Zapomenuté koncepty: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Válce do písmene W, karoserie z lehkého hliníku i umístění motoru uprostřed. Tím vším v roce 1991 zaujal na autosalonu v Tokiu koncept Audi Avus Quattro.

Na přelomu října a listopadu roku 1991 proběhl v japonském Tokiu autosalon, kde na sebe drtivou většinu pozornosti strhl koncept Audi Avus Quattro. Zaujal tvarem karoserie, která je sestavena z 1,5 milimetrů tlustých panelů. Vůz přitom byl bez laku, čímž nechával vzpomenout na závodní speciály Auto Union z roku 1930.

Zapomenuté vozy: Toto byl první elektromobil BMW. Je mu už 44 let

Zapomenuté vozy: Toto byl první elektromobil BMW. Je mu už 44 let

Díky hliníkovému tělu a vyladěnému pohonu všech kol vůz vážil pouze 1 250 kilogramů. To znamenalo, že by supersport zvládl zrychlení z klidu na stovku za pouhé tři sekundy a maximální rychlost se šplhala k 334 km/h.

Audi Avus Quattro (1991)

  • Debut: Tokio Motor Show (1991)
  • Specifikace: Šestilitrový W12 s výkonem 502 koňských sil, pohonem všech kol Quattro, šestistupňovým manuálem a hliníkovou karoserií
  • Proč si vůz pamatovat: Audi u konceptu pojmenovaného po závodní dráze v Berlíně ukázalo své uspořádání 12 válců do písmene W, ale překvapilo i stavbou karoserie z hliníku a umístěním motoru uprostřed

Vůz v útrobách ukrýval šestilitrovou pohonnou jednotku s uspořádáním 12 válců do písmene W a 502 koňskými silami. Ovšem pozor. Pravda je taková, že Audi v té době svůj dvanáctiválec teprve vyvíjelo, ve středu karoserie tak byl umístěna maketa agregátu vyrobená ze dřeva a plastu.

I tak se ale jednalo o nadčasový automobil. Kromě použité techniky všechny zaujal i fakt, že 20" kola sahala až do poloviny výšky samotného vozu.

Zapomenuté vozy: Sporťák Fiatu z roku 1969 vypadá dodnes skvěle

Zapomenuté vozy: Sporťák Fiatu z roku 1969 vypadá dodnes skvěle

Koncept Avus Quattro nikdy nebyl určen k sériové výrobě. Dokonce se proslýchá, že německá automobilka odmítla tucet potenciálních zájemců o tento vůz. Ti byli za tento unikát ochotni zaplatit přes 300 milionů korun.

Pokud by vás tento koncept zaujal, a chtěli byste jej vidět naživo, včetně původní hliníkové karoserie, vyrazte do německého Ingolstadtu. Právě zde, v muzeu Audi, je Avus Quattro už několik let vystaven.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 27 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků