Zapovězeno Evropě: Toyota Mark X GRMN je rychlým sedanem s V6 a manuálem

Tokijský autosalon nám opět ukazuje některé vozy, na které si můžeme u nás v Evropě nechat zajít chuť. Například Toyota nyní předvádí svůj domácí sedan Mark X v ostré a pořádně old-school verzi GRMN.

Pro puristy si na tokijském autosalonu přichystala Toyota speciální verzi tamního sedanu Mark X, který vychází z platformy u nás známého Lexusu GS. Nejde přitom pouze o ostrý design, i když verze GRMN zaujme agresivnějšími nárazníky, křidélkem na zádi či velkým karbonovým difuzorem vzadu, doplněným o čtveřici kulatých koncovek výfuku.

Hlavním tahákem je samotná specifikace, u které je všechno tak nějak správně. Mark X GRMN totiž pod kapotou využívá 3,5litrový atmosférický šestiválec o výkonu 230 kW (313 koní) a točivém momentu 380 N.m, který je spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Síla pak směřuje pouze na zadní kola.

Nová Toyota Supra na dalších fotkách. Teď už nás čeká jen oficiální premiéra

Nová Toyota Supra na dalších fotkách. Teď už nás čeká jen oficiální premiéra

Toyota nakonec vyladila podvozek, přenastavila elektrický posilovač řízení a také stabilizační systémy, aby si novinka opravdu zasloužila nálepku rychlého sedanu nejen v přímce. Nechybí samozřejmě kovaná 19palcová kola BBS, za nimiž razí nová silnější brzdová soustava. Bohužel dynamické schopnosti Mark X GRMN zatím Toyota neuvádí.

K dalším nutným maličkostem vozu patří volitelná karbonová střecha, jež pozitivně sníží hmotnost vozu i jeho těžiště. Karbonové díly pak najdete i uvnitř ve formě obložení středového panelu, palubní desky a dveří. Tříramenný volant s menším průměrem a sportovní sedačky s lepším bočním vedení a integrovanou opěrkou jsou taky na místě.

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Produkce Toyoty Mark X GRMN bude omezena na pouhých 350 kusů pro japonský trh. Nechte si tedy zajít chuť. Novinka mimochodem vyjde zájemce na minimálně 5.130.000 jenů, tedy v přepočtu asi 1,1 milionu korun bez příplatků.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků