Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě výkonů sportovců také koncept tamější automobilky BMW. Ta představila svůj první vůz na elektřinu...

Seznamte se s jedním z předchůdců dnešních elektromobilů. BMW 1602e bylo představeno na olympijských hrách v Mnichově, které se odehrávaly v roce 1972. Na první pohled vůz od standardního modelu 1602 nerozeznáte. Nejdůležitější změny se odehrály pod kapotou. Spalovací motor byl totiž nahrazen paletou 12V baterií vyvinutých společností Varta a elektromotorem. A první elektromobil BMW byl na světě.

Zapomenuté koncepty: Takto měla vypadat budoucnost podle Dodge

Zapomenuté koncepty: Takto měla vypadat budoucnost podle Dodge

Hlavním problémem vozu byl fakt, že kvůli elektrické pohonné jednotce a bateriím vzrostla jeho hmotnost o 350 kilogramů. To mělo vliv i na výkon a vlastnosti automobilu. Z klidu na 50 km/h zrychlil za osm sekund a maximální rychlost byla omezena na sto kilometrů za hodinu.

Dva vozy představené na domácí olympiádě nabízely dojezd 30 kilometrů při městské jízdě, v případě jízdy maximální rychlostí do 50 km/h se dojezd mohl zvýšit na 61 kilometrů. Už tehdy vůz uměl  rekuperovat energii získanou brzděním. Ta se následně ukládala do zmiňovaných baterií.

Zapomenuté koncepty: Fiat z roku 1969 vypadá dodnes skvěle

Zapomenuté koncepty: Fiat z roku 1969 vypadá dodnes skvěle

S krátkým dojezdem, navíc bez doprovodu klasického spalovacího motoru, neměl v té době automobil šanci na sériovou výrobu. Vývoj elektromobilu však pokračoval a v roce 1975 byl představen s vylepšenou pohonnou jednotkou a sadou deseti nových baterií od společnosti Bosch.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků