Zapomenuté koncepty: Audi Rosemeyer s monstrozním šestnáctiválcem

Německá automobilka v roce 2000 představila pořádně nadupaný koncept. Pod kapotou ukrýval šestnáctiválcový motor s výkonem 522 kW.

Sportovní monstrum od Audi. Tak by se dal označit koncept Rosemeyer z roku 2000 vzhledem připomínající první generaci modelu TT po pořádné dávce steroidů. Zaujme hlavně výkonem. 

Automobilka vytvořila tento supersport na památku závodníka Bernda Rosemeyera. Ten tragicky zahynul jen ve svých 28 letech za volantem Auto Union Streamline. Německému závodníkovi se stala osudnou snaha překonat rekord v nejvyšší dosažené rychlosti.

Zapomenuté koncepty: Mercedes se čtyřmi různými styly karoserie

Zapomenuté koncepty: Mercedes se čtyřmi různými styly karoserie

Vůz spatřil světlo světa rok po konceptu Bentley Hunaudières. Právě tyto dva sportovní automobily vedly později k vytvoření slavného Bugatti Veyron.

Pod kapotou ukrýval šestnáctiválcový motor s objemem 8,0 litru a výkonem 522 kW. Maximálně by podle automobilky bylo možné dosáhnout rychlosti 350 km/h. Je to pořád více, než činí maximálka u současného  R8 V10 Plus Coupé. Ta je "jen" 330 km/h. 

Audi Rosemeyer

Debut: Autostadt, Wolfsburg (2000) 

Specifikace: Šestnáctiválec s objemem 8,0 litru a výkonem 522 kW. Šestistupňová manuální převodovka a pohon vše kol Quattro

Proč si jej pamatovat: Vypadá jako první generace modelu TT po silné dávce steroidů. Motor sdílel s konceptem Bentley Hunaudières. Později tyto dva modely vedly k výrobě Bugatti Veyron. 

Na designu se podepsala inspirace z éry slavných závodních vozů Silver Arrow v kombinací s prvky z modelu TT. Marně hledáte zpětná zrcátka? Ta musela kvůli aerodynamice úplně pryč. Nahradily je dvě kamery. 

Interiér byl podobný ostatním automobilům Audi té doby. Výjimkou byla palubní deska z uhlíkových vláken. Sama německá automobilka v tiskové zprávě přiznala, že vůz nemá ambice masové produkce. Ve skutečnosti tento koncept nebyl ani funkční. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků