Zapomenuté koncepty: Ferrari Mythos. Širší a kratší alter ego Testarossy

Automobilka se vzpínajícím se koněm ve znaku předvedla v roce 1989 zajímavý koncept s označením Mythos. Sériové výroby se ale nedočkal.

Italská automobilka se může v historii pochlubit zajímavými koncepty. Ten s označením Mythos se ale netěšil přílišné oblibě. Navržený byl designérským studiem Pininfarina a založený na modelu Testarossa. 

Tělo konceptu bylo vyrobeno z kompozitních materiálů. Na rozdíl od modelu Testarossa byl ale vůz téměř o pět centimetrů širší a šest centimetrů kratší. Zatímco výška byla snížena o tři centimetry, to dodáva automobilu opravdu zajímavé proporce. 

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

Mythos se mohl pochlubit většímí větracími otvory a také zadním spoilerem. Ten měl schopnost vzrůst až o 30 centimetrů a otáčet se o 12 stupňů pro zvýšení přítlaku kdykoliv je to nutné. Zajímavým prvkem jsou také speciální kola z lehkých slitin se skrytými šrouby. 

Ferrari Mythos

Debut: Tokijský autosalon 1989

Specifikace: Motor s objemem 4,9 litru a výkonem 390 koňských sil, pětistupňová manuální převodovka, hmotnost 1 252 kilogramů. 

Proč si jej pamatovat: Co by se vám nemohlo líbit na tomto speedsteru? Proslulý design je prostě nesmrtelný. 

Pod kapotou se ukrýval motor s objemem 4,9 litru a výkonem 390 koňských sil. Z nuly na sto dokázal Mythos zrychlit za 6,2 sekundy. Maximálně jste z něj mohli vytáhnout rychlost 290 km/h. 

I když vůz neměl být na prodej veřejnosti, sultán Bruneje a velký milovník automobilů Hassanal Bolkiah prý vlastní rovnou dva kousky. Jeden v tradiční červené barvě, jeden v modrém odstínu. 

Více fotografií v naší galerii: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků