Zapomenuté koncepty: BMW Z22 prošpikováno technickými inovacemi

Ne úplně pohledný hatchback vznikal s jasným cílem. Mělo se do něj vejít co nejvíce technických vychytávek. Podle popisu konceptu se to rozhodně povedlo.

Před osmnácti lety přišla společnost BMW Technik GmbH s konceptem BMW Z22. Cíl byl jasný. Nacpat do tohoto hatchbacku co nejvíce technických vychytávek. I když byl plně funkční, s jeho sériovou výrobou se nepočítalo. 

Na vývoji se opravdu nešetřilo. Na tu dobu nabízel nevídanou výbavu. Automobil se mohl pochlubit head-up displejem, bočními kamerami či adaptivními světlomety. A do volantu byl dokonce zabudován skener otisků prstů. 

Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

Kromě technologických vychytávek vynikal koncept také nízkou hmotností. A to hlavně díky svému interiéru. Ten byl vyroben zcela z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Dal by se popsat jako interiér i3 z pozdních devadesátých let s velice malým množstvím fyzických kontrolek.

Klasickou přístrojovku byste čekali zbytečně. Všechny informace se zobrazovaly na velké centrální obrazovce instalované na palubní desce. Marně byste hledali také klasická zpětná zrcátka, ty nahradily digitální displeje. K nastartování jste zase nepotřebovali klíč. Stačilo přiložit prst k snímači otisků prstů na volantu.

BMW Z22

Debut: 1999

Specifikace: Čtyřválcový benzinový motor o výkonu 100 kW, pohon zadních kol. 

Proč si jej pamatovat: Koncept BMW Z22 prý trh obohatil o 70 technických inovací a 61 průkopnických vynálezů. 

BMW se moc nešířilo o pohonu. Víme pouze, že koncept Z22 využíval pohon na zadní kola.  Pod kapotou byste našli čtyřválcový benzinový motor s výkonem 100 kW. Průměrná spotřeba byla na hodnotě 6 litrů/100 km. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků