Zapomenuté koncepty: Audi Rosemeyer s monstrozním šestnáctiválcem

Německá automobilka v roce 2000 představila pořádně nadupaný koncept. Pod kapotou ukrýval šestnáctiválcový motor s výkonem 522 kW.

Sportovní monstrum od Audi. Tak by se dal označit koncept Rosemeyer z roku 2000 vzhledem připomínající první generaci modelu TT po pořádné dávce steroidů. Zaujme hlavně výkonem. 

Automobilka vytvořila tento supersport na památku závodníka Bernda Rosemeyera. Ten tragicky zahynul jen ve svých 28 letech za volantem Auto Union Streamline. Německému závodníkovi se stala osudnou snaha překonat rekord v nejvyšší dosažené rychlosti.

Zapomenuté koncepty: Mercedes se čtyřmi různými styly karoserie

Zapomenuté koncepty: Mercedes se čtyřmi různými styly karoserie

Vůz spatřil světlo světa rok po konceptu Bentley Hunaudières. Právě tyto dva sportovní automobily vedly později k vytvoření slavného Bugatti Veyron.

Pod kapotou ukrýval šestnáctiválcový motor s objemem 8,0 litru a výkonem 522 kW. Maximálně by podle automobilky bylo možné dosáhnout rychlosti 350 km/h. Je to pořád více, než činí maximálka u současného  R8 V10 Plus Coupé. Ta je "jen" 330 km/h. 

Audi Rosemeyer

Debut: Autostadt, Wolfsburg (2000) 

Specifikace: Šestnáctiválec s objemem 8,0 litru a výkonem 522 kW. Šestistupňová manuální převodovka a pohon vše kol Quattro

Proč si jej pamatovat: Vypadá jako první generace modelu TT po silné dávce steroidů. Motor sdílel s konceptem Bentley Hunaudières. Později tyto dva modely vedly k výrobě Bugatti Veyron. 

Na designu se podepsala inspirace z éry slavných závodních vozů Silver Arrow v kombinací s prvky z modelu TT. Marně hledáte zpětná zrcátka? Ta musela kvůli aerodynamice úplně pryč. Nahradily je dvě kamery. 

Interiér byl podobný ostatním automobilům Audi té doby. Výjimkou byla palubní deska z uhlíkových vláken. Sama německá automobilka v tiskové zprávě přiznala, že vůz nemá ambice masové produkce. Ve skutečnosti tento koncept nebyl ani funkční. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků