Zapomenuté koncepty: Dodge Demon měl být levnější verzí sporťáku Viper

Americká automobilka měla s konceptem Demon velké plány. Sériová výroba se ale nakonec nekonala. Jak vypadal zcela funkční koncept?

Poprvé se model s názvem Demon objevil ve verzi Dartu již na počátku sedmdesátých let minulého století. Dodge znovu probudil tento název až v roce 2007 s příchodem svého konceptu.

Model ale přišel během nešťastné éře Daimler-Chrysler. Špatné načasování hrálo důležitou roli v tom, proč se nakonec tento kousek nedočkal sériové výroby. Na trhu se měl umístit pod modelem Viper, tedy jako cenově dostupnější sportovní vůz od americké automobilky. 

Zapomenuté koncepty: Ferrari Mythos. Širší a kratší alter ego Testarossy

Zapomenuté koncepty: Ferrari Mythos. Širší a kratší alter ego Testarossy

Představen byl na evropské půdě během autosalonu v Ženevě. Dodge chtěl modelem Demon konkurovat Mazdě MX-5. Koncept byl dokonce plně funkční. Nasytily se tak nejen oči, ale také sportovní duše šťastlivců, kteří si jej mohli vyzkoušet. 

Dodge Demon

Debut: Ženevský autosalon 2007

Specifikace: Motor s objemem 2,4 litru a výkonem 172 koňských sil, pohon zadních kol, hmotnost 1 179 kilogramů. 

Proč si jej pamatovat: Ve stylu exteriéru se ani o deset let později mnoho nezměnilo. 

Koncept byl poháněn 2,4 litrovým motorem s výkonem 172 koňských sil. Výkon byl pomocí šestistupňové manuální převodovce přenášen na zadní nápravu. Z nuly na sto se Demon dostal za 7,1 sekundy. Maximálka se zastavila na rychlosti 210 km/h.  

I když to v roce 2007 nevyšlo, Dodge i nadále pracuje s označením Demon. Kdo by neznal impozantní Challenger SRT Demon s monstrózním výkonem až 840 koní? 

Více fotografií v naší galerii: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků