Zapomenuté koncepty: Mercedes se čtyřmi různými styly karoserie

Plastové tělo vyztužené uhlíkovými vlákny a možnost rychle změnit styl karoserie. Tak by se v rychlosti dal charakterizovat tento netradiční koncept od Mercedesu.

Stačí zhruba 15 minut a můžete úplně změnit karoserii svého vozu. Tuto možnost nabízel koncept Mercedes-Benz Vario Research Car. Německá automobilka jej představila v roce 1995 na ženevském autosalonu.

Sedan na cestování v týdnu do práce, kombi s dostatečným zavazadlovým prostorem, kabriolet pro letní vyjížďky nebo pick-up pro přepravu větších nákladů. To vše nabídl jediný vůz. Rozhodně zajímavá myšlenka variability od německé automobilky. Vše vyřešil dvoudveřový vůz s nádstavbami. Ty by majitel vozu nevlastnil. Musel by zajet na speciální místo, kde by si mohl vypůjčil jinou nástavbu a technici by jí rychle vyměnili za stávající. Každá z nich váží mezi 30 až 50 kilogramy. 

Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Vývojáři chtěli vytvořit vůz pro budoucnost. Věřili myšlence, že lidé budou mít více volného času, který budou trávit různymi aktivitami. Proto vytvořili tuto ekonomickou variantu jednoho automobilu s více možnostmi použití. Tato ideologie se ale v dnešní době trochu otočila. Proč by automobilka vyráběla vůz na více použití, když může prodat jednomu majiteli hned několik vozů. 

Mercedes-Benz Vario Research Car

Debut: Autosalon v Ženevě (1995)

Specifikace: Pohon předních kol. Plastové tělo vyztužené uhlíkovými vlákny

Proč si jej pamatovat: Myšlenka vozu se čtyřmi různými styly karoserie (sedan, kombi, kabriolet a pick-up). Vše je zaměnitelné za cca 15 minut

Mercedes pomocí tohoto konceptu testoval také pohon předních kol v propojení s automatickou převodovkou. Vůz se kromě toho mohl například uvnitř pochlubit dvěma barevnými displeji. Dokonce uměl rozeznávat dopravní značky. Řidiče tak již před těmi 22 lety dokázal upozornit na překročení rychlostnímu limitu. 

Více fotografií v naší galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
[********************]
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků