Zapovězeno Evropě: Toyota Mark X GRMN je rychlým sedanem s V6 a manuálem

Tokijský autosalon nám opět ukazuje některé vozy, na které si můžeme u nás v Evropě nechat zajít chuť. Například Toyota nyní předvádí svůj domácí sedan Mark X v ostré a pořádně old-school verzi GRMN.

Pro puristy si na tokijském autosalonu přichystala Toyota speciální verzi tamního sedanu Mark X, který vychází z platformy u nás známého Lexusu GS. Nejde přitom pouze o ostrý design, i když verze GRMN zaujme agresivnějšími nárazníky, křidélkem na zádi či velkým karbonovým difuzorem vzadu, doplněným o čtveřici kulatých koncovek výfuku.

Hlavním tahákem je samotná specifikace, u které je všechno tak nějak správně. Mark X GRMN totiž pod kapotou využívá 3,5litrový atmosférický šestiválec o výkonu 230 kW (313 koní) a točivém momentu 380 N.m, který je spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Síla pak směřuje pouze na zadní kola.

Nová Toyota Supra na dalších fotkách. Teď už nás čeká jen oficiální premiéra

Nová Toyota Supra na dalších fotkách. Teď už nás čeká jen oficiální premiéra

Toyota nakonec vyladila podvozek, přenastavila elektrický posilovač řízení a také stabilizační systémy, aby si novinka opravdu zasloužila nálepku rychlého sedanu nejen v přímce. Nechybí samozřejmě kovaná 19palcová kola BBS, za nimiž razí nová silnější brzdová soustava. Bohužel dynamické schopnosti Mark X GRMN zatím Toyota neuvádí.

K dalším nutným maličkostem vozu patří volitelná karbonová střecha, jež pozitivně sníží hmotnost vozu i jeho těžiště. Karbonové díly pak najdete i uvnitř ve formě obložení středového panelu, palubní desky a dveří. Tříramenný volant s menším průměrem a sportovní sedačky s lepším bočním vedení a integrovanou opěrkou jsou taky na místě.

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Produkce Toyoty Mark X GRMN bude omezena na pouhých 350 kusů pro japonský trh. Nechte si tedy zajít chuť. Novinka mimochodem vyjde zájemce na minimálně 5.130.000 jenů, tedy v přepočtu asi 1,1 milionu korun bez příplatků.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků