Zapomenuté koncepty: Mercedes se čtyřmi různými styly karoserie

Plastové tělo vyztužené uhlíkovými vlákny a možnost rychle změnit styl karoserie. Tak by se v rychlosti dal charakterizovat tento netradiční koncept od Mercedesu.

Stačí zhruba 15 minut a můžete úplně změnit karoserii svého vozu. Tuto možnost nabízel koncept Mercedes-Benz Vario Research Car. Německá automobilka jej představila v roce 1995 na ženevském autosalonu.

Sedan na cestování v týdnu do práce, kombi s dostatečným zavazadlovým prostorem, kabriolet pro letní vyjížďky nebo pick-up pro přepravu větších nákladů. To vše nabídl jediný vůz. Rozhodně zajímavá myšlenka variability od německé automobilky. Vše vyřešil dvoudveřový vůz s nádstavbami. Ty by majitel vozu nevlastnil. Musel by zajet na speciální místo, kde by si mohl vypůjčil jinou nástavbu a technici by jí rychle vyměnili za stávající. Každá z nich váží mezi 30 až 50 kilogramy. 

Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Vývojáři chtěli vytvořit vůz pro budoucnost. Věřili myšlence, že lidé budou mít více volného času, který budou trávit různymi aktivitami. Proto vytvořili tuto ekonomickou variantu jednoho automobilu s více možnostmi použití. Tato ideologie se ale v dnešní době trochu otočila. Proč by automobilka vyráběla vůz na více použití, když může prodat jednomu majiteli hned několik vozů. 

Mercedes-Benz Vario Research Car

Debut: Autosalon v Ženevě (1995)

Specifikace: Pohon předních kol. Plastové tělo vyztužené uhlíkovými vlákny

Proč si jej pamatovat: Myšlenka vozu se čtyřmi různými styly karoserie (sedan, kombi, kabriolet a pick-up). Vše je zaměnitelné za cca 15 minut

Mercedes pomocí tohoto konceptu testoval také pohon předních kol v propojení s automatickou převodovkou. Vůz se kromě toho mohl například uvnitř pochlubit dvěma barevnými displeji. Dokonce uměl rozeznávat dopravní značky. Řidiče tak již před těmi 22 lety dokázal upozornit na překročení rychlostnímu limitu. 

Více fotografií v naší galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
[********************]
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2012
Stav: 135 617 km
Cena: 780 000 Kč
Mercedes A 1,7
Rok výroby: 2005
Stav: 152 847 km
Cena: 89 000 Kč
Mercedes C 1,8
Rok výroby: 2007
Stav: 207 525 km
Cena: 150 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 140 817 km
Cena: 600 000 Kč
Mercedes Vito 2,1
Rok výroby: 2004
Stav: 207 939 km
Cena: 120 000 Kč
Mercedes A 1,6
Rok výroby: 2002
Stav: 147 354 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků