Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

Volkswagen se snažil v roce 2004 vytvořil zcela nový segment vozů. Nakonec ale tento zástupce off-road kupé nikdy neskončil jako produkční vůz.

Kupé? Bugina? Nebo crossover? Tento koncept má z každého něco. I proto jej Volkswagen nezařadil do prosté kategorie crossoverů. Mluvil o něm jako o off-road kupé. Netradiční vůz zažil svojí premiéru v roce 2004.

Koncept T si rozhodně díky své nekonvenční podobě užil chvíle slávy. Není se čemu divit. Křídlové dveře, obrovské pneumatiky, pouze dvě sedadla či odnímatelná zadní část umožňující přístup k rezervnímu kolu. Dva střešní díly nad řidičem a spolujezdcem lze navíc snadno odejmout. Rázem si tak můžete užívat vánek ve vlasech. 

Zapomenuté koncepty: Audi Rosemeyer s monstrozním šestnáctiválcem

Zapomenuté koncepty: Audi Rosemeyer s monstrozním šestnáctiválcem

V interiéru nabídl head-up display, na který se promítají všechny důležité provozní informace. Zaujme i multifunkční volant, který není přesně kruhový, ale pro zaručení dokonalého výhledu je v horní části nepatrně zploštělý. Má také integrována tlačítka pro manuální ovládání automatické převodovky.

Volkswagen Concept T

Debut: North American International Auto Show (2004)

Specifikace: Šestiválec s výkonem 241 koní (177 kW), pohon všech kol, automatická převodovka, zrychlení 0-100 km/h za 6,9 sekund

Proč si jej pamatovat: Automobilky v dnešní době kombinují nejrůznější styly karoserií a vytvářejí nevídané. I díky tomu již před několika lety zažil tento koncept minimálně několik minut slávy. Vše za svojí nekonvenční konfiguraci. 

Pod kapotou najdete šestiválcový motor s výkonem 241 koňských sil. Výkon se přenáší na obě nápravy přes automatickou převodovku Tiptronic. Zrychlení z nuly na sto byste zvládli za 6,9 sekund. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 230 km/h. 

Německá automobilka si myslela, že přivede na trh zcela nový segment. Koncept T se ale nakonec nikdy nestal produkčním vozem. 

Více fotografií v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 135 349 km
Cena: 258 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 135 000 Kč
VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 510 km
Cena: 340 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 110 109 km
Cena: 268 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků