Zaujme SsangYong Tivoli českého zákazníka? Malé SUV začíná na 350.000 Kč

Crossover Tivoli má v případě návratu značky SsangYong do ČR asi největší šanci na úspěch. V případě výbavy a techniky jde totiž na věc zcela prakticky. Jak si na tom stojí cenově?

S délkou 4195 mm, šířkou 1795 mm, výškou 1590 mm a rozvorem 2600 mm zapadá model Tivoli od SsangYongu přesně do rozmanitého segmentu malých a populárních SUV. Do průměru ostatně zapadá i vnitřním prostorem a základním objemem kufru 423 litrů (327 litrů v případě verze 4x4). Korejská automobilka se již potřetí vrací na český trh a lze tedy čekat, že právě Tivoli bude kouskem s největší šancí zaujmout českého zákazníka.

Do prodeje míří s dvojicí motorů a celkem čtyřmi úrovněmi výbavy. Benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru zajistí 94 kW (128 koní) výkonu a 160 N.m točivého momentu, kdežto 1,6litrový naftový čtyřválec disponuje 85 kW (115 koní) a 300 N.m. Oba motory jsou v základu spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou a pohánějí přední kola.

SsangYong se opět vrací na český trh. Bude se mu konečně dařit?

SsangYong se opět vrací na český trh. Bude se mu konečně dařit?

Právě s benzinovým agregátem a základní výbavou STD vyjde Tivoli nejlevněji, a to na 349.900 Kč. Auto stojí na ocelových 16palcových kolech, má manuální klimatizaci, textilní potahy sedaček, elektricky ovládaná okna vpředu či tempomat. S naftovým motorem pak cenovka roste na 404.900 Kč.

Nehledě na zvolenou výbavu nabízí Tivoli pohon všech čtyř kol za příplatek. Jde o částku 33.900 Kč, ke které však musíte připočíst povinnou kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou za 29.900 Kč. Celkem tedy pohon 4x4 vyjde na 63.900 Kč.

Modernizované Suzuki Vitara přijíždí na český trh. Vejde se pod 400 tisíc

Modernizované Suzuki Vitara přijíždí na český trh. Vejde se pod 400 tisíc

Druhý stupeň výbavy STD Plus již doplňuje komfortní prvky a vedle rádia s MP3 a centrálního zamykání nabídne i volant potažený kůží, bluetooth handsfree či přední mlhovky. V tomto případě mluvíme o cenách 379.900 Kč (benzin) a 434.900 Kč (nafta).

U stupňů DLX a DLX Plus se v základu dočkáte parkovacích senzorů, dešťových senzorů, dvouzónové klimatizace, vyhřívaných sedaček vpředu, LED ambientního osvětlení interiéru nebo kompletní výbavy airbagů (boční, hlavové, kolenní). S DLX stojí Tivoli na 16palcových litých kolech, s DLX Plus pak na 18palcových a auto má v tomto případě i xenonové světlomety či vyhřívaný volant.

Nový SsangYong Rexton má české ceny. Jak si stojí proti konkurentům?

Nový SsangYong Rexton má české ceny. Jak si stojí proti konkurentům?

Tivoli DLX začíná na částce 429.900 Kč (benzin) a 490.900 Kč (nafta), vrcholná linie DLX Plus je dostupná od 464.900 Kč (benzin) nebo 519.900 Kč (nafta). Na všechny nyní nabízené modely SsangYongu se vztahuje pětiletá záruka. Cenami velkého SUV Rexton jsme se zabývali již dříve.

SsangYong Tivoli – technická data a české ceny
Motor  1.6 e-XGI 1.6 e-XDI
Zdvihový objem [cm3] 1597 1597
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 94/6000 85/3400-4000
Točivý moment [N.m/min] 160/4600 300/1500-2500
Převodovka 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 170 181
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno neuvedeno
Provozní hmotnost [kg] 1270 1355
Komb. spotř. [l/100 km] 7,4 5,3-5,5
Cena STD 349.900 404.900
Cena STD Plus 379.900 434.900
Cena DLX 429.900 490.900
Cena DLX Plus 464.900 519.900
Příplatek za pohon 4x4 (33.900 Kč) je výhradně kombinován s příplatkovou automatickou převodovkou (29.900 Kč).

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků