Zámky Genesisu GV60 neoklamete. Vůz majitele ověří hned třemi různými způsoby

Modernizace elektrického Genesis GV60 přináší unikátní zabezpečení vozu před vniknutím neautorizovaných osob.

Luxusní značka Genesis vstoupila na evropský trh v roce 2019. Ačkoliv řada nově příchozích značek vsadila rovnou na čistou elektromobilitu, Genesis na spalovací motory zatím nezanevřel. Přesun k elektromobilitě sice plánuje, ale počká až bude schopen pokrýt celé portfolio, což by mohlo být v roce 2025, možná až 2028.  

Podobu evropské expanze naznačil koncept Mint z roku 2019, nakonec se ale Genesis přizpůsobil poptávce a vyhověl jí větším crossoverem GV60. Ten je již na vybraných trzích k dispozici, například ve Velké Británii, kde modernizovaná verze nabízí řadu pokrokových novinek.

Majitelé nejnovějších telefonů tyto funkce znají, ale v automobilovém průmyslu jsou zatím raritou. Obecně se jedná o technologii rozpoznání konkrétního majitele v různých podobách. Děje se tak nejprve prostřednictvím klíčku snímajícím biometrické údaje a poté totožnost zkontroluje kamera na sloupku dveří. Funguje to stejně jako rozpoznávání obličeje při odemykání vašeho telefonu. Dalším zabezpečovacím prvkem je snímač otisků prstů, přičemž veškerá citlivá data jsou spravována palubním systémem HMI, takže nejsou odesílána do žádného vzdáleného uložiště.

Nový modelový ročník přináší masážní sedadlo řidiče a vyhřívání první i druhé řady v základu. Utrácet peníze navíc se nemusí ani za infotainment s 12,3palcovou obrazovkou a bezdrátové nabíjení telefonu. Připlatit si ale můžete za pohodlnější sedačky, kožené čalounění nebo soundsystém Bang & Olufsen. Na exteriéru dostupném ve 14 různých odstínech nelze přehlédnout volitelnou panoramatickou střechu ani digitální zpětná zrcátka. 

Standardem pro všechny verze je 73kWh akumulátor zajišťující dojezd kolem 500 kilometrů. Díky možnosti nabíjet výkonem až 350 kW trvá doplnění energie z 10 na 80 % jen 18 minut. Základní model s cenovkou v přepočtu 1.455.000 korun má na zadní nápravě elektromotor o výkonu 225 koní. Prostřední verze s cenovkou 1.576.000 korun má druhý 99koňový elektromotor na přední nápravě pro celkový výkon 314 koní. Vrcholná verze vás sice vyjde na 1.823.000 korun, ale zase získáte 482 koní se 604 N.m točivého momentu.

Diskuze (4) Další článek: Legendární Volkswagen Touran slaví 20 let a do důchodu se nechystá. Nic praktičtějšího už dnes jen tak nekoupíte

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,