Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Automobilka slibuje zaměstnancům, že nepřijdou o práci, když promluví. Dosavadní výsledky programu jsou podle oficiálních prohlášení povzbudivé.
Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Volkswagen stupňuje tlak na zaměstnance, kteří by mohli vědět víc o manipulacích s hodnotami emisí. Pokud se chtějí vyhnout případnému postihu při pozdějším odhalení, musí podle listu Süddeutsche Zeitung sami ohlásit, co vědí, nejpozději do konce listopadu. 

Automobilka slibuje zaměstnancům, kteří svými informacemi přispějí k objasnění aféry Dieselgate, že nepřijdou o práci a nebude se po nich vymáhat náhrada škody. Na představenstvo a nejvyšší úroveň vedení pod ním se ale program nevztahuje. 

 Bosch varoval VW před podvody s emisemi už v roce 2007

 Bosch varoval VW před podvody s emisemi už v roce 2007

Původně měli zaměstnanci čas k beztrestnému nahlášení nepravostí až do konce prosince, ale automobilka potřebuje vyšetřování urychlit zejména kvůli tlaku amerických úřadů

Dosavadní výsledky jsou podle oficiálních prohlášení „povzbudivé“. Byl to právě tento program, který vedl k odhalení, že vedle emisí NOx Volkswagen záměrně manipuloval také hodnoty emisí CO2

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Aféra Dieselgate propukla v září, když američtí zástupci koncernu přiznali úřadům, že řídicí jednotky motorů TDI obsahují speciální software na obcházení homologačního měření emisí. Později vyšlo najevo, že problém se týká až 11 milionů motorů v mnoha modelech včetně těch, které se prodávaly na českém trhu. 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků