Zapomenuté koncepty: Sporťák Fiatu z roku 1969 vypadá dodnes skvěle

Nedávno jsme vám ukázali, jak si před lety představoval budoucnost Dodge. Dnes se vrátíme do roku 1969, kdy svůj koncept supersporťáku uvedl Fiat.
Zapomenuté koncepty: Sporťák Fiatu z roku 1969 vypadá dodnes skvěle

Koncept ze závěru šedesátých let využil šasi modelu Abarth 2000 Sport Spider SE. V té době ještě nikdo netušil, jak unikátní vůz vlastně vznikne. Příprav designu se ujala vyhlášená společnost Pininfarina, která ze sporťáku vytvořila skutečný kus umění. Všimněte si například nahoru otevíratelného předního skla, které díky absenci sloupků umožňuje 180stupňový rozhled.

Retro | Dodge

Zapomenuté koncepty: Takto měla vypadat budoucnost podle Dodge

Zadní části supersporťáku od Fiatu dominuje robustní výfuk a také část odhaleného motoru. Na první pohled by se mohlo stát, že řidič cestou kus karoserie ze zádě musel ztratit. Ale není tomu tak a pohled na pohonnou jednotku ještě více umocňuje zadní skleněný kryt.

Fiat Abarth 2000 Scorpione

Koncept italské automobilky debutoval v roce 1969 na autosalonu v Bruselu. Prototyp na sportovním podvozku byl poháněn dvoulitrovým řadovým čtyřválcem o výkonu 164 kW. Vůz nabídl maximální rychlost až 281 kilometrů za hodinu.

V takovém voze bychom čekali dvanáctiválec, nebo alespoň osmiválec. Ovšem tuhle designovou perlu ve skutečnosti pohání dvoulitrový čtyřválec Abarth, který po modernizaci nabídl výkon 164 kW.

I když se tato pohonná jednotka může zdát pro takový sporťák nedostačující, není tomu tak. Je třeba brát v potaz to, že vůz měl hmotnost pouhých 670 kg. Nepotřeboval tedy supervýkonný agregát k tomu, aby dokázal být svižný a rychlý.

Stále existuje

Na rozdíl od řady ostatních historických konceptů je Fiat Abarth 2000 Scorpione stále plně funkčním prototypem. Nedávno se objevil na akci Concorso d'Eleganza Villa d'Este, kde shromážděné publikum zaujal nejen svým nadčasovým designem, ale také brutálním zvukem z masivního výfuku, který vypadá spíše jako tankový kanón.

Crashtesty | Fiat

Fiat Tipo se v testu Euro NCAP moc nepředvedl, dostal tři a čtyři hvězdy

Vlastníkem tohoto unikátu je japonský architekt Shiro Kosaka. Italská automobilka však nechtěla tento vůz prodat jen tak, nový majitel dostal možnost odkoupení, až když souhlasil s výstavbou muzea. To v roce 1992 splnil a od té doby je tento vůz po většinu času k vidění v Galerii Abarth nedaleko japonského jezera Yamanaka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků