Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

Volkswagen se snažil v roce 2004 vytvořil zcela nový segment vozů. Nakonec ale tento zástupce off-road kupé nikdy neskončil jako produkční vůz.

Kupé? Bugina? Nebo crossover? Tento koncept má z každého něco. I proto jej Volkswagen nezařadil do prosté kategorie crossoverů. Mluvil o něm jako o off-road kupé. Netradiční vůz zažil svojí premiéru v roce 2004.

Koncept T si rozhodně díky své nekonvenční podobě užil chvíle slávy. Není se čemu divit. Křídlové dveře, obrovské pneumatiky, pouze dvě sedadla či odnímatelná zadní část umožňující přístup k rezervnímu kolu. Dva střešní díly nad řidičem a spolujezdcem lze navíc snadno odejmout. Rázem si tak můžete užívat vánek ve vlasech. 

Zapomenuté koncepty: Audi Rosemeyer s monstrozním šestnáctiválcem

Zapomenuté koncepty: Audi Rosemeyer s monstrozním šestnáctiválcem

V interiéru nabídl head-up display, na který se promítají všechny důležité provozní informace. Zaujme i multifunkční volant, který není přesně kruhový, ale pro zaručení dokonalého výhledu je v horní části nepatrně zploštělý. Má také integrována tlačítka pro manuální ovládání automatické převodovky.

Volkswagen Concept T

Debut: North American International Auto Show (2004)

Specifikace: Šestiválec s výkonem 241 koní (177 kW), pohon všech kol, automatická převodovka, zrychlení 0-100 km/h za 6,9 sekund

Proč si jej pamatovat: Automobilky v dnešní době kombinují nejrůznější styly karoserií a vytvářejí nevídané. I díky tomu již před několika lety zažil tento koncept minimálně několik minut slávy. Vše za svojí nekonvenční konfiguraci. 

Pod kapotou najdete šestiválcový motor s výkonem 241 koňských sil. Výkon se přenáší na obě nápravy přes automatickou převodovku Tiptronic. Zrychlení z nuly na sto byste zvládli za 6,9 sekund. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 230 km/h. 

Německá automobilka si myslela, že přivede na trh zcela nový segment. Koncept T se ale nakonec nikdy nestal produkčním vozem. 

Více fotografií v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků