Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

Volkswagen se snažil v roce 2004 vytvořil zcela nový segment vozů. Nakonec ale tento zástupce off-road kupé nikdy neskončil jako produkční vůz.

Kupé? Bugina? Nebo crossover? Tento koncept má z každého něco. I proto jej Volkswagen nezařadil do prosté kategorie crossoverů. Mluvil o něm jako o off-road kupé. Netradiční vůz zažil svojí premiéru v roce 2004.

Koncept T si rozhodně díky své nekonvenční podobě užil chvíle slávy. Není se čemu divit. Křídlové dveře, obrovské pneumatiky, pouze dvě sedadla či odnímatelná zadní část umožňující přístup k rezervnímu kolu. Dva střešní díly nad řidičem a spolujezdcem lze navíc snadno odejmout. Rázem si tak můžete užívat vánek ve vlasech. 

Zapomenuté koncepty: Audi Rosemeyer s monstrozním šestnáctiválcem

Zapomenuté koncepty: Audi Rosemeyer s monstrozním šestnáctiválcem

V interiéru nabídl head-up display, na který se promítají všechny důležité provozní informace. Zaujme i multifunkční volant, který není přesně kruhový, ale pro zaručení dokonalého výhledu je v horní části nepatrně zploštělý. Má také integrována tlačítka pro manuální ovládání automatické převodovky.

Volkswagen Concept T

Debut: North American International Auto Show (2004)

Specifikace: Šestiválec s výkonem 241 koní (177 kW), pohon všech kol, automatická převodovka, zrychlení 0-100 km/h za 6,9 sekund

Proč si jej pamatovat: Automobilky v dnešní době kombinují nejrůznější styly karoserií a vytvářejí nevídané. I díky tomu již před několika lety zažil tento koncept minimálně několik minut slávy. Vše za svojí nekonvenční konfiguraci. 

Pod kapotou najdete šestiválcový motor s výkonem 241 koňských sil. Výkon se přenáší na obě nápravy přes automatickou převodovku Tiptronic. Zrychlení z nuly na sto byste zvládli za 6,9 sekund. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 230 km/h. 

Německá automobilka si myslela, že přivede na trh zcela nový segment. Koncept T se ale nakonec nikdy nestal produkčním vozem. 

Více fotografií v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky