Zapomenuté koncepty: Sportovní kupé od Fordu s motorem uprostřed

Spolupráce Fordu a studia Italdesign neměla skončit jen konceptem. Sériová výroba se nakonec neuskutečnila. Můžeme si tak alespoň připomenout toto sportovní kupé od Fordu.

Neměl to být jen tak nějaký koncept. Dvoumístní kupé s motorem uprostřed bylo v polovině osmdesátých let předurčeno k výrobě 50 kusů denně pro americký trh. Nakonec se tak ale nestalo. Spolupráce Fordu a designérského studia Italdesign zůstala pouze u konceptu.

Můžeme říct, že je to škoda. V porovnání s dnešními modely Fordu by zřejmě málokdo věřil, že šlo o vůz od této automobilky. Při vývoji se maximální pozornost věnovala praktičnosti. Nechybí proto ani slušný zavazadlový prostor. 

Zapomenuté koncepty: BMW Z22 prošpikováno technickými inovacemi

Zapomenuté koncepty: BMW Z22 prošpikováno technickými inovacemi

Uvnitř vás čeká pořádně zajímavá podívaná. Netradiční křivky oděné do hnědé kůže navozují luxusní pocit. Při pohledu na volant si musíte připadat jako ve sci-fi filmu. Obsahuje totiž pořádné množství ovládacích tlačítek. 

Italdesign/Ford Maya

Debut: Turínský autosalon 1984 

Specifikace: Uprostřed umístěný třílitrový šestiválec s výkonem 250 koňských sil, pohon zadních kol, pětistupňová manuální převodovka. 

Proč si jej pamatovat: Kromě působivého výkonu na vůz z devadesátých let, upoutá také krásným interiérem a netradičním volantem. 

Vozidlo bylo zcela funkční. Rozhodně se nejednalo pouze o exemplář pro autosalon, kterým by se chtěla americká automobilka pochlubit. Koncept nabídl mezi jinými také kotoučové brzdy na všech kolech či nezávislé odpružení z hliníku. Poháněný byl motorem umístěným uprostřed. O pohon na zadní kola se staral třílitrový šestiválec s výkonem 250 koňských sil. To je potvrzuje sportovní vizi, se kterou byla Maya představena. 

Více fotografií v naší galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 32 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků