Zařadí se Škoda mezi nejúspornější vozy na světě?

Známý řidič ekonomy rally a držitel velkého množství rekordů, Gerhard Plattner, hodlá předvést další špičkový výkon, který se týká spotřeby vozů. Nyní si vybral Škodu. S modelem Fabia, která bude vybavena motorem 1.4 TDI, hodlá vyrazit z Hamburku na trasu dlouhou 18 000 kilometrů s cílem opět v Hamburku. Během této cesty hodlá navštivit 31 zemí, včetně České a Slovenské republiky. Výlet sám o sobě by nebyl až tak zajímavý, ale Gerhard hodlá tuto trasu zvládnout pouze s 1000 Euro, které mu mají vystačit na nákup pohonných hmot. I když ma Fabia 1.4 TDI s výkonem 70 k kombinovanou spotřebu 4,7 litru na 100 km, bude muset jet o něco úsporněji. Průměrna cena nafty je v Evropě okolo 1,2 Euro. Navíc toto vše musí stihnout v daném časovém limitu a s průměrnou rychlostí vyšší, než 80 km/h. Zda se opět zapíše do rekordní knihy uvidíme za pár týdnů.

Trasa Gerharda Plattnera povede z Hamburku do Dánska, Norska, Švédska, Finska, Estonska, Lotyšska, Litvy, Polska, Česka, Slovenska, Rakouska, Slovinska, Chorvatska, Maďarska,  Rumunska, Bulharska, Řecka, Itálie, San Marina, Lichtenštejnska, Švýcarska, Monaka, Francie, Španělska, Portugalska, Irska, Velké Británie, Belgie, Lucemburska, Nizozemí a zpět do Německy, na místo startu v Hamburku.

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků