Zatím nejlevnější nový VW Golf se ukázal zvenku i zevnitř. Stojí přes 700.000 Kč

V těchto dnech probíhá první novinářské testování osmé generace Volkswagenu Golf. Než si řekneme, jak novinka jezdí, pojďme si v krátkosti přiblížit, kolik vlastně bude stát.

S novou generací Volkswagenu Golf nepřišly pouze nové elektrifikované modely, ale také výbava, o které bychom v tomto segmentu před pár lety zřejmě ani neuvažovali. Vůz minimalizoval množství klasických tlačítek a dává přednost displejům, ovládání hlasem a personalizaci, má zcela nové motory a ve velkém vsadil na elektrifikaci. Dáte-li si to všechno dohromady, vyjde vám, že v porovnání s předchůdci podraží. A to nejenom kvůli lepší výbavě, ale také novým bezpečnostním prvkům, které nařizuje Evropská unie.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Osmá generace golfu se v předprodeji na českém trhu objeví ještě před koncem tohoto roku a nejlevnější verze by měla mít pod kapotou motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW (110 koní). Dosud známé výbavy Trendline, Comfortline a Highline jsou minulosti, místo nich čekejte linie Golf, Life a Style, podobně jako u crossoveru T-Cross nebo SUV T-Roc. V Německu už spustili konfigurátor nového golfu, můžeme tedy porovnat, jak si novinka vede v porovnání se sedmou generací. Tu je totiž stále možné objednávat.

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Nabídka výbav a pohonných jednotek není kompletní, vycházet se z ní však dá. Jedinou v současnosti nabízenou výbavou v Německu je Life a nejlevněji vychází motor 1.5 TSI ACT/96 kW (130 koní) s manuální šestistupňovou převodovkou. Cena činí 27.510 eur, což je v přepočtu zhruba 702.000 Kč. Zvolit můžete i silnější provedení se 110 kW kW (28.530 eur, asi 730.000 Kč), nebo jednu ze dvou verzí dvoulitru TDI (85 kW – 29.155 eur, asi 744.000 Kč, 110 kW DSG – 33.840 eur, asi 863.900 Kč).

Na první pohled je to dost, hlavně když si vzpomenete, co Volkswagen sliboval v rámci světové premiéry na konci října. Tehdy zaznělo, že bude nový golf dražší než ten minulý, ale ne o moc. V Německu můžete „sedmičku“ stále objednat ve výbavách Trendline, Comfortline a Highline, přičemž ta prostřední je srovnatelná s novinkou Life. Starý golf Comfortline 1.5 TSI/96 kW s manuálem stojí 25.630 eur, což je v přepočtu přes 650.000 Kč. Výkonnější verze téhož motoru (110 kW) vychází na 26.650 eur (asi 680.000 Kč) a turbodiesel 1.6 TDI/85 kW s pětistupňovým manuálem stojí 26.680 eur (680.000 Kč).

Nový Volkswagen Golf odhalil bohatou základní výbavu. Další si koupíte i online

Nový Volkswagen Golf odhalil bohatou základní výbavu. Další si koupíte i online

Z výše zmíněného nám vyplývá, že tvrzení „dražší, ale ne o moc“ v konkrétnějších číslech značí 50 až 60 tisíc korun. To ovšem neznamená, že české zastoupení VW při tvorbě cen nového golfu jenom převedlo německé ceny v eurech na koruny a má vystaráno. Ceny vozu pro český trh se budou lišit (mají být nižší), protože zatímco v Německu je součástí linie Life třeba i navigace Discover Pro, u nás to tak být nemusí.

Už základní golf má přitom velmi bohatou výbavu. Zahrnuje třeba LED světlomety a zadní svítilny, startování tlačítkem, digitální přístrojový štít, infotainment s 8,25palcovým displejem, automatickou klimatizaci, Lane Assist, Front Assist, asistent pro odbočování či systém Car2X, díky kterému si může golf předávat informace s dalšími vozy v okruhu až 800 metrů.

Evoluční design v praxi: Volkswagen ukazuje vývoj přední masky Golfu od roku 1974

Evoluční design v praxi: Volkswagen ukazuje vývoj přední masky Golfu od roku 1974

Linie Life, která je zatím v Německu jako jediná v prodeji, přidává třeba litá 16palcová kola, ambientní osvětlení interiéru, indikční nabíječku telefonů, středovou loketní opěrku vpředu či parkovací senzory. Právě takový vůz jsme našli v německém konfigurátoru a nevypadá špatně. Standardní tmavě šedý lak je jediný bez příplatku, za žlutou metalízu, ve které se vůz světu běžně prezentuje, se připlácí 760 aur (asi 19.400 Kč). Za jiná než standardní 16palcová kola dáte od 655 do 1255 eur (cca 16.700 až 31.800 Kč) a vybrat si můžete mezi černým a krémovým interiérem (bez příplatku).

Volkswagen Golf VIII: Technická data nabízených motorů a ceny v Německu
Motor 1.5 TSI 1.5 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3] 1498 1498 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4b
Největší výkon [kW/min] 96/5000-6000 110/5000-6000 85/3250-4000 110/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]  200/1400-4000 250/1500-3500 300/1750-3200 360/1750-3000
Převodovka 6M 6M 6M 7DS
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,2 8,5 10,2 8,8
Max. rychlost [km/h] 214 224 202 223
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,7 4,8 3,5 3,7
Cena Life [€] 27.510 28.530 29.155 33.840
Cena Life v Kč podle ČNB 702.200 728.200 744.200 863.800
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků