Zapomeňte na Bentaygu! Tahle Toyota má 2000 koní a umí 354 km/h

Toyota svůj vyladěný Land Cruiser označuje za nejrychlejší SUV světa. V sériových vozech takový titul patří Bentley Bentayga, které zvládne 300 kilometrů za hodinu.

Zase tak často se nestává, aby měla podobně brutální tuning na svědomí přímo automobilka. Toyota si pro letošní SEMA Motorshow připravila vyladěný Land Cruiser V8. Auto, které je známé pro své schopnosti mimo zpevněné silnice, nyní dostalo zcela opačný úkol – přenést na silnici 2000 koňských sil.

Snížený offroad se dokáže rozjet až na 354 km/h. Standardnímu motoru 5,7 V8 k tomu pomáhá dvojice obrovských turbodmychadel. Agregát, který krom Land Cruiseru pracuje například i v pick-upu Tundra, přitom v sériové verzi disponuje výkonem „jenom“ 381 koní. Brutální výkon musí být přenášen přes speciální převodovku na široká kola.

Zatímco exteriér se jeví vcelku nenápadně, interiér je po vzoru závodních vozů „vykuchaný“. Závodní sedačky a bezpečnostní klec přidají na bezpečnosti a tuhosti vozu. „Největší výzvou pro nás bylo snížení podvozku,“ řekl technik Sam Puleri z Toyoty Motorsport s tím, že podvozek Land Cruiseru na to samozřejmě není připravený. Inženýři z Toyoty tedy museli předělat ramena a další části podvozku tak, aby po snížení neškrtaly o zem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků