Zapomenuté koncepty: Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Lehká karoserie, extravagantní sportovní design a hlavně motor z monopostu Formule 1. Takový byl prototyp Renault Espace, který se představil v roce 1994.

Psal se rok 1994 a Renault slavil desáté výročí svého modelu Espace. K této příležitosti připravila francouzská automobilka ve spolupráci s Matrou velkolepý a vpravdě šílený koncept. Speciál Espace F1 dostal nejen sportovní vzhled, ale hlavně pohonnou jednotku z Formule 1!

Zapomenuté vozy: Proč mělo Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Zapomenuté vozy: Proč mělo Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Tu poskytl rok starý monopost Williams-Renault FW15C. Jednalo se o 3,5litrový desetiválec vyladěný na výkon až 820 koňských sil. Upravený Espace tak zvládl zrychlení z klidu na stovku za 2,8 sekundy. Maximální rychlost tohoto monstra se pak šplhala přes 310 km/h.

Renault Espace F1

  • Debut: Autosalon v Paříži (1994)
  • Specifikace: 3,5litrový desetiválec z Formule 1 s výkonem až 820 koňských sil, pohonem zadních kol a poloautomatickou šestistupňovou převodovkou. Díky karoserii z uhlíkových vláken vážil jen 1 300 kg
  • Proč si jej pamatovat: Namontovat do běžného vozu pohonnou jednotku z Formule 1 bylo samo o sobě pozoruhodné. Renault ale v roce 1994 nejvíce překvapil tím, že ji usadil do velkého rodinného MPV

Za famózními čísly nestál jen silný agregát, ale také speciální karoserie. Ta byla vyrobena z lehkých uhlíkových vláken a hmotnost automobilu se podařilo snížit na pouhých 1 300 kilogramů. Mnoho prvků z původního MPV zůstalo, včetně dveří zavazadlového prostoru či střešního panelu. Zbytek vozu musel být rozšířen tak, aby se do něj motor z Formule 1 vůbec vešel.

Zapomenuté vozy: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Zapomenuté vozy: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

V interiéru byly připraveny čtyři sportovní sedačky. Díky desetiválci umístěnému uprostřed měli cestující o skvělý zvuk v kabině postaráno. Není žádným překvapením, že Renault o sériové produkci takového vozu nikdy ani nepřemýšlel. Prototyp Espace F1 je vystaven ve francouzském muzeu Matry a patří mezi nejpozoruhodnější koncepty francouzské automobilky.

Prohlédněte si následující fotogalerii konceptu Renault Espace F1:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků