Zápisky z Ameriky (2): nejdřív zaplať, potom tankuj

40 komentářů

hynek
25. června • 12:24

ahoj mike,
chystam se do USApristi mesic. mam taky zlatou gold amex a chtel bych co nejvice vyuzit ruznych slev. hlavne na zapujceni auta, hotel atd. muzes mi poradit jakou pujcovnu zvolit? diky

Mike-USA
12. srpna • 3:58

V USA berou VSUDE - VISA a Master Charge (na 100%)

American Express bere 90%

Proc? Protoze mensi obchod to nechce, musi platit American Express vetsi poplatek jak Visa a Master Charge.

Karty jsou na 98% embosovane !!

Jestli mi nekdo cislo zneuzije a nebo kartu ukrade,tak platim prvnich $50 dolaru

JEN, kdyz to hned po ukradeni nahlasim.

Za %15 dolaru rocne ale muzes mit pojisteni,ktere ti kryje VSE. I kdyz ti na

tu kartu nekdo utrati $1,000 dolaru,tak ty neplatis nic.

Kdyz chces hotove penize,tak je nejlepe si zajit do American Express kancelare (ktere jsou

vsude ve vetsich mestech) a vybrat si penize na kartu.

Jestli si chces treba vybrat penize na kreditovou kartu z masiny na ulici,tak jestli ta masina

neni od banky ktera tu kartu vystavila,tak si to pri vybirani $100 dolaru vezme 4 az 7 dolaru.

Na pujceni auta zadnou zlatou kartu nepotrebujes! Staci obycejne Visa,Master Charge a nebo

zelena Amarican Express.Zlata karta mi da jen vetsi moznost kolik mohu na ni dat.To ale zalezi zase na kolik penez mas kredit.Jestli na 3,000 a nebo 10,000 dolaru na ty Visa a Master Charge.

American Express nema zadny limit na penize.Aspon ne tady v USA.

Ja pouzivam zlatou American Express,ale to jen ze mam ostatni vyhody.

Mike

 

rosta
10. srpna • 7:43

Nejak nemuzu najit dalsi dil tohoto cestopisu,ktery tady uz byl?

Petr
4. srpna • 23:16

ještě k té garantované platbě: http://www.mojebanka.cz/cgi/cz/frm.cgi?p=/cz/mb/garant_platba.shtml

to bezpochyby také není "běžná platební karta"

Mě by ale zajímalo, zda v Americe šlapou ty elektronické (neembosované) platební karty typu EC/MC Cirrus apod.

Petr Broža
8. srpna • 4:22

Bohužel, máme sebou jen embosované karty, takže neembos. nevyzkoušíme... Ale co jsem se díval, tak jsem logo Cirrus/Maestro v hotelech či obchodech skoro neviděl, resp. nepamatuji se, že bych ho někde viděl.

Z
11. srpna • 19:14

Ale stejne Maestrem zaplatite na vic mistech nez AmExem. Jeden z americkych paradoxu...

Petr Broža
14. srpna • 18:07

Schválně jsem se na bankomaty díval a všude bylo i Maestro; jen jsem to nemohl zkusit. Mimochodem, ve fastfoodech byl většinou bankomat, kde se daly vybrat peníze (fastfoody karty většinou neberou), ale poplatek krom toho od české banky býval 99 centů; alespoň tak jsem to pochopil.

amper
8. srpna • 13:30

V roce hmmm... 1997 pri me prvni navsteve jsem byl 1x donucen vybrat CASH z bankomatu. Na jednom jsem logo nasel (tak 1 z 5-ti) a dokonce uspesne vybral. Sice to bankomatu trvalo hooodne dlouho, nez mi tech blbych 25 babek vydal, ale dal - a byl sem zachranen  Ale poplatky byly dost vysoke (od ceske banky)

 

amper

 

Petr
10. srpna • 19:53

to jsou myslím stále vysoké poplatky, ale za platbu kartou na rozdíl od výběru CASH nejsou (zpravidla) žádné poplatky! Proto se na to ptám.

Že tam není logo ještě neznamená, že by tím nešlo zaplatit, není nad to to vyzkoušet. Embosované karta je podle mě příliš velké riziko, kdokoliv si to prakticky může na žehličce namnožit, i v restauraci i u pumpy i kdekoliv jinde... Nevím, jak by česká banka reagovala na reklamace... Prostě vám to strhne a máte to...

Ace2
5. srpna • 20:02

A hele a není to jedno ? Embosku ti dá dnes většina bank na potkání a ty 300 ročně taky rozdejcháš.

Petr
10. srpna • 19:51

nerozdejchám 100% možnost zneužití embosobané karty oproti prakticky neznezžitelné kartě elektronické.

Jojo
22. srpna • 3:31

Takze prakticky nezneuzitelna elektronicka karta? No, skus platit s elektronickou kartou v obchodoch v Rakusku a Nemecku a myslim ze by si bol dost prekvapeny (teda ak si myslel pod nezneuzitelnostou nutnost zadavat PIN, kedze v takom Nemecku sa moze sam obchodnik rozhodnut ze mu na "elektronke" staci podpis)

ace2
10. srpna • 21:00

Jo to máš pravdu. Já třeba zase vůbec nejezdím autem, ale chodím vždy a všude pěšky, protože riziko, že někoho zabiju při jízdě v autě je mnohem vyšší než když půjdu pěšky. Já nevím, já bych se snad i styděl platit někde večeři Maestrem :) jinak na druhou stranu přivítám zavedení karet s chipem.

Petr
11. srpna • 16:19

Styděl zaplatit maestrem? Mhmmm. Pořiď si GOLD kartu, nevím, jaké to má výhody, slyšel jsem cosi o bezproblémových výpůjčkách vozů v mezinárodních půjčovnách, jelikož si auto zpravidla tam nepůjčuji, tak ty 3800 ročně za GOLD (no to je vlastně cena jen za jeden výkend) nedám A za co je to vůbec poplatek, za vyšší riziko banky? Kdysi jsem chtěl navýšit limit na EC/MC na 500tis, abych naštval prodejce aut Klidně by mi to tehdy navýšili (nevím, jak dnes).

Pěšky nezabiješ? A co loupežníci a přepadení v noci? Jediné, kdy bych se bál jezdit autem jsou bazarové staré střepy a ojetiny. Na auta stará >30 let (vyjma hystorických vozů >60 let) bych okamžitě uvalil silniční daň i na soukromé osoby, není to moc peněž, ale zlepšilo by to rozpočet a motivovalo lidi zbavit se vraků. Všichni víme, jak se podplácí na emisích a co ovzduší? :

  • Oxid uhelnatý (CO) - Váže se na krevní barvivo a blokuje přenos kyslíku krví. Nejcitlivějším orgánem na nedostatek kyslíku je mozek.
  • Oxidy dusíku (NOx) - Některé z těchto oxidů způsobují již při malých koncentracích pocit dušení a nucení ke kašli. Na černou listinu sledovaných škodlivých látek se ovšem oxidy dusíku dostaly zejména kvůli významnému podílu na tvorbě tzv. letního smogu. Pro letní smog jsou typické především zvýšené koncentrace přízemního ozónu (O3), který je pro člověka jedovatý. Oxidy dusíku přispívají k chemické reakci, při níž ozón vzniká. Za jistých klimatických podmínek (teplé slunečné počasí a bezvětří) je tvorba tohoto smogu nejvýznamnějším negativním dopadem emisí na životní prostředí. Takové podmínky panují např. v Kalifornií, proto se někdy používá označení "kalifornský smog".
  • Nespálené uhlovodíky (HC) - Některé skupiny uhlovodíků dráždí sliznici a oči. Také podporují tvorbu jedovatého ozónu.Uhlovodíky jsou tedy významnou složkou při vzniku letního smogu. Navíc některé skupiny uhlovodíků mohou být karcinogenní.
  • Pevné částice - Vznikají nejčastěji při provozu vznětových motorů. Jedná se zejména o pevný uhlík ve formě sazí. Saze mohou být nosičem rakovinotvorných látek, které se po vdechnutí usazují v plicních sklípcích. Pevné částice jsou též hlavní příčinou výskytu tzv. zimního smogu, typického pro inverzní charakter počasí v zimních měsících. Jedná se většinou o směs kouře a mlhy. Zimní smog se také projevuje zvýšenými koncentracemi oxidů dusíku.
  • Oxid uhličitý (C02) - Není přímou škodlivinou, proto není legislativně omezen. Avšak přispívá k tvorbě tzv. skleníkového efektu, který má za následek globální oteplování Země.
  • Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Jojo
    22. srpna • 3:32

    No ked chces zohnat GOLD za babku, tak u nas na Slovensku som nasiel jednu banku, ktora predava GOLD aj bez poistenia (hlavna cast z tych tvojich 3800 Kc) - 800 Sk pri vydani a 400 pri predlzeni platnosti. Ale ake ma GOLD vyhody, tak na to som este ani ja nedosiel, takze som si aj napriek jej relativne nizkej cene zaobstaral standardnu Mastercard.

    Petr
    4. srpna • 23:15

    měkké sedačky komfortu nepřipívají

    Mimochodem, tankovat lze i na bankomatové karty, které se zde označují jako ATM card; naše embasované debetní karty jako Credit Card, ačkoliv o kreditní karty nejde

    - příliš tomu nerozumím, tedy na elektronickou nezneužitelnou kartu jste to nezkoušeli nebo to nejde a a karty musí být embosovaná? Podle toho co píšete to vypadá, že v emerice jsou debetní karty něco jako u nás má komerční banka - garantovaná platba karta?

    Jinak držím palce v Americe: -.) Nevyplatí se tam kouopit nějakou lokální SIMkartu, že jedete GPRS roaming? A GSM sítě - jak to je s pokrytím? Co třeba BTS monitor ?

    Libor Zezulka
    5. srpna • 11:50

    Čert nikdy nespí...Opraveno!

    Kuba von CP
    4. srpna • 22:02

    Peto, Peto, Peto,

    ty ses ze vseho tak vyplesklej to je hrozny. a chodis tam cvicit? zajdi a podivej se jaky maji v ty emerice fitka.

    Mej se

    Kuba

    Lubos
    4. srpna • 11:16

    A ako to je s dovozm aut z Europy ? Napriklad konretne Saab s turbom, kde vyrobca pozaduje min. tusim 95, alebo dokonca 98 oktanovy benzin, kvoli turboduchadlu, oni tam potom do toho leju 93 ?

    petous
    4. srpna • 13:47

    sice jsem v USA nebyl, ale jedno vím jistě. Oktanové číslo neměří výzkumnou metodou, ale motorovou, proto dává jiné výsledky. Regular přibližně odpovídá našemu Normalu 91 oktanů atd.

    ace2
    4. srpna • 15:38

    Jo to je pravda. Taky jsem o tom něco slyšel. v USA se nalije benoš do motoru a pak se čeká kdy zaklepe, v EU se na to jde přes zkumavky. Těžko říct co je lepší, asi to naše jenom přeci bude asi přesnější.

    petous
    6. srpna • 21:45

    V Evropě se benzín taky leje do motoru a čeká se až zaklepe, jen se to jinak počítá a asi to dělají výzkumníci. Dva znám.

    impact
    4. srpna • 20:26

    http://www.fueltechinc.com/antiknock.htm

    je to trochu jinak, u nás se udává oktanové číslo, v americe se udává AKI (anti knock index) oboje v oktanech... jednotky stejný ale ty čísla se liší...

    Lubos
    4. srpna • 22:08

    Cize maju teda v principe taky isty benzin (98,95) ako my, alebo ako to je ?

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    impact
    6. srpna • 9:00

    jo, ve zkratce - benzín je stejný, liší se akorát označení... auto z evropy bude jezdit i na americký benzín a naopak...

    Lubos
    6. srpna • 10:42

    Fajn, dik za odpoved. Akurat ze clanok potom zavadza, a poniektori v diskusii tiez

    asimov
    4. srpna • 11:41

    Nastavit motor na horší benzín je pro importéra asi to nejmenší.  U starších aut mi na to stačí jendoduchý nářadí a stroboskop.

    Lubos
    4. srpna • 18:48

    U novsich (ale aj nie uplne novych) asi tazko .. priame vstrekovanie, 16ventil a riadene elektronicky cez datovu mapu.
    Ale tiez som pocul ze maju benzin, ktory zodpoveda nasmu 98, tak neviem ...

    asimov
    4. srpna • 19:01

    Pro výrobce vozu dováženého do USA to určitě problém není. On už si tu elektroniku nastaví.

    Spirit
    4. srpna • 10:52

    Jojo, viceobjemovy motor, to je muj sen. Ale bohuzel zatim kazdy motor, ktery jsem sehnal, mel jenom jeden objem. Holt amerika je zase daleko vpredu .....

    Z
    9. ledna • 20:56

    No jo, oni tam už nějakej ten pátek mají tuším Northstar V8-6-4 podle zatížení a podle poradny existuje něco podobnýho ale nedotaženýho do nekopavýho chodu i v MB tedy 1.4 I4-3 ve Fabiích.

    Martin
    4. srpna • 10:11

    No nezlobte se na me, ale typicky ceske, zaplatit za 2 osoby a bydlet tam vsichni 4, ach jo

    Petr Broža
    5. srpna • 15:59

    Já napsal, že je tu ta možnost, ne že to tak skutečně děláme...

    Franta
    8. srpna • 19:01

    No já myslím že je to napsaný poměrně jednoznačně.... a sázím proto na variantu "4 Brožové na pokoji pro 2"   

    Petr Broža
    14. srpna • 18:02

    Mýlíte se.

    Martin
    5. srpna • 16:02

    Tak aspon lidi nenabadejte. Je to ostuda. Nechapu lidi co takhle uvazuji. Utrati prachy za letenky, za jidlo a ja nevim za co jeste a pak by setrili na takovych ptakovinach. Kdyz nemaji na to, aby jeli do Ameriky a uzili si to, tak at jedou radsi na Lhotu. K cemu dovolena, kdyz musim koukat na kazdou korunu. To neni na Vas pane Broza, to je jenom obecne konstatovani.

    JJ
    4. srpna • 10:56

    Taky mě to zaujalo. Na jedné straně se chlubit svojí vyspělostí a drahými technickými hračkami, utrácet za telefony v roamingu apod. a na druhé v podstatě podvádět a to ještě ke všemu kvůli pěti dolarům No ještě že si nevezou z domova řízky (ty by jim Američané na letišti zabavili).

    PeeKaa
    4. srpna • 12:43

    Ostuda.

    nic víc, nic míň

    PS: tohle jsou lidi, který dělaj naší krásný zemi jméno venku. Je mi to stejně trapný jako když dřív lidi kradli v rakouskejch obchodech. A navíc novináři a žádný socky

    PeeKaa

     

    Marek Lutonský
    13. srpna • 16:50

    Nevím, co Petra napadlo, psát o tomhle do článku. Jisté však je, že všechny naše pobyty v motelech a kempech byly zaplaceny na plný počet osob.

    Zaujalo nás ale, že počty osob nejsou nijak kontrolovány. V USA se na každém kroku setkáte s různými až nesmyslnými zákazy, příkazy, nařízeními a upozorněními (například, že pro vstup do objektu musíte mít boty, že pro výstup z vany musíte udělat krok, že pruh z šipkou doleva opravdu slouží pro odbočení doleva apod.). Potom je opravdu trochu zvláštní, že problému počtu osob v pokoji se vůbec nikde nevěnují.

    LK
    4. srpna • 10:26

    Pod mostem bylo bylo zadarmo a mohlo jich tam být třeba deset

    Ostatně s tím "odjišťováním" nosu (nebo jak se to řekne česky) hadice u benzínky - měl jsem ten samej problém. Taky na mně koukali jak na debila, kterej si neumí natankovat. Přiznám se, že oproti autorům jsem "nejdřív zaplať a pak tankuj" nikdy nezažil, zato jsem zažil "nejdřív natankuj a pak si on-line zaplať přímo u stojanu", tzn. oproti informacím uvedeným v článku nebylo potřeba kreditku (myšleno platební kartu) strkat do stojanu před započetím tankování.

    Doporučujeme

    Články odjinud