Zaměstnanci Ferrari stávkuji, ale trochu jinak

Není stávka jako stávka. Ta nedávná v české Škodě byly o platech zaměstnanců a ta současná ve Ferrari je o něčem úplně jiném.

Představte si zaměstnance, kteří milují svou firmu a její výrobky natolik, že z obavy ze snížení kvality výrobků začnou stávkovat, aby donutily firmu přehodnotit svůj postoj.

Odborům a zaměstnancům Ferrari se totiž nelíbí nárůst výroby. Mají za to, že vyšší počet vyrobených vozů se může podepsat na jejich kvalitě a jelikož je Ferrari jakýmsi pokladem Itálie, je třeba tento poklad pořádně hlídat.

Přitom v příštím roce se počítá s navýšením výroby ze současných 5 650 vozů na rovných 6 000. Tedy nejde zde ani o deset procent.

Stávka ovšem probíhá spíše formálně. Od března se stávkuje vždy v sobotu, aby nebyla příliš narušena výroba a aby firmě nevznikly výraznější škody.

Jak je vidět ve Ferrari, mohou být důvody ke stávce velmi odlišné. Odbory zjevně nefungují všude stejně a ne vždy je jejich snahou oškubat zaměstnavatele a zavděčit se zaměstnancům.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků