Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě výkonů sportovců také koncept tamější automobilky BMW. Ta představila svůj první vůz na elektřinu...

Seznamte se s jedním z předchůdců dnešních elektromobilů. BMW 1602e bylo představeno na olympijských hrách v Mnichově, které se odehrávaly v roce 1972. Na první pohled vůz od standardního modelu 1602 nerozeznáte. Nejdůležitější změny se odehrály pod kapotou. Spalovací motor byl totiž nahrazen paletou 12V baterií vyvinutých společností Varta a elektromotorem. A první elektromobil BMW byl na světě.

Zapomenuté koncepty: Takto měla vypadat budoucnost podle Dodge

Zapomenuté koncepty: Takto měla vypadat budoucnost podle Dodge

Hlavním problémem vozu byl fakt, že kvůli elektrické pohonné jednotce a bateriím vzrostla jeho hmotnost o 350 kilogramů. To mělo vliv i na výkon a vlastnosti automobilu. Z klidu na 50 km/h zrychlil za osm sekund a maximální rychlost byla omezena na sto kilometrů za hodinu.

Dva vozy představené na domácí olympiádě nabízely dojezd 30 kilometrů při městské jízdě, v případě jízdy maximální rychlostí do 50 km/h se dojezd mohl zvýšit na 61 kilometrů. Už tehdy vůz uměl  rekuperovat energii získanou brzděním. Ta se následně ukládala do zmiňovaných baterií.

Zapomenuté koncepty: Fiat z roku 1969 vypadá dodnes skvěle

Zapomenuté koncepty: Fiat z roku 1969 vypadá dodnes skvěle

S krátkým dojezdem, navíc bez doprovodu klasického spalovacího motoru, neměl v té době automobil šanci na sériovou výrobu. Vývoj elektromobilu však pokračoval a v roce 1975 byl představen s vylepšenou pohonnou jednotkou a sadou deseti nových baterií od společnosti Bosch.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků