Zapomenuté koncepty: Mercedes se čtyřmi různými styly karoserie

Plastové tělo vyztužené uhlíkovými vlákny a možnost rychle změnit styl karoserie. Tak by se v rychlosti dal charakterizovat tento netradiční koncept od Mercedesu.

Stačí zhruba 15 minut a můžete úplně změnit karoserii svého vozu. Tuto možnost nabízel koncept Mercedes-Benz Vario Research Car. Německá automobilka jej představila v roce 1995 na ženevském autosalonu.

Sedan na cestování v týdnu do práce, kombi s dostatečným zavazadlovým prostorem, kabriolet pro letní vyjížďky nebo pick-up pro přepravu větších nákladů. To vše nabídl jediný vůz. Rozhodně zajímavá myšlenka variability od německé automobilky. Vše vyřešil dvoudveřový vůz s nádstavbami. Ty by majitel vozu nevlastnil. Musel by zajet na speciální místo, kde by si mohl vypůjčil jinou nástavbu a technici by jí rychle vyměnili za stávající. Každá z nich váží mezi 30 až 50 kilogramy. 

Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Vývojáři chtěli vytvořit vůz pro budoucnost. Věřili myšlence, že lidé budou mít více volného času, který budou trávit různymi aktivitami. Proto vytvořili tuto ekonomickou variantu jednoho automobilu s více možnostmi použití. Tato ideologie se ale v dnešní době trochu otočila. Proč by automobilka vyráběla vůz na více použití, když může prodat jednomu majiteli hned několik vozů. 

Mercedes-Benz Vario Research Car

Debut: Autosalon v Ženevě (1995)

Specifikace: Pohon předních kol. Plastové tělo vyztužené uhlíkovými vlákny

Proč si jej pamatovat: Myšlenka vozu se čtyřmi různými styly karoserie (sedan, kombi, kabriolet a pick-up). Vše je zaměnitelné za cca 15 minut

Mercedes pomocí tohoto konceptu testoval také pohon předních kol v propojení s automatickou převodovkou. Vůz se kromě toho mohl například uvnitř pochlubit dvěma barevnými displeji. Dokonce uměl rozeznávat dopravní značky. Řidiče tak již před těmi 22 lety dokázal upozornit na překročení rychlostnímu limitu. 

Více fotografií v naší galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
[********************]
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků