Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Je lehčí, silnější, ostřejší a rychlejší. Ovšem čekal snad někdo u okruhově zaměřeného AMG GT něco jiného?
Seznam kapitol
  1. Mercedes-AMG GT R
  2. Fotogalerie: Mercedes-AMG GT R

Mercedes představil prozatím nejostřejší model řady AMG GT. Jmenuje se stručně Mercedes-AMG GT R a pokud něco šlo vylepšit nebo poladit, určitě to Mercedes udělal. Auto je lehčí, má silnější motor, nový podvozek i brzdy, aktivní aerodynamiku a samozřejmě je rychlejší. Cílem bylo vyvinout vůz, který se bude na závodní dráze cítit jako doma.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-AMG GT R byl vyvíjen jako okruhová hračka, ale samozřejmě si můžete nastavit komfortní režim, abyste na závodní okruh dojeli po běžné silnici v pohodlí

Pod kapotou zůstal dvěma turby přeplňovaný osmiválec 4,0 l, ale ten dostal nová turbodmychadla s vyšším plnícím tlakem, přeprogramovanou řídící jednotku a nový aktivní výfuk. Motor má nyní výkon 430 kW (585 k) a točivý moment 700 Nm v rozmezí 1900 až 5000 ot./min. Motor má také lehčí setrvačník a sedmistupňová dvouspojková převodovka se dočkala nových převodových poměrů. Má nyní delší jedničku, ale také třeba kratší sedmičku.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a nejvyšší rychlost 318 km/h, což je docela solidní hodnota na auto s poměrně výrazným aerodynamickým kitem, který generuje přítlak. Aerodynamika je ovšem aktivní a mění se v závislosti na rychlosti a nastaveném jízdním módu.

Speciální karbonový panel se vysune pod motorem a vytvoří tzv. venturiho efekt, čímž se na přední nápravě sníží vztlak o 40 kg v rychlosti 250 km/h. Spolu s aktivním řízením s proměnným převodem a natáčením zadních kol to má řidič pocítit na ostřejší a přesnější reakci ve volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Propracovaná aerodynamika snižuje vztlak. Kupé AMG GT R dostalo také nový podvozek, brzdy a samozřejmě silnější motor. Nyní zvládne 318 km/h

Mercedes-AMG GT R má nový adaptivní podvozek a dostal také větší brzdy. Standardní jsou klasické ocelové, karbon-keramické brzdy jsou za příplatek. Coupé AMG GT R má rovněž karbonovou výztuhu podvozku místo hliníkové, což snižuje hmotnost a zvyšuje torzní tuhost o 7,5 %. Pokud jde o cenu, o té se ještě automobilka nezmiňuje. Novinka půjde do prodeje v listopadu tohoto roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-AMG GT R
  2. Fotogalerie: Mercedes-AMG GT R
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky