Vlna veder zasáhla Česko. Přinášíme několik tipů, jak ochránit vaše auto

petrumr  |  30. 06. 2019 08:24

nevím pro koho je ten článek, ale garáž mám, na chatě přístrěšek, na přední sklo nic nekoupím a hlavně nedám a parkuji, aby slunko nesvítilo ze předu, když tak deku na přístrojovku a volant. Klima se dává na 16 stupnů jen u škodovek, my co máme zahraniční auta, tak celoročně 21-22. Z roadsterem se vyráží jak slunko zapadá nebo vychází, kdyžtak se vysune plátno, která je více izolovaná než plech. A u toho bazénu si člověk oblékne surfovací uv triko.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  30. 06. 2019 09:18

Taky na sklo nic nedávám. Ale na přístrojovku mám rozkládací bílou plochu z papundeklu, v autě pak není tolik horko a nic nepálí. Po složení pohodlně vyjde mezi sedadlo spolujezdce a střední panel.

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  30. 06. 2019 18:28

Obyvkle de udává, že by rozdíl teplot neměl být větší než 6 stupňů, jinak hrozí nachlazení. Při 40°C venku, by tedy mělo být v autě nastaveno 34°C.

Odpovědět  |   | 
Houmeless  |  02. 07. 2019 08:35

Tento rozdíl je velmi zábavná informace hlavně tehdy, převedeme-li si to na krásných, zimních -20°C

Odpovědět  |   | 
TT  |  30. 06. 2019 10:01

Myt, nebo nemyt? Myt. Rano.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  30. 06. 2019 18:46

Paradoxně autu daleko více než horko vadí sůl a nebo brutální zima. Pneumatiky se pod -60C chovají skoro jak by byly z plastu. Sůl pak v podobě mlhy zaleze naprosto kamkoliv, žádné že podvozek. Proti tomu se brání těžko, částečně snad jen důkladným sprejováním auta olejovou mlhou.

Horko vadí koženému čalounění, které vysychá a následně ztrácí vláčnost a praská. Ale většina komponentů je na něj dělaná a testovaná. V Turecku nebo Maroku jsem měl také zvláštní pocity. Teplota nad 40C, silnice rozpálená že na boso po ní nejde udělat ani krok. Klimatizace puštěná na maximum, pomalá jízda v horách a sálající teplo od skal nebo zadků autobusu a kupodivu všechno se chovalo celkem dobře. Dokonce ani ručička chlazení (je samozřejmě utlumená) nijaké zvěrstva neukazovala. Daleko víc jsem byl zmožen já jako řidič. U odstaveného auta platí neparkovat čelním sklem proti jihu a nechat škvírečku v okýnku. Největší vedro expanduje částečně ven, ale všemocné to není. Světlý lak a mapa nebo alobalová harmonika za sklem taky trochu pomůžou.

Odpovědět  |   | 
Bořek stavitel  |  30. 06. 2019 20:11

Poslední auto co se mi podařilo ve vedru na dovolené uvařit, byla Corsa B. Ford Ka a všechny další novější už dali stejnou trasu v pohodě. Jo a s kamarádem se nám podařilo málem uvařit starého Matize, v Praze. Stačilo zapnout topení a větráky a bylo po strachu, že blokneme magistrálu

Do jižních oblastí montují výkonnější kompresory klimatizací. Škoda to dělá pro Afriku. Asi největší extrém jsem zažil v Death Valley. Rozpálené auto se schladilo během chvilinky. To jsem koukal. To by se pomalu hodilo už i nám.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 45 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A