Zapomenuté koncepty: Ferrari Mythos. Širší a kratší alter ego Testarossy

Automobilka se vzpínajícím se koněm ve znaku předvedla v roce 1989 zajímavý koncept s označením Mythos. Sériové výroby se ale nedočkal.

Italská automobilka se může v historii pochlubit zajímavými koncepty. Ten s označením Mythos se ale netěšil přílišné oblibě. Navržený byl designérským studiem Pininfarina a založený na modelu Testarossa. 

Tělo konceptu bylo vyrobeno z kompozitních materiálů. Na rozdíl od modelu Testarossa byl ale vůz téměř o pět centimetrů širší a šest centimetrů kratší. Zatímco výška byla snížena o tři centimetry, to dodáva automobilu opravdu zajímavé proporce. 

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

Zapomenuté koncepty: BMW X5 s dvanáctiválcem z McLarenu F1

Mythos se mohl pochlubit většímí větracími otvory a také zadním spoilerem. Ten měl schopnost vzrůst až o 30 centimetrů a otáčet se o 12 stupňů pro zvýšení přítlaku kdykoliv je to nutné. Zajímavým prvkem jsou také speciální kola z lehkých slitin se skrytými šrouby. 

Ferrari Mythos

Debut: Tokijský autosalon 1989

Specifikace: Motor s objemem 4,9 litru a výkonem 390 koňských sil, pětistupňová manuální převodovka, hmotnost 1 252 kilogramů. 

Proč si jej pamatovat: Co by se vám nemohlo líbit na tomto speedsteru? Proslulý design je prostě nesmrtelný. 

Pod kapotou se ukrýval motor s objemem 4,9 litru a výkonem 390 koňských sil. Z nuly na sto dokázal Mythos zrychlit za 6,2 sekundy. Maximálně jste z něj mohli vytáhnout rychlost 290 km/h. 

I když vůz neměl být na prodej veřejnosti, sultán Bruneje a velký milovník automobilů Hassanal Bolkiah prý vlastní rovnou dva kousky. Jeden v tradiční červené barvě, jeden v modrém odstínu. 

Více fotografií v naší galerii: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků