Zapomenuté koncepty: Audi Rosemeyer s monstrozním šestnáctiválcem

Německá automobilka v roce 2000 představila pořádně nadupaný koncept. Pod kapotou ukrýval šestnáctiválcový motor s výkonem 522 kW.

Sportovní monstrum od Audi. Tak by se dal označit koncept Rosemeyer z roku 2000 vzhledem připomínající první generaci modelu TT po pořádné dávce steroidů. Zaujme hlavně výkonem. 

Automobilka vytvořila tento supersport na památku závodníka Bernda Rosemeyera. Ten tragicky zahynul jen ve svých 28 letech za volantem Auto Union Streamline. Německému závodníkovi se stala osudnou snaha překonat rekord v nejvyšší dosažené rychlosti.

Zapomenuté koncepty: Mercedes se čtyřmi různými styly karoserie

Zapomenuté koncepty: Mercedes se čtyřmi různými styly karoserie

Vůz spatřil světlo světa rok po konceptu Bentley Hunaudières. Právě tyto dva sportovní automobily vedly později k vytvoření slavného Bugatti Veyron.

Pod kapotou ukrýval šestnáctiválcový motor s objemem 8,0 litru a výkonem 522 kW. Maximálně by podle automobilky bylo možné dosáhnout rychlosti 350 km/h. Je to pořád více, než činí maximálka u současného  R8 V10 Plus Coupé. Ta je "jen" 330 km/h. 

Audi Rosemeyer

Debut: Autostadt, Wolfsburg (2000) 

Specifikace: Šestnáctiválec s objemem 8,0 litru a výkonem 522 kW. Šestistupňová manuální převodovka a pohon vše kol Quattro

Proč si jej pamatovat: Vypadá jako první generace modelu TT po silné dávce steroidů. Motor sdílel s konceptem Bentley Hunaudières. Později tyto dva modely vedly k výrobě Bugatti Veyron. 

Na designu se podepsala inspirace z éry slavných závodních vozů Silver Arrow v kombinací s prvky z modelu TT. Marně hledáte zpětná zrcátka? Ta musela kvůli aerodynamice úplně pryč. Nahradily je dvě kamery. 

Interiér byl podobný ostatním automobilům Audi té doby. Výjimkou byla palubní deska z uhlíkových vláken. Sama německá automobilka v tiskové zprávě přiznala, že vůz nemá ambice masové produkce. Ve skutečnosti tento koncept nebyl ani funkční. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků