Zapomenuté koncepty: Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Lehká karoserie, extravagantní sportovní design a hlavně motor z monopostu Formule 1. Takový byl prototyp Renault Espace, který se představil v roce 1994.

Psal se rok 1994 a Renault slavil desáté výročí svého modelu Espace. K této příležitosti připravila francouzská automobilka ve spolupráci s Matrou velkolepý a vpravdě šílený koncept. Speciál Espace F1 dostal nejen sportovní vzhled, ale hlavně pohonnou jednotku z Formule 1!

Zapomenuté vozy: Proč mělo Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Zapomenuté vozy: Proč mělo Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Tu poskytl rok starý monopost Williams-Renault FW15C. Jednalo se o 3,5litrový desetiválec vyladěný na výkon až 820 koňských sil. Upravený Espace tak zvládl zrychlení z klidu na stovku za 2,8 sekundy. Maximální rychlost tohoto monstra se pak šplhala přes 310 km/h.

Renault Espace F1

  • Debut: Autosalon v Paříži (1994)
  • Specifikace: 3,5litrový desetiválec z Formule 1 s výkonem až 820 koňských sil, pohonem zadních kol a poloautomatickou šestistupňovou převodovkou. Díky karoserii z uhlíkových vláken vážil jen 1 300 kg
  • Proč si jej pamatovat: Namontovat do běžného vozu pohonnou jednotku z Formule 1 bylo samo o sobě pozoruhodné. Renault ale v roce 1994 nejvíce překvapil tím, že ji usadil do velkého rodinného MPV

Za famózními čísly nestál jen silný agregát, ale také speciální karoserie. Ta byla vyrobena z lehkých uhlíkových vláken a hmotnost automobilu se podařilo snížit na pouhých 1 300 kilogramů. Mnoho prvků z původního MPV zůstalo, včetně dveří zavazadlového prostoru či střešního panelu. Zbytek vozu musel být rozšířen tak, aby se do něj motor z Formule 1 vůbec vešel.

Zapomenuté vozy: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Zapomenuté vozy: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

V interiéru byly připraveny čtyři sportovní sedačky. Díky desetiválci umístěnému uprostřed měli cestující o skvělý zvuk v kabině postaráno. Není žádným překvapením, že Renault o sériové produkci takového vozu nikdy ani nepřemýšlel. Prototyp Espace F1 je vystaven ve francouzském muzeu Matry a patří mezi nejpozoruhodnější koncepty francouzské automobilky.

Prohlédněte si následující fotogalerii konceptu Renault Espace F1:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků