Vlna veder zasáhla Česko. Přinášíme několik tipů, jak ochránit vaše auto

petrumr  |  30. 06. 2019 08:24

nevím pro koho je ten článek, ale garáž mám, na chatě přístrěšek, na přední sklo nic nekoupím a hlavně nedám a parkuji, aby slunko nesvítilo ze předu, když tak deku na přístrojovku a volant. Klima se dává na 16 stupnů jen u škodovek, my co máme zahraniční auta, tak celoročně 21-22. Z roadsterem se vyráží jak slunko zapadá nebo vychází, kdyžtak se vysune plátno, která je více izolovaná než plech. A u toho bazénu si člověk oblékne surfovací uv triko.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  30. 06. 2019 09:18

Taky na sklo nic nedávám. Ale na přístrojovku mám rozkládací bílou plochu z papundeklu, v autě pak není tolik horko a nic nepálí. Po složení pohodlně vyjde mezi sedadlo spolujezdce a střední panel.

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  30. 06. 2019 18:28

Obyvkle de udává, že by rozdíl teplot neměl být větší než 6 stupňů, jinak hrozí nachlazení. Při 40°C venku, by tedy mělo být v autě nastaveno 34°C.

Odpovědět  |   | 
Houmeless  |  02. 07. 2019 08:35

Tento rozdíl je velmi zábavná informace hlavně tehdy, převedeme-li si to na krásných, zimních -20°C

Odpovědět  |   | 
TT  |  30. 06. 2019 10:01

Myt, nebo nemyt? Myt. Rano.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  30. 06. 2019 18:46

Paradoxně autu daleko více než horko vadí sůl a nebo brutální zima. Pneumatiky se pod -60C chovají skoro jak by byly z plastu. Sůl pak v podobě mlhy zaleze naprosto kamkoliv, žádné že podvozek. Proti tomu se brání těžko, částečně snad jen důkladným sprejováním auta olejovou mlhou.

Horko vadí koženému čalounění, které vysychá a následně ztrácí vláčnost a praská. Ale většina komponentů je na něj dělaná a testovaná. V Turecku nebo Maroku jsem měl také zvláštní pocity. Teplota nad 40C, silnice rozpálená že na boso po ní nejde udělat ani krok. Klimatizace puštěná na maximum, pomalá jízda v horách a sálající teplo od skal nebo zadků autobusu a kupodivu všechno se chovalo celkem dobře. Dokonce ani ručička chlazení (je samozřejmě utlumená) nijaké zvěrstva neukazovala. Daleko víc jsem byl zmožen já jako řidič. U odstaveného auta platí neparkovat čelním sklem proti jihu a nechat škvírečku v okýnku. Největší vedro expanduje částečně ven, ale všemocné to není. Světlý lak a mapa nebo alobalová harmonika za sklem taky trochu pomůžou.

Odpovědět  |   | 
Bořek stavitel  |  30. 06. 2019 20:11

Poslední auto co se mi podařilo ve vedru na dovolené uvařit, byla Corsa B. Ford Ka a všechny další novější už dali stejnou trasu v pohodě. Jo a s kamarádem se nám podařilo málem uvařit starého Matize, v Praze. Stačilo zapnout topení a větráky a bylo po strachu, že blokneme magistrálu

Do jižních oblastí montují výkonnější kompresory klimatizací. Škoda to dělá pro Afriku. Asi největší extrém jsem zažil v Death Valley. Rozpálené auto se schladilo během chvilinky. To jsem koukal. To by se pomalu hodilo už i nám.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A