Zapomeňte na Bentaygu! Tahle Toyota má 2000 koní a umí 354 km/h

Toyota svůj vyladěný Land Cruiser označuje za nejrychlejší SUV světa. V sériových vozech takový titul patří Bentley Bentayga, které zvládne 300 kilometrů za hodinu.

Zase tak často se nestává, aby měla podobně brutální tuning na svědomí přímo automobilka. Toyota si pro letošní SEMA Motorshow připravila vyladěný Land Cruiser V8. Auto, které je známé pro své schopnosti mimo zpevněné silnice, nyní dostalo zcela opačný úkol – přenést na silnici 2000 koňských sil.

Snížený offroad se dokáže rozjet až na 354 km/h. Standardnímu motoru 5,7 V8 k tomu pomáhá dvojice obrovských turbodmychadel. Agregát, který krom Land Cruiseru pracuje například i v pick-upu Tundra, přitom v sériové verzi disponuje výkonem „jenom“ 381 koní. Brutální výkon musí být přenášen přes speciální převodovku na široká kola.

Zatímco exteriér se jeví vcelku nenápadně, interiér je po vzoru závodních vozů „vykuchaný“. Závodní sedačky a bezpečnostní klec přidají na bezpečnosti a tuhosti vozu. „Největší výzvou pro nás bylo snížení podvozku,“ řekl technik Sam Puleri z Toyoty Motorsport s tím, že podvozek Land Cruiseru na to samozřejmě není připravený. Inženýři z Toyoty tedy museli předělat ramena a další části podvozku tak, aby po snížení neškrtaly o zem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků