Zaměstnanci Dacie stávkují dál

Ani dva týdny nestačilo k tomu, aby odbory a zaměstnanci rumunské automobilky Dacia přijali nabídku vedení. Na konci minulého měsíce totiž zaměstnanci v závodě, kde se vyrábí známý model Logan, vstoupili do časově neomezené stávky, aby si vyděračským chováním vydobyli jednostranný prospěch (celý článek).

Odbory a zaměstnanci požadují zvýšení platu o více než šedesát procent, což je pro vedení pochopitelně nepřijatelné. Přesto nabízí navýšení platu o více než čtyřicet procent, což se ovšem odborářům, kteří získali morální podporu u svých zahraničních kolegů, zdá málo.

Automobilka tak denně přichází o téměř deset milionů eur na obratu, což není zrovna malá částka.

Je tedy otázkou, zda nebude pro příště lepší pro automobilky stavět své závody v zemích, kde systém tolik nekomplikuje firmám podnikání a kde panují rovnocenné vztahy mezi zaměstnavateli a zaměstnanci. Pak budou momentálně stávkující zaměstnanci jistě spokojeni...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků