Zapovězeno Evropě: Toyota Mark X GRMN je rychlým sedanem s V6 a manuálem

bzzz  |  13. 01. 2019 13:05

Parada

Odpovědět  |   | 

Auto jak ma bejt

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  13. 01. 2019 14:35

Až na design to bude asi chuťovka.

Odpovědět  |   | 
Jaky  |  13. 01. 2019 15:50

At zije EU , ktera zachrani celkove svet trivalci. Trikrat hura.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 01. 2019 16:18

A víš, že mě před vstupem do diskuze napadla skoro stejná věta? Tady v EU je to opravdu komedie, nikdo tady nechce prodávat své nejlepší auta.

Odpovědět  |   | 
.  |  13. 01. 2019 17:35

Mám tomu rozumět tak, že evropské automobilky nejsou schopné nebo nesmějí udělat 350ks limitku s atmosférickým šestiválcem nebo, že v Japonsku se nedělají auta s tříválci? Tak jenom pro informaci, třeba Porsche 911 GT3, což je auto z úplně jiné dimenze než tohle japonské ořezávátko se vyrábí v mnohonásobně větší sérii. A celá třetina aut v Japonsku jsou Kei cars, což jsou auta s motory proti kterým je evropský tříválec superluxusní a supervýkonná motorizace.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  13. 01. 2019 17:58

Jenomže kei cars jsou tam z prostorových důvodů. Stačí se podívat na japonské webové stránky,co tam vše je k dispozici.

Odpovědět  |   | 
.  |  13. 01. 2019 18:10

důvody s vždycky nějaké najdou, v řadě starých evropských městech je stejně málo místa a přesto se zde oproti kei-car prohání opravdová auta.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 01. 2019 18:18

Nejen rozmery (se hodi pro parkovani), je tam ale i limit na objem/vykon motoru, diky cemuz maj vyhodnejsi pojisteni a dane.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 01. 2019 18:06

Řeknu to jinak, nabízí v Evropě nějaká automobilka v nižší střední, ne prémiové, třídě 3,5 litrový atmosférický šestiválec o výkonu 230 kW (313 koní) a točivém momentu 380 Nm ?

A dotaz pro redakci, co je to za jednotku N.m, že by redaktor technik amatér?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 01. 2019 18:10

Oprava myslel jsem střední třídy.

Odpovědět  |   | 
.  |  13. 01. 2019 18:12

350ks limitka není nabízení běžného mainstreamového modelu, ale zcela exklusivní a výjimečná věc zvláště ve více než 100 mio. Japonsku.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 01. 2019 18:15

Tak jo, která automobilka nabízí limitovanou edici... v EU?

Odpovědět  |   | 
.  |  13. 01. 2019 18:21

To jsem napsal, třeba Porsche a těch GT3 v EU jezdí cca 2500, tedy zatím, protože to není limitovaná edice. A k tomu třeba GT3 RS poslední generace 650ks, což je už limitovaná edice. Takže v EU prostě jezdí takových aut daleko víc, konec konců všechny zde prodané R8, Aventadory a další auta mají víceválcový atmo motor a prodávají se v daleko větším počtu kusů než legračních 350. To, že obyčejné auto je v Japonsku limitka není žádná přednost, ale pravý opak.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 01. 2019 18:26

To uvádíš prémiovou třídu, ale to je Toyota, ne Lexus, i když využívá techniky Lexus.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 01. 2019 18:30

GRMN neni mainstream.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 01. 2019 18:35

A co to s tím má společného? Každá limitovaná edice o malém počtu kusů není mainstrem.

Odpovědět  |   | 
.  |  13. 01. 2019 18:44

Ono je lepší se do Japonska zajet podívat než o něm žvatlat nesmysly. Toyota v Japonsku z historických důvodů hraje roli jak mainstreamu, tak prémie. Lexus zavedla v USA a jinde ve světě někdy začátkem osmdesátek a do Japonska jej uvedla až někdy v roce 2005 a to zdaleka ne všechny modely. Takže zatímco ve světě běžné Toyoty mají příčně uložené motory a plně zapadají do mainstreamu a luxusnější modely se zde prodávají pod značkou Lexus, tak v Japonsku se dlouho prodávalo všechno jenom pod značkou Toyota, tedy i modely s platformou pro motory podél a s víceválcovými motory (které jinde ve světě nesou brand Lexusu, v tomto případě je japonský Mark X obdoba modelu Lexusu GS).

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 01. 2019 21:24

Jestli jsou tvé informace tak přesné, jako o značce Lexus, tak je zbytečné někam jezdit. Divize Lexus byla založena v roce 1989. A první model Lexusu LS 400 poháněl první osmiválec v historii Toyoty a byl určený pro USA. Od roku 2005 je i na japonském trhu, takže zde od této doby převzala otěže prémie, luxusu i u Toyoty a jistě modely Toyoty nejezdily se stejnou technikou. Toyota využívala a ne vždy, stejné pohonné jednotky pro obě značky. Pro Lexus byly mnohdy upravené a uložení motoru opět neznamená, že je to jak píšeš, navíc, když napíšeš, že Lexus je jen překabátěná Toyota "luxusnější modely se zde prodávají pod značkou Lexus". Lexus měl a má vlastní vývoj. A jak to chápou Japonci je asi jedno, postavení těchto dvou značek je jasné.
To, že jeden model vychází z platformy Lexusu neznamená, že je to prémiová značka. To by nemělo smysl pro samotnou Toyotu. Je to skoro to samé, jako bych napsal, že Polo je dárcem techniky pro Audi A1 a proto je to prémiová značka. Oba využívají stejnou techniku, proč by mělo potom rozhodovat kdo od koho, kterým směrem co putuje při využívání?
https://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/... ...
https://www.lexusnews.eu/cs/svet-znacky-lexus/hist... ...

Odpovědět  |   | 
.  |  13. 01. 2019 21:48

Umíš číst? Kde píši, že Lexus je překabátěná Toyota?
Píši, že některé vyšší modely Toyoty jsou v Japonsku vnímány jako prémiové a že jsou postavené na shodné technice jako Lexus. A Mark X je jeden z nich.
The Toyota Mark X (Japanese: トヨタ・マークX Toyota Maku X) is a mid-size car manufactured by Toyota, and is primarily aimed at the Japanese market and sold in other select Asian markets. In Japan, IT IS TOP LEVEL CAR, sold only new at Toyopet Store locations.
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mark_X...
Dtto je třeba Toyota Century, luxusní model ze třídy S-klasse, to že jej vyrábí z našeho pohledu mainstreamová automobilka nic nemění na holé skutečnosti, že v Japonsku je tento model chápaný také jako prémiový.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 01. 2019 22:07

Já ti to tam napsal, vložil tvůj text, ty neumíš číst? Tak Toyota Century je něco jiného, než to, že jiné auto využívá platformy Lexusu, a není zdaleka každé auto Toyoty Century. Již jsem ti napsal, že je to věc Japonců, jak chápou Toyotu, ale i Toyota si postavila Lexus nad svou běžnou produkci, tak opravdu nechápu, proč se snažíš psát opak. Jdi si to vyříkat do Toyoty.
Naprosto chápu majitelé Toyoty, že si nechali udělat nejluxusnější auto pod značkou Toyota a ne pod značkou Lexus. Já mít mateřskou firmu Toyota, jmenovat se Toyoda, tak bych chtěl také, aby automobil s vrcholnou prestiži značky neslo jméno Toyoty. Century již není prémie jako Lexus, to je spíše kategorie luxusní, něco jako Rollce Royce.

Odpovědět  |   | 
.  |  13. 01. 2019 22:13

Já číst umím, o "překabátění" jsem nic nenapsal.
Toyota si postavila Lexus nad Toyotu mimo Japonsko. V Japonsku (a tam se také předmětné auto prodává) je Mark X prostě prémie a kecama to nezměníš.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 01. 2019 21:08

Neumíš, nebo máš vadu zraku, nebo nejlépe nechceš."...a luxusnější modely se zde prodávají pod značkou Lexus..."

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 01. 2019 18:19

Kdyby jen limitka, vono je to jen tak mimochodem GRMN tzn. GAZOOO

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 01. 2019 18:30

Samozřejmě, Yaris GRMN se také prodával jako limitovaná edice a také v EU, ale ten měl samozřejmě docela jiný motor.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  13. 01. 2019 20:07

Pane jo, za 1.1 milionu Kč klasika : 3,5litrový atmosférický šestiválec o výkonu 230 kW (313 koní) a točivém momentu 380 N.m, který je spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Síla pak směřuje pouze na zadní kola.....
- tento klasický sportovní sedan (poměrně konzervativně vypadající ve srovnání s Civicem) zadokolka se 6 válcovým motorem za takové peníze by se dnes asi prodával v Česku v období ekonomické konjunktury více než jen v desítkách kusů. Bohužel nic, nebo připlatit a koupit Mustanga dříve, než ho přestanou do Česka (EU) dovážet. Na druhou stranu není život naštěstí jen o autech...

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  13. 01. 2019 20:31

Kdyby měl přesně tento interiér třeba Suberb, tak se tu všichní pozvrací. Ale protože to je toyota, tak je pro pózery ring volný.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  14. 01. 2019 18:45

Hernandez, nepředjímej jak a nad čím kdo bude zvracet. Když už jsi vzpomenul a zmínil produkt Škody, tak diskutovanému sportovnímu sedanu Toyoty odpovídá v případě Škody model Octavia RS a ne Superb. Pro srovnání se můžeš podívat na fotky, jak se s interierem vypořádala Škoda, třeba na adrese:
http://www.auto.cz/test-skoda-octavia-rs-230... ...
Superbu u Toyoty odpovídá svým pojetím a zaměřením na zákazníky a související způsob používání model Chamry.
Zdá se podle tvých projevů a obsahu a formy tvých příspěvků, že to tebou kritizované "pozérství" spíše ukazuje na tebe, než na ostatní, které kritizuješ.
To ti nestačí napsat jednoduše bez "poznámek" a rádoby "znaleckých" tvých "postřehů", že se ti něco na daném diskutovaném autě nelíbí? Nikdo ti přece nebrání aby ses vyjádřil a sdělil svůj názor. A o ostatní se raději příště nestarej, tobě může být úplně jedno, jestli budou, či nebudou zvracet. Možná by bylo pro tebe lepší dávat si pozor na obsah a formu toho, co napíšeš, aby to nebyl slovní průjem nebo zvratky, které zmiňuješ. Zkrátka, začni s kritikou u sebe.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  15. 01. 2019 00:37

Jsi master pozer. Žoviálně se tu povyšuješ, myslíš si, jak jsi nadprůměrně inteligentní a nad věcí. Moje sdělení jsi pochopil dobře, jestli se ti nelíbí, kousni se do prstu. A nechápu, proč je u tebe všechno sportovní. Vždyť tam nebylo vůbec nic o podvozku ani o řízení, apod.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 01. 2019 05:24

Ty jsi ale Hernandezi zmiňoval pouze interier, cituji tě: "Kdyby měl přesně tento interiér třeba Suberb, tak se tu všichní pozvrací." A já jsem se k tomu vyjádřil sportovním interierem Škody, která ho nabízí v sportovně pojatém interierů Octavie RS a odkázal na fotky interieru RS.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  15. 01. 2019 01:30

A ještě jedna drobnost. Když tento model vychází z platformy Lexusu GS a srovnáváš ho s Octávkou, to o Toyotě a Lexusech moc velké mínění nemáš.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  15. 01. 2019 05:33

A ty jsi tento model srovnával se Superbem, což je naprosto nesrovnatelné, ani tím interiérem. Nevíš, co píšeš Hernandezi. Měl jsi to srovnat se srovnatelným modelem srovnatelné značky/výrobce a ne se Superbem od Škody. Na to jsem reagoval, na to tvé srovnání, na to tvé zmínění Superba a uvedl jsem jediný srovnatelný parametr "sportovna" Škody - interiér Octavie RS, který jsi "řešil".

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 01. 2019 20:24

Takze srovnavas ostry/sportovni japonsky sedan s konzervativnim evropskym Superbem?

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  16. 01. 2019 13:29

pride mi, ze vsade vyrabaju normalne auta ako napr toto alebo pre ameriku kiu telluride .. a unas ako pre najvacsich motoristickych zadubencov nam nutia bud diesle (teraz uz koncia) alebo 1,0-1,2ky v 2tonovych suvckach s prednym pohonom a 19"-20" kolesami ... dakujem pekne

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  16. 01. 2019 16:45

Evropske automobilky si chrani svuj rybnik.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A