Není stávka jako stávka. Ta nedávná v české Škodě byly o platech zaměstnanců a ta současná ve Ferrari je o něčem úplně jiném.
Představte si zaměstnance, kteří milují svou firmu a její výrobky natolik, že z obavy ze snížení kvality výrobků začnou stávkovat, aby donutily firmu přehodnotit svůj postoj.
Odborům a zaměstnancům Ferrari se totiž nelíbí nárůst výroby. Mají za to, že vyšší počet vyrobených vozů se může podepsat na jejich kvalitě a jelikož je Ferrari jakýmsi pokladem Itálie, je třeba tento poklad pořádně hlídat.
Přitom v příštím roce se počítá s navýšením výroby ze současných 5 650 vozů na rovných 6 000. Tedy nejde zde ani o deset procent.
Stávka ovšem probíhá spíše formálně. Od března se stávkuje vždy v sobotu, aby nebyla příliš narušena výroba a aby firmě nevznikly výraznější škody.
Jak je vidět ve Ferrari, mohou být důvody ke stávce velmi odlišné. Odbory zjevně nefungují všude stejně a ne vždy je jejich snahou oškubat zaměstnavatele a zavděčit se zaměstnancům.