Zapomenuté koncepty: Audi Rosemeyer s monstrozním šestnáctiválcem

Německá automobilka v roce 2000 představila pořádně nadupaný koncept. Pod kapotou ukrýval šestnáctiválcový motor s výkonem 522 kW.

Sportovní monstrum od Audi. Tak by se dal označit koncept Rosemeyer z roku 2000 vzhledem připomínající první generaci modelu TT po pořádné dávce steroidů. Zaujme hlavně výkonem. 

Automobilka vytvořila tento supersport na památku závodníka Bernda Rosemeyera. Ten tragicky zahynul jen ve svých 28 letech za volantem Auto Union Streamline. Německému závodníkovi se stala osudnou snaha překonat rekord v nejvyšší dosažené rychlosti.

Zapomenuté koncepty: Mercedes se čtyřmi různými styly karoserie

Zapomenuté koncepty: Mercedes se čtyřmi různými styly karoserie

Vůz spatřil světlo světa rok po konceptu Bentley Hunaudières. Právě tyto dva sportovní automobily vedly později k vytvoření slavného Bugatti Veyron.

Pod kapotou ukrýval šestnáctiválcový motor s objemem 8,0 litru a výkonem 522 kW. Maximálně by podle automobilky bylo možné dosáhnout rychlosti 350 km/h. Je to pořád více, než činí maximálka u současného  R8 V10 Plus Coupé. Ta je "jen" 330 km/h. 

Audi Rosemeyer

Debut: Autostadt, Wolfsburg (2000) 

Specifikace: Šestnáctiválec s objemem 8,0 litru a výkonem 522 kW. Šestistupňová manuální převodovka a pohon vše kol Quattro

Proč si jej pamatovat: Vypadá jako první generace modelu TT po silné dávce steroidů. Motor sdílel s konceptem Bentley Hunaudières. Později tyto dva modely vedly k výrobě Bugatti Veyron. 

Na designu se podepsala inspirace z éry slavných závodních vozů Silver Arrow v kombinací s prvky z modelu TT. Marně hledáte zpětná zrcátka? Ta musela kvůli aerodynamice úplně pryč. Nahradily je dvě kamery. 

Interiér byl podobný ostatním automobilům Audi té doby. Výjimkou byla palubní deska z uhlíkových vláken. Sama německá automobilka v tiskové zprávě přiznala, že vůz nemá ambice masové produkce. Ve skutečnosti tento koncept nebyl ani funkční. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků