Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Automobilka slibuje zaměstnancům, že nepřijdou o práci, když promluví. Dosavadní výsledky programu jsou podle oficiálních prohlášení povzbudivé.
Zaměstnanci VW mohou beztrestně hlásit emisní nekalosti jen do prosince

Volkswagen stupňuje tlak na zaměstnance, kteří by mohli vědět víc o manipulacích s hodnotami emisí. Pokud se chtějí vyhnout případnému postihu při pozdějším odhalení, musí podle listu Süddeutsche Zeitung sami ohlásit, co vědí, nejpozději do konce listopadu. 

Automobilka slibuje zaměstnancům, kteří svými informacemi přispějí k objasnění aféry Dieselgate, že nepřijdou o práci a nebude se po nich vymáhat náhrada škody. Na představenstvo a nejvyšší úroveň vedení pod ním se ale program nevztahuje. 

 Bosch varoval VW před podvody s emisemi už v roce 2007

 Bosch varoval VW před podvody s emisemi už v roce 2007

Původně měli zaměstnanci čas k beztrestnému nahlášení nepravostí až do konce prosince, ale automobilka potřebuje vyšetřování urychlit zejména kvůli tlaku amerických úřadů

Dosavadní výsledky jsou podle oficiálních prohlášení „povzbudivé“. Byl to právě tento program, který vedl k odhalení, že vedle emisí NOx Volkswagen záměrně manipuloval také hodnoty emisí CO2

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Aféra Dieselgate propukla v září, když američtí zástupci koncernu přiznali úřadům, že řídicí jednotky motorů TDI obsahují speciální software na obcházení homologačního měření emisí. Později vyšlo najevo, že problém se týká až 11 milionů motorů v mnoha modelech včetně těch, které se prodávaly na českém trhu. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků