Zákulisí Formule 1 opět vzhůru nohama

Devět týmu oznámilo, že budou bojkotovat schůzku s FIA. Účast přislíbilo pouze Ferrari - Patrik Semlbauer si místo kokpitu zřejmě sedne za mříže - Technický šéf Toyoty je po třech odjetých Grand Prix nadmíru spokojen. - Liuzzi pojede za Red Bull Racing na GP San Marina.
Zákulisí Formule 1 opět vzhůru nohama
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Přehled testování ve španělské Barceloně

V zákulisí F1 to stále vře

Devět týmů, které stále stojí v opozici proti Ferrari, nyní podniklo další krok k rozštěpení vztahů mezi nimi a Formuli 1. Mezinárodní automobilová federace svolala na 15. dubna do Londýna další schůzku a svoji účast potvrdila opět jen automobilka Ferrari. Projednávány měly být nové technické regule, které by vstoupily v platnost po roce 2007, kdy vyprší stávající Concordská dohoda.

Ostatní stáje znovu podpořily myšlenku vytvoření konkurenční série, kde dle nejnovějších informací se název GPWC změnil na Grand Prix Racing (GPR). Burkhard Goeschel z BMW, předseda nové skupiny preferující GPR, uvedl, že po dalším jednáním s ostatními týmy je už téměř jisté, že po roce 2007 vznikne úplně nová automobilová soutěž.

***

Loni v listopadu jsme vás informovali, že Patrik Semlbauer se možná stane třetím Čechem, kdo usedne do kokpitu Formule 1, přesněji měl testoval v italské stáji Minardi. Později vyšlo najevo, že to všechno byla vymyšlená fiktivní zpráva.

Nyní si Patrik Semlbauer místo kokpitu zřejmě sedne za mříže, protože byl zadržen a obviněn z nelegálního prodeje drog, za což mu hrozí až deset let vězení.

***

Technický šéf Toyoty, Mike Gascoyne, je po třech odjetých Grand Prix nadmíru spokojen s druhým místem v poháru konstruktérů. Zisk 25 bodů je prý výborný a kdyby jezdci Toyoty do konce sezóny nebodovali, bude letošní šampionát úspěšný. Neúspěch stáje Ferrari komentoval slovy: „Čeká je hodně práce a věřím, že letos ještě pořádně zamíchají pořadím. Mají velmi dobrý a silný tým, který určitě bude bojovat o prvenství v jednotlivých závodech, ale nebudou tak suverénní, jako v loňské sezóně.“

***

Vitantonio Liuzzi byl oficiálně nahlášen týmem Red Bull Racing na GP San Marina, kde se postaví po boku Davida Coultharda na startovní rošt. Christian Klien, kterého Liuzzi vystřídal, byl přirozeně zklamaný, ale o celé záležitosti byli oba jezdci informovaní před začátkem sezóny. Vedení stáje Red Bull Racing dalo jasně najevo, že v letošní sezóně dostanou oba jezdci příležitost ukázat svůj talent. Liuzzi se na závod v Imole těší a doufá, že bude minimáleně stejně úspěšný, jako Klien.

Šéf týmu, Dietrich Mateschitz, se dále nechal slyšet, že díky jednoleté smlouvě s Davidem Coulthardem bude na sezónu 2006 počítat právě s dvojicí Klien - Liuzzi.

***

Tým BAR jmenoval bývalého dvojnásobného šampióna americké automobilové soutěže CART a vítěze závodu 500 mil Indianapolis, pana Gila de Ferrana, novým sportovním ředitelem stáje. Nick Fry, výkonný ředitel, dementoval zprávu o tom, že by jmenování Gila nějak souviselo s neúspěšným vstupem týmu do letošní sezóny, protože BAR je jedinou stájí, jehož monoposty ještě ani jednou nedojely do cíle.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Přehled testování ve španělské Barceloně

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků