Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

Volkswagen se snažil v roce 2004 vytvořil zcela nový segment vozů. Nakonec ale tento zástupce off-road kupé nikdy neskončil jako produkční vůz.

Kupé? Bugina? Nebo crossover? Tento koncept má z každého něco. I proto jej Volkswagen nezařadil do prosté kategorie crossoverů. Mluvil o něm jako o off-road kupé. Netradiční vůz zažil svojí premiéru v roce 2004.

Koncept T si rozhodně díky své nekonvenční podobě užil chvíle slávy. Není se čemu divit. Křídlové dveře, obrovské pneumatiky, pouze dvě sedadla či odnímatelná zadní část umožňující přístup k rezervnímu kolu. Dva střešní díly nad řidičem a spolujezdcem lze navíc snadno odejmout. Rázem si tak můžete užívat vánek ve vlasech. 

Zapomenuté koncepty: Audi Rosemeyer s monstrozním šestnáctiválcem

Zapomenuté koncepty: Audi Rosemeyer s monstrozním šestnáctiválcem

V interiéru nabídl head-up display, na který se promítají všechny důležité provozní informace. Zaujme i multifunkční volant, který není přesně kruhový, ale pro zaručení dokonalého výhledu je v horní části nepatrně zploštělý. Má také integrována tlačítka pro manuální ovládání automatické převodovky.

Volkswagen Concept T

Debut: North American International Auto Show (2004)

Specifikace: Šestiválec s výkonem 241 koní (177 kW), pohon všech kol, automatická převodovka, zrychlení 0-100 km/h za 6,9 sekund

Proč si jej pamatovat: Automobilky v dnešní době kombinují nejrůznější styly karoserií a vytvářejí nevídané. I díky tomu již před několika lety zažil tento koncept minimálně několik minut slávy. Vše za svojí nekonvenční konfiguraci. 

Pod kapotou najdete šestiválcový motor s výkonem 241 koňských sil. Výkon se přenáší na obě nápravy přes automatickou převodovku Tiptronic. Zrychlení z nuly na sto byste zvládli za 6,9 sekund. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 230 km/h. 

Německá automobilka si myslela, že přivede na trh zcela nový segment. Koncept T se ale nakonec nikdy nestal produkčním vozem. 

Více fotografií v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků