Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Automobilka slibuje zaměstnancům, že nepřijdou o práci, když promluví. Dosavadní výsledky programu jsou podle oficiálních prohlášení povzbudivé.
Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Volkswagen stupňuje tlak na zaměstnance, kteří by mohli vědět víc o manipulacích s hodnotami emisí. Pokud se chtějí vyhnout případnému postihu při pozdějším odhalení, musí podle listu Süddeutsche Zeitung sami ohlásit, co vědí, nejpozději do konce listopadu. 

Automobilka slibuje zaměstnancům, kteří svými informacemi přispějí k objasnění aféry Dieselgate, že nepřijdou o práci a nebude se po nich vymáhat náhrada škody. Na představenstvo a nejvyšší úroveň vedení pod ním se ale program nevztahuje. 

 Bosch varoval VW před podvody s emisemi už v roce 2007

 Bosch varoval VW před podvody s emisemi už v roce 2007

Původně měli zaměstnanci čas k beztrestnému nahlášení nepravostí až do konce prosince, ale automobilka potřebuje vyšetřování urychlit zejména kvůli tlaku amerických úřadů

Dosavadní výsledky jsou podle oficiálních prohlášení „povzbudivé“. Byl to právě tento program, který vedl k odhalení, že vedle emisí NOx Volkswagen záměrně manipuloval také hodnoty emisí CO2

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Aféra Dieselgate propukla v září, když američtí zástupci koncernu přiznali úřadům, že řídicí jednotky motorů TDI obsahují speciální software na obcházení homologačního měření emisí. Později vyšlo najevo, že problém se týká až 11 milionů motorů v mnoha modelech včetně těch, které se prodávaly na českém trhu. 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků