Zapomenuté koncepty: Sporťák Fiatu z roku 1969 vypadá dodnes skvěle

Nedávno jsme vám ukázali, jak si před lety představoval budoucnost Dodge. Dnes se vrátíme do roku 1969, kdy svůj koncept supersporťáku uvedl Fiat.
Zapomenuté koncepty: Sporťák Fiatu z roku 1969 vypadá dodnes skvěle

Koncept ze závěru šedesátých let využil šasi modelu Abarth 2000 Sport Spider SE. V té době ještě nikdo netušil, jak unikátní vůz vlastně vznikne. Příprav designu se ujala vyhlášená společnost Pininfarina, která ze sporťáku vytvořila skutečný kus umění. Všimněte si například nahoru otevíratelného předního skla, které díky absenci sloupků umožňuje 180stupňový rozhled.

Zapomenuté koncepty: Takto měla vypadat budoucnost podle Dodge

Zapomenuté koncepty: Takto měla vypadat budoucnost podle Dodge

Zadní části supersporťáku od Fiatu dominuje robustní výfuk a také část odhaleného motoru. Na první pohled by se mohlo stát, že řidič cestou kus karoserie ze zádě musel ztratit. Ale není tomu tak a pohled na pohonnou jednotku ještě více umocňuje zadní skleněný kryt.

Fiat Abarth 2000 Scorpione

Koncept italské automobilky debutoval v roce 1969 na autosalonu v Bruselu. Prototyp na sportovním podvozku byl poháněn dvoulitrovým řadovým čtyřválcem o výkonu 164 kW. Vůz nabídl maximální rychlost až 281 kilometrů za hodinu.

V takovém voze bychom čekali dvanáctiválec, nebo alespoň osmiválec. Ovšem tuhle designovou perlu ve skutečnosti pohání dvoulitrový čtyřválec Abarth, který po modernizaci nabídl výkon 164 kW.

I když se tato pohonná jednotka může zdát pro takový sporťák nedostačující, není tomu tak. Je třeba brát v potaz to, že vůz měl hmotnost pouhých 670 kg. Nepotřeboval tedy supervýkonný agregát k tomu, aby dokázal být svižný a rychlý.

Stále existuje

Na rozdíl od řady ostatních historických konceptů je Fiat Abarth 2000 Scorpione stále plně funkčním prototypem. Nedávno se objevil na akci Concorso d'Eleganza Villa d'Este, kde shromážděné publikum zaujal nejen svým nadčasovým designem, ale také brutálním zvukem z masivního výfuku, který vypadá spíše jako tankový kanón.

Fiat Tipo se v testu Euro NCAP moc nepředvedl, dostal tři a čtyři hvězdy

Fiat Tipo se v testu Euro NCAP moc nepředvedl, dostal tři a čtyři hvězdy

Vlastníkem tohoto unikátu je japonský architekt Shiro Kosaka. Italská automobilka však nechtěla tento vůz prodat jen tak, nový majitel dostal možnost odkoupení, až když souhlasil s výstavbou muzea. To v roce 1992 splnil a od té doby je tento vůz po většinu času k vidění v Galerii Abarth nedaleko japonského jezera Yamanaka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků