Zapomenuté koncepty: Dodge Demon měl být levnější verzí sporťáku Viper

Americká automobilka měla s konceptem Demon velké plány. Sériová výroba se ale nakonec nekonala. Jak vypadal zcela funkční koncept?

Poprvé se model s názvem Demon objevil ve verzi Dartu již na počátku sedmdesátých let minulého století. Dodge znovu probudil tento název až v roce 2007 s příchodem svého konceptu.

Model ale přišel během nešťastné éře Daimler-Chrysler. Špatné načasování hrálo důležitou roli v tom, proč se nakonec tento kousek nedočkal sériové výroby. Na trhu se měl umístit pod modelem Viper, tedy jako cenově dostupnější sportovní vůz od americké automobilky. 

Zapomenuté koncepty: Ferrari Mythos. Širší a kratší alter ego Testarossy

Zapomenuté koncepty: Ferrari Mythos. Širší a kratší alter ego Testarossy

Představen byl na evropské půdě během autosalonu v Ženevě. Dodge chtěl modelem Demon konkurovat Mazdě MX-5. Koncept byl dokonce plně funkční. Nasytily se tak nejen oči, ale také sportovní duše šťastlivců, kteří si jej mohli vyzkoušet. 

Dodge Demon

Debut: Ženevský autosalon 2007

Specifikace: Motor s objemem 2,4 litru a výkonem 172 koňských sil, pohon zadních kol, hmotnost 1 179 kilogramů. 

Proč si jej pamatovat: Ve stylu exteriéru se ani o deset let později mnoho nezměnilo. 

Koncept byl poháněn 2,4 litrovým motorem s výkonem 172 koňských sil. Výkon byl pomocí šestistupňové manuální převodovce přenášen na zadní nápravu. Z nuly na sto se Demon dostal za 7,1 sekundy. Maximálka se zastavila na rychlosti 210 km/h.  

I když to v roce 2007 nevyšlo, Dodge i nadále pracuje s označením Demon. Kdo by neznal impozantní Challenger SRT Demon s monstrózním výkonem až 840 koní? 

Více fotografií v naší galerii: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků