Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Koncept Ranger II přinesl v roce 1966 obraz futuristického pick-upu. Zaujal nejen speciálním prostorem pro pasažéry, ale také netradičním způsobem nastupování.
Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Ultramoderní pick-up. Přesně takový popis byste našli v tiskové zprávě Fordu z roku 1966. Koncept Ranger II představila automobilka během autosalonu v Detroitu. Hlavní vymožeností byl speciální prostor pro pasažéry.

Běžně byste mohli vůz využívat pro dva. Jenže - potřebujete sebou vzít i kamarády? Americká společnost myslela na všechno. Stačí zmáčknout tlačítko. Zadní část kabiny se posune, část střechy se vysune na svou pozici a rázem máte k dispozici další dvě sedadla. Na tu dobu skutečně nevídaná inovace. 

Zapomenuté koncepty: Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Zapomenuté koncepty: Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Koncept vynikal také netradičním nastupováním. Střecha s dveřmi se musela hydraulicky nadzvednout. Na futuristickém vzhledu se podepsalo speciální čelní sklo ze zušlechtěného plastu či vysoce intenzivní světlomety s obdélníkovým designem. 

Ford Ranger II

  • Debut: Autosalon v Detroitu (1966) 
  • Specifikace: Osmiválec se třemi karburátory. Koncept byl dlouhý 5,5 metrů a vysoký jen 1,4 metrů
  • Proč si jej pamatovat: Ultramoderní pick-up s možností rozšíření z doumístného na čtyřmístní vůz

Ani výbava nezaostávala. Pod kapotou najdete osmiválec rovnou se třemi karburátory. Výkon ani maximální rychlost bohužel tisková zpráva z roku 1966 neudává. Řidiče rozhodně potěšil posilovač řízení, AM/FM rádio, či klimatizační zařízení. V nákladovém prostoru vůz zaujme ořechovým dřevem. Na svoji dobu je to rozhodně pořádně odvážný koncept. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků