Zapomeňte na Bentaygu! Tahle Toyota má 2000 koní a umí 354 km/h

Toyota svůj vyladěný Land Cruiser označuje za nejrychlejší SUV světa. V sériových vozech takový titul patří Bentley Bentayga, které zvládne 300 kilometrů za hodinu.

Zase tak často se nestává, aby měla podobně brutální tuning na svědomí přímo automobilka. Toyota si pro letošní SEMA Motorshow připravila vyladěný Land Cruiser V8. Auto, které je známé pro své schopnosti mimo zpevněné silnice, nyní dostalo zcela opačný úkol – přenést na silnici 2000 koňských sil.

Snížený offroad se dokáže rozjet až na 354 km/h. Standardnímu motoru 5,7 V8 k tomu pomáhá dvojice obrovských turbodmychadel. Agregát, který krom Land Cruiseru pracuje například i v pick-upu Tundra, přitom v sériové verzi disponuje výkonem „jenom“ 381 koní. Brutální výkon musí být přenášen přes speciální převodovku na široká kola.

Zatímco exteriér se jeví vcelku nenápadně, interiér je po vzoru závodních vozů „vykuchaný“. Závodní sedačky a bezpečnostní klec přidají na bezpečnosti a tuhosti vozu. „Největší výzvou pro nás bylo snížení podvozku,“ řekl technik Sam Puleri z Toyoty Motorsport s tím, že podvozek Land Cruiseru na to samozřejmě není připravený. Inženýři z Toyoty tedy museli předělat ramena a další části podvozku tak, aby po snížení neškrtaly o zem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků