Zapomenuté koncepty: Sportovní kupé od Fordu s motorem uprostřed

Spolupráce Fordu a studia Italdesign neměla skončit jen konceptem. Sériová výroba se nakonec neuskutečnila. Můžeme si tak alespoň připomenout toto sportovní kupé od Fordu.

Neměl to být jen tak nějaký koncept. Dvoumístní kupé s motorem uprostřed bylo v polovině osmdesátých let předurčeno k výrobě 50 kusů denně pro americký trh. Nakonec se tak ale nestalo. Spolupráce Fordu a designérského studia Italdesign zůstala pouze u konceptu.

Můžeme říct, že je to škoda. V porovnání s dnešními modely Fordu by zřejmě málokdo věřil, že šlo o vůz od této automobilky. Při vývoji se maximální pozornost věnovala praktičnosti. Nechybí proto ani slušný zavazadlový prostor. 

Zapomenuté koncepty: BMW Z22 prošpikováno technickými inovacemi

Zapomenuté koncepty: BMW Z22 prošpikováno technickými inovacemi

Uvnitř vás čeká pořádně zajímavá podívaná. Netradiční křivky oděné do hnědé kůže navozují luxusní pocit. Při pohledu na volant si musíte připadat jako ve sci-fi filmu. Obsahuje totiž pořádné množství ovládacích tlačítek. 

Italdesign/Ford Maya

Debut: Turínský autosalon 1984 

Specifikace: Uprostřed umístěný třílitrový šestiválec s výkonem 250 koňských sil, pohon zadních kol, pětistupňová manuální převodovka. 

Proč si jej pamatovat: Kromě působivého výkonu na vůz z devadesátých let, upoutá také krásným interiérem a netradičním volantem. 

Vozidlo bylo zcela funkční. Rozhodně se nejednalo pouze o exemplář pro autosalon, kterým by se chtěla americká automobilka pochlubit. Koncept nabídl mezi jinými také kotoučové brzdy na všech kolech či nezávislé odpružení z hliníku. Poháněný byl motorem umístěným uprostřed. O pohon na zadní kola se staral třílitrový šestiválec s výkonem 250 koňských sil. To je potvrzuje sportovní vizi, se kterou byla Maya představena. 

Více fotografií v naší galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 27 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků