Zamyšlení nad Škodou Superb

Dnes vám přinášíme další informace o nové Škodě Superb. Zajímá-li vás Superb, přečtěte si následující článek.
Zamyšlení nad Škodou Superb
Shrňme si co o Superbu víme, nebo se domníváme. Víme, že jméno pochází z roku 1934 a je tedy pokračovatelem tradice návratu slavných jmen automobilů Škoda. Víme, že Superb je dlouhý 4,8 metru a má rozvor 2,8 metru. Jakmile bude uveden na trh, bude možné ho koupit s pěti motory.

Čtyřválec 2.0 s výkonem 85 kW

Tento motor bude mít točivý moment 172 Nm a Superb s ním bude pravděpodobně zrychlovat z 0 na 100 hm/h za cca 12,0 vteřiny. Maximální rychlost cca 195 km/h. Průměrná spotřeba by měla být cca 8 – 9 litrů benzínu na 100 km. Motor by měl být dodáván s pěti stupňovou manuální převodovkou.

Čtyřválec 1.8 Turbo s výkonem 110 kW

Tento motor je české veřejnosti dostatečně znám z Octavie. Točivý moment má hodnotu 210 Nm. Zrychlení z 0 na 100 hm/h u Superbu očekáváme na cca 10 vteřinách a maximální rychlost by mohla být kolem 210 km/h. Průměrnou spotřebu lze očekávat na cca 9 litrech.

Šestiválec 2.8 s výkonem 142 kW

Točivý moment 280 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h pravděpodobně za 7,5 vteřiny, maximální rychlost cca 240 km/h, průměrná spotřeba cca 10 litrů. Základní převodovka bude manuální pětistupňová, vyloučena není ani automatická – Tiptronic.

Čtyřválec 1.9 TDI PD s výkonem 96 kW

Točivý moment 285 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/z cca 10 vteřin, maximálka lehce nad 200 km/h, průměrná spotřeba cca 5-6 litrů nafty. Předpokládáme, že právě tento motor bude nejžádanější pohonnou jednotkou u Superbu. Převodovka bude manuální pěti či šestistupňová. Vyloučena není ani automatická převodovka Tiptronic.

Šestiválec 2.5 TDI s výkonem 114 kW

Poprvé se v nabídce Škodovky objeví šestiválcový diesel. Zajímavostí je turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Točivý moment 310 Nm v rozmezí od cca 1300 do 3600 otáček. Maximální rychlost cca 210 - 220 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h cca za 9,5 vteřiny. Průměrná spotřeba cca 7 litrů nafty na 100 kilometrů. Převodovky budou pravděpodobně dvě. První bude šestistupňová manuální a druhá automatická – Multironic. Multitronic je převodovka s plynule měnitelným převodem a možností manuální volby předdefinovaných rychlostních stupňů.

Osmiválcový motor

Možná již v příštím roce v nabídce motorů přibude kompaktní osmiválec s výkonem 202 kW. Je jasné, že tento motor bude určen do nejlepšího provedení Superbu. Točivý moment by měl být 370 Nm, maximální rychlost cca 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 hm/h bude cca 7 vteřin. Převodovky by mohly být opět dvě: šestistupňová manuální a pětistupňový Tiptronic.Pokud se tento motor objeví v nabídce je velmi pravděpodobné, že se tak stane ve spojení s pohonem 4x4. Následně by se pohon 4x4 mohl objevit i ve spojení s motory 2.8V6, 1.9 TFI PB a 2.5 TDI.

Výbava

Očekáváme, že jednotlivé výbavy ponesou jména Classic, Comfort, Elegance. Domníváme se rovněž, že v nabídce bude i výbava Laurin & Klement. Pravděpodobně se však objeví až s uvedením osmiválcového motoru. Označení výbavy zřejmě nebude uvedeno na karoserii.

Ve výbavě Superbu bude pravděpodobně nebudou chybět prvky jako je automatická klimatizace, elektrické ovládání oken, ESP, litá kola a to i 17“, kožené čalounění a další prvky obvyklé v této kategorii osobních vozů.

Jak je to se zařazením Superbu

Superb je vůz střední třídy, který však díky své velikosti, kvalitě a úrovni výbavy aspiruje na vyšší střední třídu. Tedy je pravděpodobné, že bude konkurovat automobilům typu Opelu Omega.

Cena a uvedení na trh

Škoda Superb se bude pravděpodobně prodávat za ceny od 800 000 Kč do cca 1 000 000 Kč. V závislosti na výbavě a motoru je možné, že cena bude i větší než 1 000 000 Kč. U prodejců v České republice se Škoda Superb objeví v prvním čtvrtletí 2002.

V roce 2002 se očekává výroba 25 000 ks. Výroba bude probíhat v nové továrně v Kvasinách. Investice na její vybudování se pohybují kolem 5 miliard Kč.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků