problematický přístup do kufru z boku auta, u předchozích řad byl problém, že prakticky jediný pohodlný přístup byl zepředu. Tím druhým byl problém otevření kapoty za jízdy, téměř každému se na Škodě 100 stalo to, že se mu otevřela kapota za jízdy a to byl problém, v ten moment mu totiž zakryla komplet celé okno.Menší prostor pod sedáky u řady 120 byl způsoben spíše konstrukcí sedáku, kdy řada 100 měla v sedáku kolem per obrovské vybrání a řada 120 měla na spodku sedáku kovový kryt, který zakrýval právě části, které byly ještě u "stovky" holé.Co se týče zabrání prostoru v sedáku výměníkem topení, tak tento problém se týkal pouze 1000MB, protože model 100 měl výměník topení pod podlahou v místě kam 120 dostala nádrž a pod sedákem měla "stovka" pouze krycí mřížku aby bylo možné čistit sání vzduchu do topení.

Vana666
17. září • 18:27

Hodně velký prostor pod zadními sedáky u Š100 ? No mi taky připadalo všechno kolem obrovské, když jsem sám byl prcek. Mimochodem, jeden z těch "hodně velkých" prostorů byl téměř komplet vyplněn výměníčkem s ventilátorem topení. Takže asi tak k té velikosti.

rousini
17. září • 13:11

Metodika by měla zohledňovat pouze jednolitý prostor, tedy žádné "pod podlážkou..." a hlavně kategorii vozidla.
Takže do pidiauta by se měl vejít kontrolní kvádr 50x30x20 a další menší min. však 30x20x10
Nižší střední: kvádr 80x50x30 a další menší definované...
Vyšší střední: 80x50x50....Prostě něco, co by odráželo skutečné využití a ne vyskládat kufr destičkama o objemu 1l. Nikdo v kufru nevozí písek, ale vždycky jsou to předměty mezi kterými vznikají hluché prostory.

mex
17. září • 14:49

Skodofkari vetsinou vozi v kufru cement na stavbu, proto je pro ne dulezity kazdy cm2. A ano jsou to blazni.

fkabl
17. září • 13:00

Poslední dobou se hodně mluví o novém Golfu Variant VII., jeho ceně a velkosti zavazadlového prostoru versus nová Octavia. Sám vlastním předchozího Varianta VI. Není pravda, že předchozí generace nebyl přepravní přeborník. Sám jsem velmi puntičkářský člověk a auto jsem vybíral velmi pečlivě, "s kalkulačkou i metrem v ruce". Pravda je taková, GV VI. měl na centimetr a litry stejný zavazadlový prostor jako Octavia kombi. Pes je zakopaný v tom, že GV VI. měl v základu variabilní podlahu kufru, stejnou jako Octavia za tučný příplatek a to stejné s plnohodnotnou rezervou. Akorát,že dosud VW marketing nestavěl prodej vozů na velikosti zavazadlového prostoru a tento prostor,na rozdíl od škodovky, oficiálně nezapočívali a neuváděli. To se změnilo u VII. generace, kdy se změnil i marketing VW. Jen pro doplnění uvedu překvapivý fakt, že ačkoli čísla na papíře říkají něco jiného, praktická využitelnost a velikost kufru je větší u GV VI. než GV VII. Myslím tím plochu podlahy kufru (např. GV VI. má 107 cm a GV VII. má 105 cm). Fígl je ve výšce roletky, která je v GV VII. o 10 nebo 12 cm výš. Roletku však není problém srolovat, že?:-) A její posunutí dosáhli tím, že nahradili plnohodnotnou rezervu dojezdovým kolem, bez možnosti rezervu vůbec připlatit. To mimichodem jeden z příkladů toho, jak se na nové generaci nenápadně šetřilo (dále zadní náprava, tvrdé plasty ve výplních dveří...). Ale to stejné se týká i nových škodovek. Tyhle hrátky s čísly v kufru se naučili od škodovky, která je hraje už několik let. Ale klobouk dolů, funguje to. Poslední věcí, o které se mluví v souvislosti s novou generací je cena, která je v závislosti na konfiguraci vozu u GV nižší než u nové Octavie kombi. Tohle totiž bylo už i u předchozí generace. Já chtěl původně Octavku kombi Elegance, ale Golf Variant Highline mě vyšel líp a navíc s výbavou, která se u nejvyšší Elegance nenabízela a dovybavit ji na stejnou úroveň by znamenalo dalších cca 50 tis. Kč a některé věci ani i škodovky objednat nešli. To je fakt.

rousini
17. září • 15:13

Je dost slabomyslné a svědčí to o úrovni antiškodovkářu, domnívat se, že Škodovka si tady vydobila pozici díky kufru. Jistě nacionalismus, důvěra a nevím co ještě, ale časem se to projevilo jako spolehlivé, tak to funguje dokud něco vyloženě nedokopou. Češi jsou konzervy a těžko se prosadí něco, co už sklamalo... (A TO JE DOBŘE)

Bobby Deerfield
17. září • 20:46

Možná si škodovka nevydobyla svojí pozici díky velikosti kufru. Nicméně fabrika to při každé prezentaci nového vozu omílá stále dokola.:-| Navíc její prodeje, jsou podle mě, tak vysoké pouze díky fleetovým zákazníkům.

TOník
17. září • 19:36

A to je dobře, že jsme konzervy, korejské vozy vždy zklamaly a klamou dál. Ale kdo chce jejich splácaniny kupovat a jezdit s nimi s velkou spotřebou a ubohou zůstatkovou hodnotou, nehledě na to, že podvozek u dieselů vydrží 50tkm, tak prosím... A servis na korejce? Klasicky : " to je v pořádku, ty zvuky jsou v pohodě, my nic neslyšíme" :-P

taky jeden rodič
17. září • 23:28

Mno, jednoho korejce (cedníka v kombíku z roku 2009) mám a s tím, že by korejské vozy klamaly, nesouhlasím. Dostal jsem více, než jsem očekával a problémů s ním mám méně, než jsem se obával. Přistupoval jsem ke koupi s tím, že beru levné auto na pár let. Chtěl jsem nové se zárukou. Mám ho necelých pět let, najeto něco přes 80 tis. Za tu dobu jsem neměl jediný problém s motorem, podvozkem, tlumiči, elektronikou či pazvuky v interiéru. Stěžoval jsem si pouze na špatné otvírání pátých dveří (v mrazu se mizerně zvedaly) - vyměněny vzpěry v záruce bez řečí. Reklamoval jsem ještě otlučený lak kolem lišty u SPZ opět na pátých dveřích (opět řešeno v rámci reklamace) a poškozený kabel ve dveřích (stalo se při výměně bočního okénka, které mi vymlátil jeden kulturně obohacený mladík - servis kabel vyměnil opět zdarma). Jo, a měnil jsem jednu žárovku. Ano, je pravda, že jsou dražší garančky (platil jsem každý rok kolem pěti až šesti tisíc).Počítám, že auto půjde z domu nejpozději za dva, tři roky, prostě vyloženě jen na dobu záruky. On začátku jsem nijak nekalkuloval se zůstatkovou hodnotou, protože jsem nedokázal předvídat, jak bude vypadat interiér, zejména pak vzadu kvůli dítěti. On se člověk může snažit sebevíc, ale když tam prcek hodí zničeho nic šavli, tak se s tím prostě nic dělat nedá. Naštěstí se mi tedy nic takového nestalo, auto je v pohodě, ale podobné situace si prožil nejeden můj známý (nemusí se dítěti nutně udělat špatně, jsou i jiné radosti).Takže když to shrnu - koupil jsem auto o sto až sto padesát tisíc levněji než u konkurence (v tehdejších cenách - oblezl jsem několik salonů, ptal jsem se i po skladovkách apod.), tehdy mne to v benzínu, s klimou vyšlo na 350 tis. (automaticky to mělo 6x airbag, ovládání rádia na volantu, všechna okna v el a další věci, které jsou už dnes konečně samozřejmostí; navíc, protože to byla skladovka, tak jsem měl zdarma metalízu, litá kola a dostal jsem zimáky na plechu - nepožadoval jsem to, nabídl to prodejce sám od sebe). Octavia se skoro stejnou výbavou mi byla nabídnuta za 530, po slevě 505 (s klimou, bez zimáků ;)). Níž ani náhodou. Focus byl po slevě za 440, C-Max za 460 atd. Dejme tomu, že bych to auto chtěl dnes prodat. Na webu áček prodávají cedníka v podobné výbavě s větším nájezdem z roku 2009 za 145 na úvěr (a 180 v hotovosti - hahaha! zajímalo by mne, který cvok jim to dá). Řekněme ale, že bych to za 130 reálně prodal. Kdybych tehdy koupil tu Octavii, dnes bych ji prodal v lepším případě za 200 až 230 (vycházím pro srovnání zase z těch áček), ale třeba bych chytnul kosa a šla by za 250. Ať to beru z jakékoli strany, ztráta je nakonec zhruba stejná.Prostě jsem na začátku realisticky přistoupil na to, že jdu koupit levné auto na pět až sedm let. Neočekával jsem žádné zázraky, ale také žádné zásadní problémy. Tohle očekávání mi ten korejec splnil a víc jsem nepožadoval. Nikdo mne nepřesvědčoval, že si za těch 350 kupuju luxusní auto (přeci jen jsem už na pohádky trochu starý). Dostal jsem velmi slušný standard s použitelnou výbavou (v základu dokonce lepší než jinde, což mne tehdy mile překvapilo), i nejslabší motorizace (1.4 benzín, 80 kW) rozhýbe i plně naložené auto dostatečně na to, abych nikde nebyl brzdou provozu (ale pro vyšší výkon je nutné ten motor točit a řadit, což nemusí vyhovovat člověku zvyklému na turbodiesely) a pokud nejezdím po dálnici 150, tak se bez problémů vejdu do 7,5 l / 100 km. Mám k tomu autu své subjektivní výhrady (štve mne přední sloupek, přístup k nádrži mám radši vpravo atd.), ale jsou to vesměs drobnosti. I když, jak jsem psal výše, další auto budu hledat jinde, protože mé dnešní potřeby jsou jiné, s klidným svědomím mohu říct, že kdybych stál znovu v té samé situaci před stejnou volbou a viděl bych ty čtyři roky dopředu, tak bych si to auto koupil znovu.

Protektory.cz
17. září • 8:07

fakt to chce vyzkoušet před nákupem vozu, praktická zkušenost B-]

strejda od piva
17. září • 8:30

jako vzít si sebou běžnou výbavu co si lidi vozej na dovolenou nebo lednici co si kupují každý rok ? :-D

IB
17. září • 8:51

Běžná výbava, kterou si vozím na dovolenou. To jsou tři kufry se kterými jedu na letiště. Lednici skoro každý obchod doručí domů zdarma. Proto je dnes už otázka řešení objemu zavazadlového víeméně nepodstatná.

Jiří Červenka
17. září • 9:47 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Přesně tohle jsem si taky vždycky říkal, dokud se nám nenarodilo dítě. Téměř doslova :-)) Nemyslím, že s sebou taháme neúměrně mnoho věcí, ale zjistili jsme, že když chce žena vyrazit s malou na týden k prarodičům, do běžného hatchbacku nižší střední třídy (Golf, Focus) se jednoduše nevejde. To člověk najednou plně pochopí, proč jsou tak populární všechna ta ošklivá a zavalitá MPV:-))Ale naprosto souhlasím, že řešit deset litrů sem nebo tam v rámci jedné kategorie je zcela zbytečné.

Zilvar
17. září • 23:35

Nevím jak Vaše drahá polovička,ale moje se vejde bez problémů s kočárkem a výbavou na týden pro sebe a dvě děti+manžela do VW Pola které má kufr tuším 245l :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bobby Deerfield
18. září • 6:57

A to je dobře nebo špatně?

Zilvar
19. září • 20:32

Jak se to vezme! Na parkování,spotřebu je určitě lepší malej křáp než vzducholoď. Samozřemě když je v AKCI třeba pivo má výhodu paní rákosníková s MPV! 3-[

taky jeden rodič
17. září • 10:27

Tohle je naprosto přesné. Potřebu velkého zavazadlového prostoru docení až rodič s malými dětmi. Do té doby nám stačil malý hatch, ale pak je najednou potřeba uložit kočár, tašky s oblečením (kterého je pro mimino tak 3× až 5× víc, než si veze dospělý), plíny, skládací postýlku (to byl naštěstí kvádřík tak 20×20×80), pokud má dítě ještě nějaké dietní omezení (alergik či celiatik), tak ještě spousta vlastního jídla atd. My jsme to pak měli už vyzkoušené tak, že jsme měli klasické sportovní tašky přes rameno na oblečení a skládací přepravky na jídlo a zbytek. A když jsme si šli vybírat auto, tak jsem prostě vzal dvě sportovní tašky naplněné každou dvěma polštáři a pár složených přepravek. A pak jsem to zkusil vyrovnat do kufru.Velmi nemile mne tehdy překvapily všechny MPV, které mají kufr sice objemově veliký, ale objem je vyhnán do výšky. Ložná plocha je tedy poměrně mělká (ale aspoň většinou širší). Reálná využitelnost tedy výrazně klesá, protože ne všechna zavazadla se dala stohovat do výšky. Navíc některá MPV (např. C-Max) neměly kufr pořádně oddělený od prostoru pro cestující kvůli samostatným sedadlům ve druhé řadě. Ty jsou sice pohodlná, ale když mezi nimi prolejzají menší zavazadla, tak už to takové terno není. Octavia 1 i 2 naopak měly kufr příšerně úzký, hluboký a navíc ta vysoká nakládací hrana... Spousta litrů, ale hrozně špatně využitelných. Velmi mile mne naopak překvapil ceed v kombíku (1. a 2. generace), kde je kufr široký (tři přepravky vedle sebe - to jsem do Octavie nedal), dostatečně hluboký (vejde se tam za sebe jednu přepravka na délku a druhá na šířku) a navíc je rovné dno včetně nakládací hrany.Nakonec jsme z více důvodů skončili u toho korejce a zatím ještě (po téměř pěti letech od koupě) toho nelituju. Příští auto budu sice určitě hledat jinde, ale to jen proto, že jak dítě roste, tak se mění potřeby a jednak už není tolik potřeba kufr v této podobě, jednak už nehrozí taková devastace interiéru apod. Pro ten začátek to byla opravdu dobrá koupě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kk
17. září • 21:29

uplne suhlasim. Sam so si to zazil. Pre rodinu s dvoma malymi detmi je vhodny kombik nizsia stredna, alebo stredna trieda. V sucasnosti su uz deti vacsie, kocik ani postielku ani balik plienok uz vozit netreba. Aktualne teda zacina u mna byt dolezitejsie miesto vzadu - kvoli rozmernym Cybexkam s pultikmi a pohodlne nastupovanie bez ohybania. To sa hodi pri vozeni deti k starkym, do skolky, ci na vylety.Dalsim autom pre rodinu s detmi je teda po kombiku stredne MPW alebo crossover. Vyssi posed, dost miesta vzadu, dostatocny kufor.Mna caka tato vymena snad buduci roka uz lehka volba to teda nebude. :-)

dave_007
17. září • 10:52

Premyslim nad tim, jak to delaly predchozi generace. A hrozim se toho, jak to budou delat ty nasledujici.Kazdopadne, pro lidi kteri se s oblibou stehuji tak casto jako Vy a pro nez je zasadnim kriteriem pocet prepravek ve voze, se na trhu nabizi pomerne dost velka nabidka ruznych dodavek v rodinnem provedeni.

taky jeden rodič
17. září • 14:00

Je to jednoduché - naši rodiče museli vzít, co bylo a přizpůsobit se. Moc dobře si pamatuji na cesty Škodou 120 s taškami nacpanými za sedačkami, plným kufrem vpředu a zabaleným stanem na zahrádce. Koneckonců Š 120 byla i mé první auto krátce po revoluci a vzpomínám na ni rád. Dnes už ale máme možnost výběru (díky za to!) a tedy tento výběr využiju tak, jak uznám za vhodné. Nechápu, co se vám na tom nelíbí.Prostě s dítětem jsme cestovali od začátku, mohli jsme si zvolit takovou dopravu, abychom si i na cestě zachovali rozumné pohodlí. Pro někoho je kritériem při výběru auta zase něco jiného - někdo preferuje vyšší posez, někdo průjezd terénem a někdo to má třeba jen jako leštěnku. Každý ten výběr je v pořádku a pro každého lze na současném trhu něco najít. Vám to snad vadí?

puk123
17. září • 14:19

My jsme do Watburgu naložili téměř vše pohodně do kufru. Spacáky a deky pak šly zespodu do zadního sedáku.

taky jeden rodič
17. září • 14:47

"Warťas" byl úžasným autem, zejména v tom kombíku. S dostupností to ale bylo horší. A paradoxně se ještě v ČR dal Wartburg sehnat snadněji než v zemi výroby. Táta holt v mototechně měl možnost koupit v tu chvíli jedině Škodovku, tak ji prostě vzal a byl rád, že něco bylo. To, že barva byla vyblitá zeleň, bral jako fakt.Měli jsme dobré známé v Berlíně (tom východním) a trávili jsme s nimi každý rok dva, tři týdny na Rujáně. Sami měli Trabanta a o Wartburgu jen snili. Když se jim v roce 1975 narodil syn, zapsali se ho na čekací listinu právě na Wartburg, že by ho pak mohl dostat k osmnáctinám (podle centrálně plánovaného hospodářství byla čekací doba právě těch 18 let). No, nakonec si už po pádu zdi koupil pár ulic od svého bydliště ojetého Golfa od imperialisty.Jinak velkým hitem byly Warťasy v 90. letech, kdy se jich lidé zbavovali. Výhodou bylo, že ten dvoutakt jel na kdeco a "nový" motor se dal koupit na vrakovišti za pár stovek.

Vana666
17. září • 12:17

dave: velmi správný příspěvek, minulé generace opravdu měly s převozem věcí značné problémy, hlavně majitelé Š1000, Š100 a Š120 se zcela mizerným kufrem. Jinak osobní dodávky jsou dnes samozřejmě také dobrou volbou, tam většinou problém s místem už není opravdu žádný. I proti kombi s velkým kufrem je to o několik levelů výše

taky jeden rodič
17. září • 14:11

Osobní dodávkou myslíte třeba Berlingo a podobná auta? Zkusil jsem to a nechci to. Jednak ten kufr není tak úžasný, jak to vypadá v nabídkách, jednak to má horší jízdní vlastnosti, jednak mi nevyhovuje posez (čistě soubjektivní).

Vana666
17. září • 15:19

taky jeden rodič: samozřejmě ne, miniauta typu Berlingo bych za osobní dodávku určitě neoznačil a vůbec se nedivím že jste z něj byl tak zklamaný. Můj léty prověřený ideál je v takovém případě auto veikosti nejméně T4, T5 (nejlíp prodlouženého) nebo jim podobné. Jízdní vlastnosti i na dlouhé cestování v pohodě, místa dostatek pro lidi, zavazadla i sportovní nářadí (kola, lyže, windsurfing i motorka ...) a posez také vyhovující.
Dokonce se dá vzadu při delší cestě i spát vleže (i když se to nesmí) a to je daleko větší luxus než jakákoliv klasická sedačka, byť by byla masážní, vyhřívaná a hifi provětrávaná

Lukáš
17. září • 10:22

Souhlas! Když jsem viděl kufr Laguny kombi a zjistil jsem, že se mi tam na šířku nevejde ani jeden golfový bag (vešel by se jen úhlopříčně), koupil jsem radši Mondeo kombi. Máme malé dítě a golf hrajeme s manželkou, takže mám často v kufru 2 bagy, kočárek a 2 golfové vozíky, k tomu nějaká taška. Vše pod platem, skryto očím nenechavců.

strejda od piva
17. září • 7:57

Proč většinu lidí zajímá při koupi auta tak strašně velikost kufru a né např.výkonová křivky a za každou cenu co nejvíc kw aniž by řešili Nm?

Vana666
17. září • 11:27

strejda od piva: protože berou auto především jako užitkovou věc. Ovšem také dobře vědí, že autem hýbou výhradně kW, zatímco Nm jsou spíše podružným údajem pro strejdy, aby měli o čem diskutovat u piva :-)

strejda od piva
17. září • 11:50

no neřek bych...k čemu mi bude u 1.2ka 96kw s 130Nm když 1.9 při stejnych kw vytáhne 320nm?

O.
17. září • 21:19

Ovšem ty uvedené Nm jsou na výstupu z motoru, takže bez znalosti převodových poměrů (které budou jistě různé) nezjistíte, jaké Nm skutečně auto "pohánějí" - a proto je užitečnost uvádění Nm jen jako čísla v podstatě k ničemu...

Vana666
17. září • 12:02

strejda: pokud by měly stejný průběh, tak ta 1,2 pojede líp protože bude lehčí. Rozdíly v dynamice závisí na průběhu výkonu v rozsahu otáček, ne na absolutní hodnotě Nmschválně, co podle tebe bude rychlejší (po rovině i do kopce) - 100kW/150Nm nebo 150kW/100Nm ?

J
18. září • 18:51

Vana, ale:das z 2000 na 3000 otaciek za cca 3 s na motore s:
1. 100 kW
2. 125 kW (s turbom alebo este lepsie jednoducho vacsimi valcami/objemom)tak ktore zrychli viac? Pruzne zrychlenie.To je to to americke "objem nicim nenahradis"Akurat rozmyslam ci su lepsie auta VUT a Cvut v Brne alebo Prahe a neviem povedat. Celkovy koncept v Brne a jednotlive veci v Prahe (ale asi len cisto spalovacie motory), a je blizsie do Boleslavi, zas Brno ma tie turba a Zetor. Neviete dakto ako teraz funguju?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
19. září • 7:38

dotaz je nesmyslný - pokud oba změní otáčky ze 2000 na 3000 za 3s, tak zrychlení auta záleží jen na aktuálním celkovém převodu a průměru kol.Ale jinak se dá očekávat, že to výkonnější bude zrychlovat líp. Je to snad nějakém v rozporu s mým tvrzením že autem hýbou výhradně kW ?

J
19. září • 19:49

Ovšem také dobře vědí, že autem hýbou výhradně kW, zatímco Nm jsou spíše podružným údajem pro strejdy, aby měli o čem diskutovat u pivano neřek bych...k čemu mi bude u 1.2ka 96kw s 130Nm když 1.9 při stejnych kw vytáhne 320nm? pokud by měly stejný průběh, tak ta 1,2 pojede líp protože bude lehčí. Rozdíly v dynamice závisí na průběhu výkonu v rozsahu otáček, ne na absolutní hodnotě Nmdas z 2000 na 3000 otaciek za cca 3 s na motore s:
1. 100 kW
2. 125 kW (s turbom alebo este lepsie jednoducho vacsimi valcami/objemom)
tak ktore zrychli viac? Pruzne zrychlenie.
To je to to americke "objem nicim nenahradis"dotaz je nesmyslný - pokud oba změní otáčky ze 2000 na 3000 za 3s, tak zrychlení auta záleží jen na aktuálním celkovém převodu a průměru kol.
Ale jinak se dá očekávat, že to výkonnější bude zrychlovat líp. Je to snad nějakém v rozporu s mým tvrzením že autem hýbou výhradně kW ?Jasne ze je, pises nezmysel.Neviete niekto ako su na tom teraz VUT a Cvut?

J
19. září • 19:52

Az teraz som si vsimol, jasne ze v zmysle diskusie tam ma byt Nm a nie kW.

Vana666
20. září • 9:26

?? :-(

x12345678
17. září • 8:36

Protože to jsou strejdové od piva. A jak známo, dějiny a pravda se tvoří v hospodě.

Jozef Kostelansky
17. září • 1:24

Metóda merania pomocou tehličiek je do značnej miery subjektívna. Pochybujem, že 3 ľuďom, ktorí by takto merali objem kufra, by vyšli úplne rovnaké výsledky.
S tým počítačom sa mi to zdá oveľa lepšie riešenie. Údaje o tvare by mohli pochádzať buď od výrobcu, ale by sa zistili laserovým 3D skenerom.
A rozmýšľal som ešte o jednom riešení. Do kufra by sa nastriekala nejaká špeciálna pena, ktorá by stuhla. Potom by sa opatrne rozrezala na niekoľko menších kúsov a tie by sa ponorili do maxi skúmavky. Následne by sa len spočítalo, o koľko stúpla hladina vody. Keďže pena by pravdepodobne mala menšiu hustotu ako voda, musela by sa pod vodu zatlačiť - ale to je už len technický detail.
Otázne pri tejto metóde je, že či by sa do objemu rátal aj objem výrezov na spodnej strane plató.
Za najväčší podvod pri tomto meraní považujem uvádzanie veľkosti kufra s lepiacou sadou. S autom bez rezervného kolesa by som nešiel ani do najbližšieho obchodu. Takže bolo by vhodné uvádzať veľkosť kufra pri vození rezervného kolesa a pri používaní lepiacej sady.

J
17. září • 10:42

Oni nie zeby mohli ale aj sa pocitacom pocitaju.
Berie sa cely objem.Objem a jeho meranie je teraz jednoznacny. Ak vyrobca uvedie nizsiu hodnotu ako skutocna je to jeho vec, zakaznika neklame ak uvedie vyssiu jedna sa o podvod a auto moze byt vratene predajcovi aj s nahradou nakladov co tak dovtedy vzniknu. Predajcovi nevznikne narok na nahradu opotrebenia vrateneho auta labo je klamar. Moze si ju ziadat od automobilky.

J
17. září • 10:48

Este k chranke pod podlahou ci sa ma ratat.Ak ma boxster kufor vpredu aj vzadu berie sa len jeden lebo ma to byt uceleny objem? samozrejme ze nie.

J
17. září • 10:46

Pamatam si na pripad alhambry co sa varacla predjacom lebo kufor bol vacsi ako narokovalteny na danovu ulavu pre osobne auto ale tan uz spadal pod dodavaku alebo tak nejako to bolo.
Kazdopasne predajca v reklamach vyslovene klamal o velkosti kufra.
Stalo sa v SR pred cca 7 rokmi, danovy urad si zmeral kufor. :-O

Ernie
17. září • 8:20

Ano ano, tak napriklad tymto stylom (odobratie rezervy) narastol predoslej generacii Octavie kufor o nejaky 35 l :-D

petr či pavel
17. září • 5:55

já zase myslel, že do kufru dají velký "igelitový" pytel a nalejou do něj vodu.

Doporučujeme

Články odjinud