Zasedání FIA přineslo jen polovičatá rozhodnutí

Michelin oficiálně uznal chybu, důvodem byl nedostatek dat pro vývoj. Dále obvinil Maxe Mosleyho, že v tisku stále napadá spolehlivost dodavatele pneumatik. - Týmy, které odstoupily z GP USA, byly usvědčeny ve dvou z pěti bodů obžaloby při středečním sezení s FIA, ale proti rozsudku se odvolají.
Zasedání FIA přineslo jen polovičatá rozhodnutí

Francouzský pneumatikářský kolos, firma Michelin, oficiálně uznal, že pneumatiky nebyly vadné nebo poškozené, ale prostě nevydržely extrémní podmínky, které nastávají v zatáčce č. 13 na okruhu v Indianapolis. "Síly působící na levou zadní pneumatiku daleko překonávaly předpoklady našich inženýrů," uvedl šéf Edouard Michelin. "Jde o jedinou klopenou zatáčku v celém šampionátu a nedostatek dat, která sbíráme na jiných okruzích prostřednictvím testování, způsobil všem známé problémy."

Edouard Michelin dále obvinil Maxe Mosleyho, že šéf FIA, ať už přímo nebo nepřímo, v tisku stále napadá spolehlivost dodavatele pneumatik. "Falešná obvinění nás akorát poškozují, přičemž my jsme se k problému postavili otevřeně a zodpovědně. Nešlo o bojkot, ale v první řadě o zdraví jezdců a bezpečný závod."

Jen dodám, že Max Mosley je otevřeným zastáncem pouze jediného dodavatele pneumatik a situace, která nastala v GP USA, mu v tomto směru hraje přímo do karet. V případě, že by se jednalo o zájem bezpečnosti, se může FIA rozhodnout změnit pravidla a Michelin by byl přinucen odejit. Světová rada motorsportu si vyžádala od Michelinu detaily ohledně problémů s pneumatikami za poslední dva roky, aby mohla celou záležitost odborně posoudit.

***

Týmy, které odstoupily z GP USA, byly usvědčeny ve dvou z pěti bodů obžaloby při středečním sezení s FIA. Porušení pravidel nastalo v těchto případech: týmy si na okruh nedovezly odpovídající pneumatiky a své odstoupení ze závodu nenahlásily zádnému z komisařů. Na rozsudek si stáje musí počkat až do 14. září 2005.

Prezident FIA, Max Mosley, oddálení rozsudku komentoval slovy: "Nemůžeme jakkoliv penalizovat Michelin, nemáme s nimi žádný vztah. Firma je pouze dodavatelem stájí. Ortel bude vyřčen za necelé tři měsíce, týmy mají čas něco vymyslet a budeme doufat, že se podobná situace nebude opakovat."

Pokud se do září nic nezmění, předpokládaným trestem je finanční pokuta spíše než zákaz startu nebo odebrání mistrovských bodů. "Peníze získané z vybraných pokud by se použily na odškodnění fanoušků."

***

Šest týmu (všechny kromě Stáje Red Bull Racing) se proti penalizaci odvolá, protože oni neudělali nic, co by poškodilo zájem motoristického závodu. Když neměly potřebné obutí, jednoduše požádaly dodavatele Michelin, aby pneumatiky dovezl. To se nestalo, Michelin uznal chybu a z toho pramenilo odstoupení 14 monopostů ze startu GP USA.

***

Světová rada motorsportu zveřejnila 20 termínů pro Grand Prix na rok 2006, tedy ještě o jeden závod více, než je letos.
1. - 12. března
2. - 19. března
3. - 2. dubna
4. - 16. dubna
5. - 30. dubna
6. - 14. května
7. - 28. května
8. - 4. června
9. - 18. června
10. - 25. června
11. - 2. července
12. - 16. července
13. - 30. července
14. - 6. srpna
15. - 27. srpna
16. - 10. září
17. - 17. září
18. - 1. října
19. - 15. října
20. - 22. října

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků