Mne spíše překvapuje co naivních lidí vzalo elektřinu v autech jako spásu životního prostředí.Je to blbost! Až se to rozjede naplno- nové fabriky na vše co už známe, zvýšení výroby el.proudu atd atd. Už aby kluci z Jablonce vylezli s karosérií z nanovláken, to je dar do budoucnosti.Jenže žijeme v ČR,kdyby to bylo v USA tak už to funkuje!
Máš lepší řešení než elektriku?
Já bych ji raději standartizoval
Rád bych se distancoval o standy s malým "S". :-D
jak chceš ze zástrčky udělat prapor?
No úplně normálně - strč tam svářecí drát a pevně se drž. Standartně do levé dírky - můžeš i standardně
ale no tak, prece nebudeme cpat "t" tam, kam nepatri ;)
ale že má výdrž :-D
Ale vždyť 400V je normální napětí pro celou Evropu!! Malá zásuvka (domácí) má 230V, třífázová (pro stroje) má 230V / 400V.
Mě by zajímalo, kde pan Duchoň vzal napětí 220V. už spoustu let se v Evropě "neprodává".
Ne? A ja mel za to ze naprosto bezne. Tech 230 voltu ma totiz toleranci. Bezne byva v siti i pod 200 voltu ;)
Tak když je běžně v síti pod 200 V, tak proč pan Duchoň píše 220V? Jak u blbých, že...
jenže v síti neni ani 220V a dokonce ani 200 normované fázové napětí je 230V které vychází sdruženého napětí 400V Pro šťouraly Uf= třetí odmocnina z Us:-) pěkný den:-)
Já vím, že už je pěkných pár let v síti 230 V. Svůj příspěvek jsem myslel úplně jinak. Zkuste někdy používat méně vzorců a více rozumu.
Nikoliv. Uf = 1/(druha odmocnina ze 3) * Us
Normované napětí v elektrorozvodné síti je již X let 230V s povolenou tolerancí 10%, tedy 200Vje již klasifikováno jako podpětí, a pokud je takové napětí u předávacího místa (elektroměr) je to důvod k reklamaci u dodavatele ;-)
Ano, duvodu k reklamaci je milion. Tusim pred tremi tydny bylo na dvou fazich pod 180V a co. zavolate, prijdou, reknou ze je to stare vedeni a ze maji v planu to obnovovat apod. a tak to chodi par let. Zadosti napr. o slevu jsou hazenim hrachu o zed, resit odpalany spotrebit je uplne zbytecne.Takze pekna hudba teorie, ktera v praxi nefunguje.
Aaaale zase perla. Znova pises o veci o ktorej prd vies a si mudry jak radio. Výstup z transformátora je napatovo a prúdovo stááále rovnaky pre vsetky tri fáza a sleduje sa online na 3kvadrátových elektromeroch. Ked je nejaka abnormalita, ze je vadne trafo, alebo je chyba na VN strane tak sa to okamzite riesi. Najvacsi bordel v sieti robia "truhlici" ktorí si napr. reguláciu výkonu el. ohrevu robia 3-stupnovu tym ze pridavaju, alebo odpajaju fazy.
teda, toto uz je poriadne OT, ale chcel by som to vysvetlit... vystup z TR je napatovo a prudovo stale rovnaky????? z akeho TR? kedy, kde...?? prud predsa zavisi od spotrebica a staci, ze doma vypnem svetlo v jednej miestnosti a zmeni sa tym prud v danej faze... rovnake zatazenie vsetkych 3 faz je len zelanim energetikov, aj ked ten rozdiel byva v konecnom dosledku maly a nepredstavuje az taky problem. ;-) jo a napatie samozrejme tiez kolise v zavislosti od zatazenia aj ked vacsinou len malo vzhladom k tvrdosti zdroja... :-)
na výstupe z TR z VN na NN na výstupe. Treba rozlisit co je vstup do siete a co odber. Trafostanice berme velmi jednodusene ako zdroj vody, ktory do potrubia/vedenia/ vie natlacit urcite mnozstvo vody/prud/ pod urcitym tlakom/napatie/ a odberatelia riadia kolko z daneho potrubia odoberaju. Rovnake zatazenie faz nieje zelanie energetikov, im to moze byt v principe jedno, je to v zaujme nas, odberatelov a preto nechapem preco ludia ked ich energetici na to upozornia tak im este vynadaju. U jednofazovych strojoch mas pravdu, tam mierne kolisanie napatia nema velky vyznam,su to male odbery, horsie je to u trojfazovych vykonnejsich odberoch, kde treba brat v uvahu ze pri znizeni napatia v jednej faze sa zvysi podstatne prud co enormne zatazuje vedenia.No ako pises sme dost OFF TOPIC tak to dalej nebudem rozvadzat.
tu prvu vetu som teda nepochopil, ale nevadi.nerovnomerne zatazenie jednotlivych faz by mohlo byt energetikom ukradnute, ale nie je. z ekonomickych dovodov. pretoze vtedy vznikaju rovnake javy ako si popisal pri 3f strojoch - jednak dochadza k pretazovaniu danej fazy s nizsim napatim a jednak vznikaju tzv. vyrovnavacie prudy. aby som to skratil, vtedy elektrarne vyrabaju energiu, za ktoru im nielen ze nikto nezaplati, ale este im moze poskodit zariadenia (TR, vedenia,...) ;-)
Trocha obsirnejsie, nasa a europska siet ma uplne inu strukturu ako dajme tomu americka. Chrbtova VN siet siet je zalohovana z viacerych zdrojov sinymi prepojmi, takze vykyvy a vypadky sa tam vyskytuju velmi zriedka. USA ma napriklad hviezdicovu strukturu, kde v strede je elektraren a prepojenia medzi jednotlivymi hviezdicami su chaoticke. Trafostanice z 22 kv na 230 v su dimenzovane v 99 % pripadov tak, aby nesli na 100 %. Ak jeho kapacita je vytazovana v spickach tak je trafo v trafostanici vymenene a ta prezbrojena do moznosti ulicneho vedenia. V pripade vacsej potreby sa vytvaraju okruhy, takze si aj ty napajany z viacerych transformatorov, ak uz aj to prestane stacit tak vybuduju dalsiu trafostanicu a pripoja ju do oblastneho vedenia. Elektrarnam zaplatis vsetku energiu, este aj jalovu, to maju dobre spocitane. Vedenie a trafostanice elektrarni poskodi, aj to len niekedy blesk, pretoze na ostatne stavy je bohato nadimenzovane. Samozrejme nepocitam vietor. :-)
Já mám v zásuvkách běžně průměrně 233 V. Všechno pěkně v normě. Podpětí nižší než 225 V jsem neviděl snad deset let.
V mestach sa s nizsim napatim ozaj nestretnes, pokial niesi na rovnakej trafostanici ako silny odberatel. Mimo centier, kde transformátorov je pomenej, alebo si viacerí ludia bez súhlasu Distribúcie urobia el. kúrenie je to bežný jav, pretoze výška napätia rýchlo klesá so vzdialenostou od transformátora, a ked sa pridá vacsí odber je to bezné.
Ano. Dokonce 100x za sekundu je napětí každé fáze nula. To by se mělo reklamovat..........To ovšem nic nemění na tom, že napětí v elektrorozvodné síti NN v ČR je 3x400/230V 50Hz. Dvěstědvacet a třistaosmdesát to opravdu už spoustu let není.
A těch 400 je ve skutečnosti 398 aby toho nebylo malo.Vytvořit specialni rozvodnou síť pro auta s jiným nápětím, je absolutní nesmysl a nikdo by z toho neměl užitek.
Jasne odsouhlasili proste jednotnou zastrcku pro 3 fazove dobijeni z bezne rozvodne site. Aby to nemelo stejnou zastrcku jak cirkularkaTezko nekdo bude honit 10 voltu nahoru nebo dolu :-P:-D
220 a 230 resp 380 a 400 je jedno a totež. Napěti se v sitich nezvedalo, jedna se jen o ruzne nazvosloví u střídavého proudu.
napětí se v síti zvedalo jedná se pokaždé o efektivní hodnotu střídavého napětí
V článku je jedno tvrzení, které to mylně popírá. Zásuvka ve skutečnosti nebude 3 kolíková, ale 3 fázová. Pak se to nevylučuje. Na konferenci se nedohadovali o napětí, ale o jednotném tvaru zásuvky, protože se v různých zemích používají různé. Pak byste museli vozit v autě po Evropě několik adaptétů. Takto vám bude stačit jediná zástrčka pro všechny veřejné zásuvky a případně adaptár pro domácí zásuvky.
Ono to je tak:jedná se o zásuvku, která se zastčí do auta.do teď jezdí celá Evropa na konektor Marechal, který stojí cca 1000 Euro . Pokud se ustanoví nový systém je to jen lobismus někoho jiného. Cena bude asi obdobná. Jde samozřejmě obejít a připojit rovnou prodlužku, která se zastrčí do běžné 4 či 5ti kolíkové zásuvky.www.eco-drive.co.uk ... zde můžete vidět to, co stojí oněch 1000 Eur. V popisu má být místo 50A 150A. Já dovedu tímto způsobem nabít svá auta za půl hodiny na 100 km. V případě, že použiji obyčejnou jednofázovou zásuvku,stačí 16A a 4 hodiny na plné nabití. Na nabíjení se používají invertory, které mají veliký pracovní rozsah, takže 200 či 230V nemusíme řešit.Dejte se k nám a dozvíte se více. www.elektromobily-os.cz
Ještě doplním, že 230V se naměří mezi fází a "nulákem" a 400V je mezi dvěma fázemi. Takže nabíjecí zásuvka pro auto půjde v podstatě udělat odbočkou z třífázové.
To je děs tenhle monopol co dělaj! Proud do aut bude dražší? HUMUS. Nicméně lidé budou chtít dobíjet doma v garáži, to tam budou mít všichni homologovanou přípojku? HUMUS. Nicméně všechno jde obejít a proč taky ne. Takže budou adaptéry z 220V na 400V. No a co, když nás chtějí okrást.
No jen aby elektřinu do aut nechtěli zelení naopak dotovat... 400V je rozumnější volba - sníží se tím používané proudy, ušetří se trochu na kabelech... A toto napětí není problém dostat z běžného třífázového rozvodu - pokud zachovají 50Hz (jako že není důvod k opaku), bude nejspíš možno udělat čistě mechanickou redukci na ten nový bazmeg z běžného čtyř- či pětikolíku, který se dnes najde třeba u míchačky...Dvojích cen bych se nebál - sice by bylo možno osadit nabíjecí zásuvku separátními hodinami, jenže pak je buď snadné vybastlit výše zmíněnou redukci, nebo by se to muselo nějak komplikovaně chránit, což by vyžadovalo podporu na straně auta (např. posílat do auta nějaký signál "jo, já jsem autorizovaná nabíječka, můžeš nabíjet"). Nemyslím, že by to v nejbližší době někomu stálo za tu námahu - energetickým společnostem bude prozatím bohatě stačit vznik a rozvoj nového trhu.
Tak i u zemního plynu je dvojí zdanění a jde to ;)
A jak bys to teda chtěl řešit??? Vždyť by to bylo "každý pes, jiná ves" a až by ti někde došla šťáva a ty bys tam u zdroje kroutil s koncovkou, která by ti k němu nepasovala, nevím, nevím co bys říkal ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.