Zapovězeno Evropě: Toyota Mark X GRMN je rychlým sedanem s V6 a manuálem

Tokijský autosalon nám opět ukazuje některé vozy, na které si můžeme u nás v Evropě nechat zajít chuť. Například Toyota nyní předvádí svůj domácí sedan Mark X v ostré a pořádně old-school verzi GRMN.

Pro puristy si na tokijském autosalonu přichystala Toyota speciální verzi tamního sedanu Mark X, který vychází z platformy u nás známého Lexusu GS. Nejde přitom pouze o ostrý design, i když verze GRMN zaujme agresivnějšími nárazníky, křidélkem na zádi či velkým karbonovým difuzorem vzadu, doplněným o čtveřici kulatých koncovek výfuku.

Hlavním tahákem je samotná specifikace, u které je všechno tak nějak správně. Mark X GRMN totiž pod kapotou využívá 3,5litrový atmosférický šestiválec o výkonu 230 kW (313 koní) a točivém momentu 380 N.m, který je spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Síla pak směřuje pouze na zadní kola.

Nová Toyota Supra na dalších fotkách. Teď už nás čeká jen oficiální premiéra

Nová Toyota Supra na dalších fotkách. Teď už nás čeká jen oficiální premiéra

Toyota nakonec vyladila podvozek, přenastavila elektrický posilovač řízení a také stabilizační systémy, aby si novinka opravdu zasloužila nálepku rychlého sedanu nejen v přímce. Nechybí samozřejmě kovaná 19palcová kola BBS, za nimiž razí nová silnější brzdová soustava. Bohužel dynamické schopnosti Mark X GRMN zatím Toyota neuvádí.

K dalším nutným maličkostem vozu patří volitelná karbonová střecha, jež pozitivně sníží hmotnost vozu i jeho těžiště. Karbonové díly pak najdete i uvnitř ve formě obložení středového panelu, palubní desky a dveří. Tříramenný volant s menším průměrem a sportovní sedačky s lepším bočním vedení a integrovanou opěrkou jsou taky na místě.

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Produkce Toyoty Mark X GRMN bude omezena na pouhých 350 kusů pro japonský trh. Nechte si tedy zajít chuť. Novinka mimochodem vyjde zájemce na minimálně 5.130.000 jenů, tedy v přepočtu asi 1,1 milionu korun bez příplatků.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků