Zákulisí Formule 1 opět vzhůru nohama

Devět týmu oznámilo, že budou bojkotovat schůzku s FIA. Účast přislíbilo pouze Ferrari - Patrik Semlbauer si místo kokpitu zřejmě sedne za mříže - Technický šéf Toyoty je po třech odjetých Grand Prix nadmíru spokojen. - Liuzzi pojede za Red Bull Racing na GP San Marina.
Zákulisí Formule 1 opět vzhůru nohama
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Přehled testování ve španělské Barceloně

V zákulisí F1 to stále vře

Devět týmů, které stále stojí v opozici proti Ferrari, nyní podniklo další krok k rozštěpení vztahů mezi nimi a Formuli 1. Mezinárodní automobilová federace svolala na 15. dubna do Londýna další schůzku a svoji účast potvrdila opět jen automobilka Ferrari. Projednávány měly být nové technické regule, které by vstoupily v platnost po roce 2007, kdy vyprší stávající Concordská dohoda.

Ostatní stáje znovu podpořily myšlenku vytvoření konkurenční série, kde dle nejnovějších informací se název GPWC změnil na Grand Prix Racing (GPR). Burkhard Goeschel z BMW, předseda nové skupiny preferující GPR, uvedl, že po dalším jednáním s ostatními týmy je už téměř jisté, že po roce 2007 vznikne úplně nová automobilová soutěž.

***

Loni v listopadu jsme vás informovali, že Patrik Semlbauer se možná stane třetím Čechem, kdo usedne do kokpitu Formule 1, přesněji měl testoval v italské stáji Minardi. Později vyšlo najevo, že to všechno byla vymyšlená fiktivní zpráva.

Nyní si Patrik Semlbauer místo kokpitu zřejmě sedne za mříže, protože byl zadržen a obviněn z nelegálního prodeje drog, za což mu hrozí až deset let vězení.

***

Technický šéf Toyoty, Mike Gascoyne, je po třech odjetých Grand Prix nadmíru spokojen s druhým místem v poháru konstruktérů. Zisk 25 bodů je prý výborný a kdyby jezdci Toyoty do konce sezóny nebodovali, bude letošní šampionát úspěšný. Neúspěch stáje Ferrari komentoval slovy: „Čeká je hodně práce a věřím, že letos ještě pořádně zamíchají pořadím. Mají velmi dobrý a silný tým, který určitě bude bojovat o prvenství v jednotlivých závodech, ale nebudou tak suverénní, jako v loňské sezóně.“

***

Vitantonio Liuzzi byl oficiálně nahlášen týmem Red Bull Racing na GP San Marina, kde se postaví po boku Davida Coultharda na startovní rošt. Christian Klien, kterého Liuzzi vystřídal, byl přirozeně zklamaný, ale o celé záležitosti byli oba jezdci informovaní před začátkem sezóny. Vedení stáje Red Bull Racing dalo jasně najevo, že v letošní sezóně dostanou oba jezdci příležitost ukázat svůj talent. Liuzzi se na závod v Imole těší a doufá, že bude minimáleně stejně úspěšný, jako Klien.

Šéf týmu, Dietrich Mateschitz, se dále nechal slyšet, že díky jednoleté smlouvě s Davidem Coulthardem bude na sezónu 2006 počítat právě s dvojicí Klien - Liuzzi.

***

Tým BAR jmenoval bývalého dvojnásobného šampióna americké automobilové soutěže CART a vítěze závodu 500 mil Indianapolis, pana Gila de Ferrana, novým sportovním ředitelem stáje. Nick Fry, výkonný ředitel, dementoval zprávu o tom, že by jmenování Gila nějak souviselo s neúspěšným vstupem týmu do letošní sezóny, protože BAR je jedinou stájí, jehož monoposty ještě ani jednou nedojely do cíle.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Přehled testování ve španělské Barceloně
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků