Zapomenuté koncepty: Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Lehká karoserie, extravagantní sportovní design a hlavně motor z monopostu Formule 1. Takový byl prototyp Renault Espace, který se představil v roce 1994.

Psal se rok 1994 a Renault slavil desáté výročí svého modelu Espace. K této příležitosti připravila francouzská automobilka ve spolupráci s Matrou velkolepý a vpravdě šílený koncept. Speciál Espace F1 dostal nejen sportovní vzhled, ale hlavně pohonnou jednotku z Formule 1!

Zapomenuté vozy: Proč mělo Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Zapomenuté vozy: Proč mělo Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Tu poskytl rok starý monopost Williams-Renault FW15C. Jednalo se o 3,5litrový desetiválec vyladěný na výkon až 820 koňských sil. Upravený Espace tak zvládl zrychlení z klidu na stovku za 2,8 sekundy. Maximální rychlost tohoto monstra se pak šplhala přes 310 km/h.

Renault Espace F1

  • Debut: Autosalon v Paříži (1994)
  • Specifikace: 3,5litrový desetiválec z Formule 1 s výkonem až 820 koňských sil, pohonem zadních kol a poloautomatickou šestistupňovou převodovkou. Díky karoserii z uhlíkových vláken vážil jen 1 300 kg
  • Proč si jej pamatovat: Namontovat do běžného vozu pohonnou jednotku z Formule 1 bylo samo o sobě pozoruhodné. Renault ale v roce 1994 nejvíce překvapil tím, že ji usadil do velkého rodinného MPV

Za famózními čísly nestál jen silný agregát, ale také speciální karoserie. Ta byla vyrobena z lehkých uhlíkových vláken a hmotnost automobilu se podařilo snížit na pouhých 1 300 kilogramů. Mnoho prvků z původního MPV zůstalo, včetně dveří zavazadlového prostoru či střešního panelu. Zbytek vozu musel být rozšířen tak, aby se do něj motor z Formule 1 vůbec vešel.

Zapomenuté vozy: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Zapomenuté vozy: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

V interiéru byly připraveny čtyři sportovní sedačky. Díky desetiválci umístěnému uprostřed měli cestující o skvělý zvuk v kabině postaráno. Není žádným překvapením, že Renault o sériové produkci takového vozu nikdy ani nepřemýšlel. Prototyp Espace F1 je vystaven ve francouzském muzeu Matry a patří mezi nejpozoruhodnější koncepty francouzské automobilky.

Prohlédněte si následující fotogalerii konceptu Renault Espace F1:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Renault Scenic 1,5
Rok výroby: 2007
Stav: 156 336 km
Cena: 77 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Fluence 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 85 652 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 183 281 km
Cena: 45 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 168 583 km
Cena: 51 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků