Zatím je jako dítě. Model Audi se učí parkovat stylem pokus-omyl

Model vozu Audi Q2 se učí parkovat na principu pokusu a omylu. Technologii chce ale automobilka už příští rok využívat v praxi ve své vlajkové lodi.
Zatím je jako dítě. Model Audi se učí parkovat stylem pokus-omyl

Začíná s lehkými parkovacími místy, a když je zvládne, přechází k těžším úkolům. Zatím se technologie testuje na modelu Audi Q2 v mírce 1:8. Koncept je dílem dceřině společnosti Audi Electronics Ventures.

Audi testuje v reálném provozu novou techniku pro autonomní jízdu

Audi testuje v reálném provozu novou techniku pro autonomní jízdu

Příslušný software má být už příští rok součástí asistenčních systémů řidiče v nové generaci luxusního sedanu A8. Ten má být schopný pilotované jízdy v dopravních zácpách a pilotovaného parkování. 

Model využívá dvě kamerky. Jedna je vpředu, druhá vzadu. Kromě nich využívá také 10 ultrazvukových senzorů pro skenování blízkého okolí vozu. Palubní počítač pak převádí data ze senzorů a kamer do řídících jednotek pro ovládání auta. Vůz tak může řídit sám sebe tak dlouho, než najde parkovací místo. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků