Zapomenuté koncepty: Dodge Demon měl být levnější verzí sporťáku Viper

Americká automobilka měla s konceptem Demon velké plány. Sériová výroba se ale nakonec nekonala. Jak vypadal zcela funkční koncept?

Poprvé se model s názvem Demon objevil ve verzi Dartu již na počátku sedmdesátých let minulého století. Dodge znovu probudil tento název až v roce 2007 s příchodem svého konceptu.

Model ale přišel během nešťastné éře Daimler-Chrysler. Špatné načasování hrálo důležitou roli v tom, proč se nakonec tento kousek nedočkal sériové výroby. Na trhu se měl umístit pod modelem Viper, tedy jako cenově dostupnější sportovní vůz od americké automobilky. 

Zapomenuté koncepty: Ferrari Mythos. Širší a kratší alter ego Testarossy

Zapomenuté koncepty: Ferrari Mythos. Širší a kratší alter ego Testarossy

Představen byl na evropské půdě během autosalonu v Ženevě. Dodge chtěl modelem Demon konkurovat Mazdě MX-5. Koncept byl dokonce plně funkční. Nasytily se tak nejen oči, ale také sportovní duše šťastlivců, kteří si jej mohli vyzkoušet. 

Dodge Demon

Debut: Ženevský autosalon 2007

Specifikace: Motor s objemem 2,4 litru a výkonem 172 koňských sil, pohon zadních kol, hmotnost 1 179 kilogramů. 

Proč si jej pamatovat: Ve stylu exteriéru se ani o deset let později mnoho nezměnilo. 

Koncept byl poháněn 2,4 litrovým motorem s výkonem 172 koňských sil. Výkon byl pomocí šestistupňové manuální převodovce přenášen na zadní nápravu. Z nuly na sto se Demon dostal za 7,1 sekundy. Maximálka se zastavila na rychlosti 210 km/h.  

I když to v roce 2007 nevyšlo, Dodge i nadále pracuje s označením Demon. Kdo by neznal impozantní Challenger SRT Demon s monstrózním výkonem až 840 koní? 

Více fotografií v naší galerii: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků