Zatěžují hybridy neúměrně životní prostředí?

17 komentářů

salamoon
14. září • 9:49

zaratavaju k "neekologickym" autam aj ceny a naklady na tazbu,vyrobu a distribuciu pohonnych latok? :-P

honza
13. září • 22:36

ekologická zátěž u hybridního automobilu nespočívá ve CO2 ekvivalentu energetické náročnosti (která je o něco vyšší) ale využitím toxickýxh materiálů - nickl, cadmium a další těžké kovy, které se používají do rychlenabíjejících akumulátorů. k velmi vtipnůmu patří už jen niklový cyklus kdy se niklová ruda těží v kanadě (převážně), kde se rafinuje a převáží do evropy aby se zde z ní vyrobila niklvá pěna a tá následně putuje do číny kde vyrábí akumulátor, následně již hotový akumulátor do japosnka a ten zabudovaný do ekologického vozidla zpětně do evropy a nebo USA. navíc akumulátory mají omezenou životnost ketrá je výrazně kratší než životnost vozu, a je otázkou chování majitele 7, 10 let starého vozidla jehož cena klesla jak invetsuje cca 1/3 aktuální ceny vozu do nových akumulátorů, časem i výrazně víc u druhé výměny. a pak zustává poslední moment a tou je ekologocká likvidace zátěže z ekologického auta, resp jeho akumulátorů, zbytek vozidla už umíme "ekologicky" zlikvodvat .... ale stačí né moc přemýšlet a pak hybridní vozi jsou užasně in ;-)

Angeliuss
13. září • 4:01

Tenhle článek se zdá zajímavý. Autor ale podle mého kombinuje zprávu o porovnání dvou typů Lexusu s vlastními (občas ne zrovna férově vloženými) názory a obecně zajetými myšlenkami. Osobně značce Lexus fandím. Hybridní motory jsou rohodně krokem vpřed. Dává to možnost lidem, kteří mají rádi silnější motory, aby si mohli vychutnat jízdu a zároveň trochu ulevit "přírodě". I těch třicet procent by se mělo počítat, ne? A myslím, že s emisemi ostatního svinstva na tom budou hybridy obdobně jako s CO2.Myslím, že by si lidé měli uvědomit rozdíl mezi "neekologickým hybridem" a hybridem "neekologické" kubatury. SUV nebyla nikdy dělaná zrovna podle ekologických aktivistů. :-) Porovnání RX450h a "jakéhokoliv sedanu střední třídy" je holý nesmysl už jen díky pořizovacím cenám, výkonu, pohodlí, spolehlivosti, atd. A názor, že "nejekologičtější auto je to, které si nekoupíte", hraničí s názorem člověka, který si auto nemůže dovolit řídit.Na závěr bych dodal, že se podle mě Lexus snaží vylepšit jméno hybridním autům. Jasně, že na tom chtějí vydělat. Budoucí plány Lexusu nepočítají s výrobou nehybridních aut. Na druhou stranu, pokud na tom nevydělají, kdo bude dávat ty miliony a miliony do výzkumu aut, který budou mít přívětivější názor na přírodu, než automobilky, který je vyrábějí?

rohYpnol
12. září • 14:43

...který by s pomocí CaO a H2O přeměnil CO2 na CaCO3 a z auta by vypadávaly kostky vápence :-D. Sice by se do vozu musel tankovat oxid vápenatý a voda, ale když to je ekologické... A ty nulové emise CO2 za to přece stojí ;-)
(doufám, že jsem to ze ZŠ nepoplet :-D)

Mojma
12. září • 16:02

Dobrej naápad, ale přírodní CaO neni, to se vyrábí pálenim vápence a to sežere spousty energie, ale když na tohle zapomenem a dáš si to panteovat, slušně vyděláš a zachráníš planetu

Fantomas
12. září • 13:49

A až někdo vymyslí auto, kterému budou z výfuku padat jen rakovinotvorné saze a podobné svinstvo a vůbec žádné CO2, nejspíš ho označíme za nejekologičtější na světě :-))

Rakovina
12. září • 20:24

Také nechápu proč chtějí všichni umřít na rakovinu a hlídají pouze CO2.

Vrba
12. září • 11:01

Škoda, že CO2 je dnes považováno za nejhorší zlo této planety. Lidi už mají toto dogma tak hluboko pod kůží, že PR oddělení Lexusu stačí udělat propočty emisí CO2 a "důkaz" ekologičnosti auta je na světě :-( Nikdo se dál už neptá jakou ekologickou zátěž způsobuje těžba a zpracování olova, lithia, niklu...

Twen
12. září • 11:05

pravda pravdoucí
a podle teorií o skleníkovém efektu zatím vědci stejně ani neukázali žádnou seriozní studii o tom, že CO2 se skutečně podílí na globalním oteplování... zatím je to pořád teorie - jo, je to skleníkový plyn tak by měl být škodlivý a způsobovat oteplování...

Petr
12. září • 11:39

CO2 je podvod na lidi. Ekofašisté jsou horší hrozba než samo údajné globální oteplování. Za vším je snaha ovládat a nahrabat si.

Thor
12. září • 8:36

Jestli je pravda, že při výrobě auta vznike 30 tun CO2 :-O, pak je šrotovné ekologický zločin :-/

alik
13. září • 20:35

vsetci pocitaju len s vypustanymi emisiami ale
treba si uvedomit ze vyroba elektrickej energie na nabitie baterii nie je CO2 "nulova"

jogurt
12. září • 10:35

30tun je naprostý nesmysl.Studie Lexusu rovněž. Zamlčuje totiž to podstatné: že zdaleka ne každý bude s hybridem jezdit v podmínkách, kdy se jeho výhody využijí, tj, jízdou cuk-cuk. V takovém případě statistika platí. Jenže spousta řidičů cuk-cuk nejezdí. Někdo jezdí s lehkou nohou sám od sebe, tam hybrid ani zdaleka výhodu 30% snížení spotřeby nepřinese. Někdo jiný jezdí dlouhé dálniční trasy, tomu hybrid nepřinese vůbec nic. A pokud někdo jezdí stylem brzda-plyn, je pro něj přínos hybridu rovněž blízký nule.
Až lexus zahrne do svého deformovaného výzkumu trochu víc pravdy a méně PR žvástů, bude více důvěryhodný. Zatím není ani trochu.

salamoon
14. září • 9:53

ked jazdim plyn-brzda,nekupujem dva a pol tonove suv.
inak hybrid,tj elektormotory sluzia na pohynanie auta,pripadne pomalu jazdu v meste v kolone na elektromotor.nieje to hlavny pohon,je to doplnok.

hyza
12. září • 19:41

30 ton nie je naprosty nezmysel. Vyroba plastov, x stoviek casti karoserie, podvozku, a tak dalej je velmi narocna na co2. Viete ako prebieha proces vyroby zeleza? A kolko pri nom vznikne co2?

jojosr
13. září • 21:10

30 ton je absolutny nezmysel!!!!! Lexus vazi 2,5 tony, a nech mi nikto netvrdi, ze na jeho vyroby je potrebnych 30 ton plynu. PIČOVINAAAAAAAAAA!!!!!

Honza
12. září • 10:29

Ale notak , nemyslel jste snad, že důvodem byla ekologie?Bohužel tohle jen jedna z mnoho milosrdných lží kterýma se se společnost obklopuje. Lže me si všude, od lidského zdravý, přes jídlo, elektroniku, bankovnictví-pojišťovnictví, počítače, konče třeba autama. Prostě lidi na spoustu věcí v tomhle světě nemají řešení a nejsou schopný se tomu postavit čelem a mluvit o tom otevřeně. Tak si lžou , idealizují , hledají falešné důvody , obětní beránky atd...

Doporučujeme

Články odjinud