Válce do písmene W, karoserie z lehkého hliníku i umístění motoru uprostřed. Tím vším v roce 1991 zaujal na autosalonu v Tokiu koncept Audi Avus Quattro.
Na přelomu října a listopadu roku 1991 proběhl v japonském Tokiu autosalon, kde na sebe drtivou většinu pozornosti strhl koncept Audi Avus Quattro. Zaujal tvarem karoserie, která je sestavena z 1,5 milimetrů tlustých panelů. Vůz přitom byl bez laku, čímž nechával vzpomenout na závodní speciály Auto Union z roku 1930.
Díky hliníkovému tělu a vyladěnému pohonu všech kol vůz vážil pouze 1 250 kilogramů. To znamenalo, že by supersport zvládl zrychlení z klidu na stovku za pouhé tři sekundy a maximální rychlost se šplhala k 334 km/h.
Audi Avus Quattro (1991)
- Debut: Tokio Motor Show (1991)
- Specifikace: Šestilitrový W12 s výkonem 502 koňských sil, pohonem všech kol Quattro, šestistupňovým manuálem a hliníkovou karoserií
- Proč si vůz pamatovat: Audi u konceptu pojmenovaného po závodní dráze v Berlíně ukázalo své uspořádání 12 válců do písmene W, ale překvapilo i stavbou karoserie z hliníku a umístěním motoru uprostřed
Vůz v útrobách ukrýval šestilitrovou pohonnou jednotku s uspořádáním 12 válců do písmene W a 502 koňskými silami. Ovšem pozor. Pravda je taková, že Audi v té době svůj dvanáctiválec teprve vyvíjelo, ve středu karoserie tak byl umístěna maketa agregátu vyrobená ze dřeva a plastu.
I tak se ale jednalo o nadčasový automobil. Kromě použité techniky všechny zaujal i fakt, že 20" kola sahala až do poloviny výšky samotného vozu.
Koncept Avus Quattro nikdy nebyl určen k sériové výrobě. Dokonce se proslýchá, že německá automobilka odmítla tucet potenciálních zájemců o tento vůz. Ti byli za tento unikát ochotni zaplatit přes 300 milionů korun.
Pokud by vás tento koncept zaujal, a chtěli byste jej vidět naživo, včetně původní hliníkové karoserie, vyrazte do německého Ingolstadtu. Právě zde, v muzeu Audi, je Avus Quattro už několik let vystaven.