Vlna veder zasáhla Česko. Přinášíme několik tipů, jak ochránit vaše auto

nevím pro koho je ten článek, ale garáž mám, na chatě přístrěšek, na přední sklo nic nekoupím a hlavně nedám a parkuji, aby slunko nesvítilo ze předu, když tak deku na přístrojovku a volant. Klima se dává na 16 stupnů jen u škodovek, my co máme zahraniční auta, tak celoročně 21-22. Z roadsterem se vyráží jak slunko zapadá nebo vychází, kdyžtak se vysune plátno, která je více izolovaná než plech. A u toho bazénu si člověk oblékne surfovací uv triko.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  30. 06. 2019 09:18

Taky na sklo nic nedávám. Ale na přístrojovku mám rozkládací bílou plochu z papundeklu, v autě pak není tolik horko a nic nepálí. Po složení pohodlně vyjde mezi sedadlo spolujezdce a střední panel.

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  30. 06. 2019 18:28

Obyvkle de udává, že by rozdíl teplot neměl být větší než 6 stupňů, jinak hrozí nachlazení. Při 40°C venku, by tedy mělo být v autě nastaveno 34°C.

Odpovědět  |   | 
Houmeless  |  02. 07. 2019 08:35

Tento rozdíl je velmi zábavná informace hlavně tehdy, převedeme-li si to na krásných, zimních -20°C

Odpovědět  |   | 
TT  |  30. 06. 2019 10:01

Myt, nebo nemyt? Myt. Rano.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  30. 06. 2019 18:46

Paradoxně autu daleko více než horko vadí sůl a nebo brutální zima. Pneumatiky se pod -60C chovají skoro jak by byly z plastu. Sůl pak v podobě mlhy zaleze naprosto kamkoliv, žádné že podvozek. Proti tomu se brání těžko, částečně snad jen důkladným sprejováním auta olejovou mlhou.

Horko vadí koženému čalounění, které vysychá a následně ztrácí vláčnost a praská. Ale většina komponentů je na něj dělaná a testovaná. V Turecku nebo Maroku jsem měl také zvláštní pocity. Teplota nad 40C, silnice rozpálená že na boso po ní nejde udělat ani krok. Klimatizace puštěná na maximum, pomalá jízda v horách a sálající teplo od skal nebo zadků autobusu a kupodivu všechno se chovalo celkem dobře. Dokonce ani ručička chlazení (je samozřejmě utlumená) nijaké zvěrstva neukazovala. Daleko víc jsem byl zmožen já jako řidič. U odstaveného auta platí neparkovat čelním sklem proti jihu a nechat škvírečku v okýnku. Největší vedro expanduje částečně ven, ale všemocné to není. Světlý lak a mapa nebo alobalová harmonika za sklem taky trochu pomůžou.

Odpovědět  |   | 
Bořek stavitel  |  30. 06. 2019 20:11

Poslední auto co se mi podařilo ve vedru na dovolené uvařit, byla Corsa B. Ford Ka a všechny další novější už dali stejnou trasu v pohodě. Jo a s kamarádem se nám podařilo málem uvařit starého Matize, v Praze. Stačilo zapnout topení a větráky a bylo po strachu, že blokneme magistrálu

Do jižních oblastí montují výkonnější kompresory klimatizací. Škoda to dělá pro Afriku. Asi největší extrém jsem zažil v Death Valley. Rozpálené auto se schladilo během chvilinky. To jsem koukal. To by se pomalu hodilo už i nám.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan