Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

Volkswagen se snažil v roce 2004 vytvořil zcela nový segment vozů. Nakonec ale tento zástupce off-road kupé nikdy neskončil jako produkční vůz.

Kupé? Bugina? Nebo crossover? Tento koncept má z každého něco. I proto jej Volkswagen nezařadil do prosté kategorie crossoverů. Mluvil o něm jako o off-road kupé. Netradiční vůz zažil svojí premiéru v roce 2004.

Koncept T si rozhodně díky své nekonvenční podobě užil chvíle slávy. Není se čemu divit. Křídlové dveře, obrovské pneumatiky, pouze dvě sedadla či odnímatelná zadní část umožňující přístup k rezervnímu kolu. Dva střešní díly nad řidičem a spolujezdcem lze navíc snadno odejmout. Rázem si tak můžete užívat vánek ve vlasech. 

Zapomenuté koncepty: Audi Rosemeyer s monstrozním šestnáctiválcem

Zapomenuté koncepty: Audi Rosemeyer s monstrozním šestnáctiválcem

V interiéru nabídl head-up display, na který se promítají všechny důležité provozní informace. Zaujme i multifunkční volant, který není přesně kruhový, ale pro zaručení dokonalého výhledu je v horní části nepatrně zploštělý. Má také integrována tlačítka pro manuální ovládání automatické převodovky.

Volkswagen Concept T

Debut: North American International Auto Show (2004)

Specifikace: Šestiválec s výkonem 241 koní (177 kW), pohon všech kol, automatická převodovka, zrychlení 0-100 km/h za 6,9 sekund

Proč si jej pamatovat: Automobilky v dnešní době kombinují nejrůznější styly karoserií a vytvářejí nevídané. I díky tomu již před několika lety zažil tento koncept minimálně několik minut slávy. Vše za svojí nekonvenční konfiguraci. 

Pod kapotou najdete šestiválcový motor s výkonem 241 koňských sil. Výkon se přenáší na obě nápravy přes automatickou převodovku Tiptronic. Zrychlení z nuly na sto byste zvládli za 6,9 sekund. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 230 km/h. 

Německá automobilka si myslela, že přivede na trh zcela nový segment. Koncept T se ale nakonec nikdy nestal produkčním vozem. 

Více fotografií v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků