Zapomenuté koncepty: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Válce do písmene W, karoserie z lehkého hliníku i umístění motoru uprostřed. Tím vším v roce 1991 zaujal na autosalonu v Tokiu koncept Audi Avus Quattro.

Na přelomu října a listopadu roku 1991 proběhl v japonském Tokiu autosalon, kde na sebe drtivou většinu pozornosti strhl koncept Audi Avus Quattro. Zaujal tvarem karoserie, která je sestavena z 1,5 milimetrů tlustých panelů. Vůz přitom byl bez laku, čímž nechával vzpomenout na závodní speciály Auto Union z roku 1930.

Zapomenuté vozy: Toto byl první elektromobil BMW. Je mu už 44 let

Zapomenuté vozy: Toto byl první elektromobil BMW. Je mu už 44 let

Díky hliníkovému tělu a vyladěnému pohonu všech kol vůz vážil pouze 1 250 kilogramů. To znamenalo, že by supersport zvládl zrychlení z klidu na stovku za pouhé tři sekundy a maximální rychlost se šplhala k 334 km/h.

Audi Avus Quattro (1991)

  • Debut: Tokio Motor Show (1991)
  • Specifikace: Šestilitrový W12 s výkonem 502 koňských sil, pohonem všech kol Quattro, šestistupňovým manuálem a hliníkovou karoserií
  • Proč si vůz pamatovat: Audi u konceptu pojmenovaného po závodní dráze v Berlíně ukázalo své uspořádání 12 válců do písmene W, ale překvapilo i stavbou karoserie z hliníku a umístěním motoru uprostřed

Vůz v útrobách ukrýval šestilitrovou pohonnou jednotku s uspořádáním 12 válců do písmene W a 502 koňskými silami. Ovšem pozor. Pravda je taková, že Audi v té době svůj dvanáctiválec teprve vyvíjelo, ve středu karoserie tak byl umístěna maketa agregátu vyrobená ze dřeva a plastu.

I tak se ale jednalo o nadčasový automobil. Kromě použité techniky všechny zaujal i fakt, že 20" kola sahala až do poloviny výšky samotného vozu.

Zapomenuté vozy: Sporťák Fiatu z roku 1969 vypadá dodnes skvěle

Zapomenuté vozy: Sporťák Fiatu z roku 1969 vypadá dodnes skvěle

Koncept Avus Quattro nikdy nebyl určen k sériové výrobě. Dokonce se proslýchá, že německá automobilka odmítla tucet potenciálních zájemců o tento vůz. Ti byli za tento unikát ochotni zaplatit přes 300 milionů korun.

Pokud by vás tento koncept zaujal, a chtěli byste jej vidět naživo, včetně původní hliníkové karoserie, vyrazte do německého Ingolstadtu. Právě zde, v muzeu Audi, je Avus Quattro už několik let vystaven.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků