Paradoxně autu daleko více než horko vadí sůl a nebo brutální zima. Pneumatiky se pod -60C chovají skoro jak by byly z plastu. Sůl pak v podobě mlhy zaleze naprosto kamkoliv, žádné že podvozek. Proti tomu se brání těžko, částečně snad jen důkladným sprejováním auta olejovou mlhou.Horko vadí koženému čalounění, které vysychá a následně ztrácí vláčnost a praská. Ale většina komponentů je na něj dělaná a testovaná. V Turecku nebo Maroku jsem měl také zvláštní pocity. Teplota nad 40C, silnice rozpálená že na boso po ní nejde udělat ani krok. Klimatizace puštěná na maximum, pomalá jízda v horách a sálající teplo od skal nebo zadků autobusu a kupodivu všechno se chovalo celkem dobře. Dokonce ani ručička chlazení (je samozřejmě utlumená) nijaké zvěrstva neukazovala. Daleko víc jsem byl zmožen já jako řidič. U odstaveného auta platí neparkovat čelním sklem proti jihu a nechat škvírečku v okýnku. Největší vedro expanduje částečně ven, ale všemocné to není. Světlý lak a mapa nebo alobalová harmonika za sklem taky trochu pomůžou.
Poslední auto co se mi podařilo ve vedru na dovolené uvařit, byla Corsa B. Ford Ka a všechny další novější už dali stejnou trasu v pohodě. Jo a s kamarádem se nám podařilo málem uvařit starého Matize, v Praze. Stačilo zapnout topení a větráky a bylo po strachu, že blokneme magistrálu :-DDo jižních oblastí montují výkonnější kompresory klimatizací. Škoda to dělá pro Afriku. Asi největší extrém jsem zažil v Death Valley. Rozpálené auto se schladilo během chvilinky. To jsem koukal. To by se pomalu hodilo už i nám.
Myt, nebo nemyt? Myt. Rano.
nevím pro koho je ten článek, ale garáž mám, na chatě přístrěšek, na přední sklo nic nekoupím a hlavně nedám a parkuji, aby slunko nesvítilo ze předu, když tak deku na přístrojovku a volant. Klima se dává na 16 stupnů jen u škodovek, my co máme zahraniční auta, tak celoročně 21-22. Z roadsterem se vyráží jak slunko zapadá nebo vychází, kdyžtak se vysune plátno, která je více izolovaná než plech. A u toho bazénu si člověk oblékne surfovací uv triko.:-))
Obyvkle de udává, že by rozdíl teplot neměl být větší než 6 stupňů, jinak hrozí nachlazení. Při 40°C venku, by tedy mělo být v autě nastaveno 34°C.
Tento rozdíl je velmi zábavná informace hlavně tehdy, převedeme-li si to na krásných, zimních -20°C
Taky na sklo nic nedávám. Ale na přístrojovku mám rozkládací bílou plochu z papundeklu, v autě pak není tolik horko a nic nepálí. Po složení pohodlně vyjde mezi sedadlo spolujezdce a střední panel.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.