Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Je lehčí, silnější, ostřejší a rychlejší. Ovšem čekal snad někdo u okruhově zaměřeného AMG GT něco jiného?
Seznam kapitol
  1. Mercedes-AMG GT R
  2. Fotogalerie: Mercedes-AMG GT R

Mercedes představil prozatím nejostřejší model řady AMG GT. Jmenuje se stručně Mercedes-AMG GT R a pokud něco šlo vylepšit nebo poladit, určitě to Mercedes udělal. Auto je lehčí, má silnější motor, nový podvozek i brzdy, aktivní aerodynamiku a samozřejmě je rychlejší. Cílem bylo vyvinout vůz, který se bude na závodní dráze cítit jako doma.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-AMG GT R byl vyvíjen jako okruhová hračka, ale samozřejmě si můžete nastavit komfortní režim, abyste na závodní okruh dojeli po běžné silnici v pohodlí

Pod kapotou zůstal dvěma turby přeplňovaný osmiválec 4,0 l, ale ten dostal nová turbodmychadla s vyšším plnícím tlakem, přeprogramovanou řídící jednotku a nový aktivní výfuk. Motor má nyní výkon 430 kW (585 k) a točivý moment 700 Nm v rozmezí 1900 až 5000 ot./min. Motor má také lehčí setrvačník a sedmistupňová dvouspojková převodovka se dočkala nových převodových poměrů. Má nyní delší jedničku, ale také třeba kratší sedmičku.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a nejvyšší rychlost 318 km/h, což je docela solidní hodnota na auto s poměrně výrazným aerodynamickým kitem, který generuje přítlak. Aerodynamika je ovšem aktivní a mění se v závislosti na rychlosti a nastaveném jízdním módu.

Speciální karbonový panel se vysune pod motorem a vytvoří tzv. venturiho efekt, čímž se na přední nápravě sníží vztlak o 40 kg v rychlosti 250 km/h. Spolu s aktivním řízením s proměnným převodem a natáčením zadních kol to má řidič pocítit na ostřejší a přesnější reakci ve volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Propracovaná aerodynamika snižuje vztlak. Kupé AMG GT R dostalo také nový podvozek, brzdy a samozřejmě silnější motor. Nyní zvládne 318 km/h

Mercedes-AMG GT R má nový adaptivní podvozek a dostal také větší brzdy. Standardní jsou klasické ocelové, karbon-keramické brzdy jsou za příplatek. Coupé AMG GT R má rovněž karbonovou výztuhu podvozku místo hliníkové, což snižuje hmotnost a zvyšuje torzní tuhost o 7,5 %. Pokud jde o cenu, o té se ještě automobilka nezmiňuje. Novinka půjde do prodeje v listopadu tohoto roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-AMG GT R
  2. Fotogalerie: Mercedes-AMG GT R
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 16 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 31 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků