Zapomenuté koncepty: BMW Z22 prošpikováno technickými inovacemi

Ne úplně pohledný hatchback vznikal s jasným cílem. Mělo se do něj vejít co nejvíce technických vychytávek. Podle popisu konceptu se to rozhodně povedlo.

Před osmnácti lety přišla společnost BMW Technik GmbH s konceptem BMW Z22. Cíl byl jasný. Nacpat do tohoto hatchbacku co nejvíce technických vychytávek. I když byl plně funkční, s jeho sériovou výrobou se nepočítalo. 

Na vývoji se opravdu nešetřilo. Na tu dobu nabízel nevídanou výbavu. Automobil se mohl pochlubit head-up displejem, bočními kamerami či adaptivními světlomety. A do volantu byl dokonce zabudován skener otisků prstů. 

Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

Kromě technologických vychytávek vynikal koncept také nízkou hmotností. A to hlavně díky svému interiéru. Ten byl vyroben zcela z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Dal by se popsat jako interiér i3 z pozdních devadesátých let s velice malým množstvím fyzických kontrolek.

Klasickou přístrojovku byste čekali zbytečně. Všechny informace se zobrazovaly na velké centrální obrazovce instalované na palubní desce. Marně byste hledali také klasická zpětná zrcátka, ty nahradily digitální displeje. K nastartování jste zase nepotřebovali klíč. Stačilo přiložit prst k snímači otisků prstů na volantu.

BMW Z22

Debut: 1999

Specifikace: Čtyřválcový benzinový motor o výkonu 100 kW, pohon zadních kol. 

Proč si jej pamatovat: Koncept BMW Z22 prý trh obohatil o 70 technických inovací a 61 průkopnických vynálezů. 

BMW se moc nešířilo o pohonu. Víme pouze, že koncept Z22 využíval pohon na zadní kola.  Pod kapotou byste našli čtyřválcový benzinový motor s výkonem 100 kW. Průměrná spotřeba byla na hodnotě 6 litrů/100 km. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků