Zarooq Sand Racer je první auto z Emirátů. A rovnou je to terénní kupé

Sand Racer je sportovní kupé určené k provozu mimo silnice. Automobilka Zarooq Motors chce vyrábět především kvalitní „hračky“ pro úzkou skupinu zákazníků.
Seznam kapitol
  1. Zarooq Sand Racer
  2. Fotogalerie: Zarooq Sand Racer

Ve Spojených arabských emirátech vznikla automobilka Zarooq a nyní představila své první auto. Jmenuje se Sand Racer a je to sportovní kupé určené mimo silnice. Prodávat se začně v lednu 2016 za zhruba 100 000 amerických dolarů, tedy asi 2,4 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tohle není jen drsně se tvářící crossover, ale skutečné sportovní auto určené mimo silnice do rozlehlých arabských pouští. Prozatím má pod kapotou motor z Nissanu 350Z, ale chystá se i verze s výkonem až 500 koní

Automobilka Zarooq Motors nemá ambice stát se světovou jedničkou a chrlit na trh miliony aut ročně. Chce vyrábět především kvalitní „hračky“ pro úzkou skupinu zákazníků. O tu jistě nebude v bohatých Emirátech nouze.

Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

A co je vlastně pod plastovou karoserií zesílenou skelnými vlákny, která drží na trubkovém rámu? Vůz pohání šestiválec 3,5 l z Nissanu 350Z. Výkon prozatím dosahuje na 309 koní v 6500 ot./min. a točivý moment má hodnotu 371 Nm. Motor se točí do 6600 ot./min.

Převodovka je sekvenční s řazením pod volantem a poháněná jsou zadní kola. Hmotnost vozu je jenom 1100 kg. V plánu jsou ale i výkonnější verze, které nabídnou 400 nebo až 500 koní a zákazníci si mohou připlatit za další úpravy jako třeba účinnější brzdy nebo kompletní závodní přestavbu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Zarooq Sand Racer
  2. Fotogalerie: Zarooq Sand Racer
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků